Skip to content

הפגנת המחאה: למעלה ממאה אלף מפגינים בתל אביב, חיפה וירושלים

עשרות אלפים הגיעו לכיכר הבימה ומשם יצאו לצעדות. צירים מרכזיים נחסמו מבעוד מועד ורבים הגיעו עם דגלי ישראל לאחר שהימין ניסה לשוות להפגנת המחאה צביון של שמאל, אלפים רבים הפגינו בחיפה ובירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: בן כהן

למעלה ממאה אלף איש מפגינים הערב (שבת) בכיכר הבימה בבתל אביב נגד הרפורמה במערכת המשפט של הממשלה, כך לפי המשטרה, וצירים מרכזיים נחסמו ברחבי העיר. בהמשך החלו המפגינים לצאת בצעדות שיעברו ברחובות מרכזיים. כאלף שוטרים לוקחים חלק באבטחת ההפגנה.
ההפגנה המרכזית בכיכר הבימה בתל אביב,  הנה הגדולה ביותר עד כה נגד הממשלה החדשה של בנימין נתניהו. רבים הגיעו עם דגלי ישראל. במקביל, בחיפה מוחים כ-2,000 איש נגד המהפכה המשפטית המתוכננת וכ-1,500 מפגינים הפגינו מול בית הנשיא בירושלים לפני שיצאו בצעדה לכיוון כיכר פריז. גם במודיעין התאספו מפגינים מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין. להפגנה בתל אביב הגיעו גם חברי הכנסת וביניהם בני גנץ. מיקי לוי, חילי טורפר, רון חולדאי, אהוד ברק וציפי לבני, הגיעו להפגנה אך לא נאמו.  יאיר לפיד החליט מראש שלא להשתתף בהפגנה מאחר ומארגני ההפגנה סירבו לאפשר לו לנאום מתוך עמדה ולפיה פוליטיקאים לא ינאמו מעל הבמה.

צילום: בן כהן
ראש לשכת עורכי הדין – אבי חיימי (צילום: רפי מיכאלי)
ציפי לבני ואהוד ברק (צילום: דן בר דב)
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב

שופטת בית המשפט העליון בדימוס ונשיאת התנועה לאיכות השלטון, השופטת אילה פרוקצ'יה שהשתתפה אמרה: "משהו עמוק מאוד נשבר באמנה החברתית שלנו, בכללי המסגרת המוסכמים לאורך כל שנותיה של המדינה. אנחנו בפתח עידן חדש שיש בו הגדרה חדשה של דמוקרטיה – לא דמוקרטיה ערכית אלא דמוקרטיה קטועה הנשענת כולה על "רצון הבוחר", שאינה נותנת עוד כל משקל לערכי יסוד דמוקרטים אחרים". מתנועת קריים מיניסטר נמסר: "עשרות האלפים שהגיעו הערב להבימה, לחיפה ולירושלים, למרות מזג האוויר החורפי, הם התשובה להפיכה המשטרית המסוכנת. זהו ערב היסטורי בו התאחדו יחד מגוון הקולות בחברה הישראלית, המאוימים על ידי הממשלה העבריינית והקיצונית בתולדות המדינה. צונאמי אנושי שאומר היום בקול גדול –  ההפיכה המשטרית תיתקל בהתנגדות אזרחית נחושה.  ביבי, לוין ובן גביר –  לא ניתן לכם להוביל לחורבן הבית. תורידו את הידיים שלכם מהדמוקרטיה".
מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי "לא נוכל להשלים כחברה ליברלית עם הרס היסודות הערכיים של השיטה שלנו. נילחם בכל האמצעים החוקיים שבידנו כדי לחסום את הנסיגה המסחררת " שנות אור" אחרונית בתפיסה יחסי השלטון והאזרח. ניאבק כפרטים, כקבוצות וכציבור רחב על דמותה הערכית של הארץ שלנו, אנחנו בשעת מבחן גורלית לעתידה הערכי של מדינת ישראל. בכוחות משותפים, ובאמצעים חוקיים נעשה הכל כדי להגן על ערכיות חינו בארץ הזו, כדי שתהיה לנו ארץ לא רק חזקה וחכמה אלא גם ארץ טובה ויפה".
מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי קיים ישיבה להערכת מצב מלשכתו בתל אביב וקבל עדכונים שוטפים מההפגנות המתקיימות הערב בתל אביב , ירושלים וחיפה.
לקראת 21:30 הסתיימה ההפגנה בירושלים ללא התערבות משטרתית.  בכל אותה עת מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי קיים ישיבת הערכת מצב מלשכתו בתל אביב וקבל עדכונים שוטפים מההפגנות המתקיימות הערב בתל אביב ,ירושלים וחיפה.

 

 

1 Comment

  1. גד
    15 בינואר 2023 @ 9:48

    אמנם תל-אביבים, אבל לא נהוג לספור את הכלבים שמביאים להפגנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן