Skip to content

מועצת העיתונות: הצעתו של ח"כ ביסמוט לפיה הקלטת סתר תעשה רק באישור המוקלט – דרקונית

המועצה רואה בהצעה זאת מכשול והגבלה של עבודת העיתונאי/ית במיוחד אלו התחקירנים וחושפי השחיתויות, וכתוצאה מכך יינזק הציבור עקב אי חשיפת השחיתויות (גילוי נאות: כותב הידיעה חבר בנשיאות המועצה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
המועצה רואה בהצעה זאת מכשול והגבלה של עבודת העיתונאי/ית במיוחד אלו התחקירנים וחושפי השחיתויות, וכתוצאה מכך יינזק הציבור עקב אי חשיפת השחיתויות  (גילוי נאות: כותב הידיעה חבר בנשיאות המועצה)

 

מועצת העיתונות והתקשורת יצא אמש (שני) בהודעה חריפה שלא כהרגלה והביעה התנגדות תקיפה להצעת החוק של ח"כ בועז ביסמוט (לשעבר עורך ישראל היום בתמיכת נתניהו) הפוגעת בזכות הציבור לדעת ובחופש העיתונות. ביסמוט פרסם ביום ראשון הצעת חוק שלו ולפיה יבוצע תיקון לחוק הגנת הפרטיות, הכולל איסור פרסום הקלטה של אדם ללא הסכמתו. עם פרסומה גררה ההצעה ביקורת מצד עיתונאים שונים שהביעו תרעומת ברשתות החברתיות, שכן הקלטות כאלה, שאינן נחשבות להקלטות סתר מבחינת החוק, הינן בבסיס חשיפות ותחקירים עיתונאיים רבים. בהצעתו, תיקון להצעת חוק הגנת הפרטיות התמש"א־1981 שהוגש לשולחן הכנסת לפני כשבועיים, מבקש ביסמוט כי תחת ההגדרה "מהי פגיעה בפרטיות", ייכלל גם אקט של פרסום הקלטה של אדם שלא בהסכמתו, ואשר כוללת מידע רגיש אודותיו. ביסמוט שהגיע לכנסת בתמיכת נתניהו ואשתו שרה, יודע כנראה היטב מהיכן נולדה ההצעה הדרקונית הזו. לו זו הייתה קיימת לא היו נשמעות צרחותיה של שרה נתניהו בדבר חוכמתה הרבה ותוארה האקדמי ולא היו נשמעות שיחות ההוללים של בנה שביקר בבית זונות עם חברים. ביסמוט ככל הנראה פשוט מציית לכאורה לאדוניו.

נשיא מועצת העיתונות השופט בדימוס חנן מלצר בישיבת המועצה (צילום: באדיבות מועצת העיתונות)

"ההצעה להתניית הקלטות בהסכמת האדם המוקלט תפגע אנושות בשגרת העבודה העיתונאיות שנועדו לביסוס עובדתי כנדרש בחוק ובכללי האתיקה העיתונאית ברחבי העולם המערבי", נמסר ממועצת העיתונות והתקשורת בישראל שבראש עומד שופט העליון בדימוס, חנן מלצר.
זאת ועוד: "המועצה רואה בהצעה זאת מכשול והגבלה של עבודת העיתונאי/ית במיוחד אלו התחקירנים וחושפי השחיתויות, וכתוצאה מכך יינזק הציבור עקב אי חשיפת השחיתויות. בנוסף לזאת ההצעה שוללת מהעיתונאי הגנה אפשרית במקרה של תביעות השתקה. על כן  המועצה קוראת לח"כ ביסמוט למשוך את הצעת החוק ולהותיר את המצב החוקי הקיים על כנו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן