Skip to content

דייויד בואי קם לתחיה בסינמטקים של תל אביב וירושלים

הבמאי המוערך ברט מורגן מגיע לסינמטק ירושלים למפגש חד פעמי בעקבות סרטו "דיוויד בואי: Moonage Daydream". הסרט שהוקרן בפסטיבל קאן 2022 , פסטיבל ירושלים 2022,  הוא מסע קולנועי חוויתי החוקר את פועלו, חזונו והמוזיקה של אחד האומנים החשובים ביותר בתרבות הפופולארית.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבמאי המוערך ברט מורגן מגיע לסינמטק ירושלים למפגש חד פעמי בעקבות סרטו "דיוויד בואי: Moonage Daydream".

הסרט הדוקומנטרי שהוקרן בפסטיבל קאן 2022 , פסטיבל ירושלים 2022,  הוא מסע קולנועי חוויתי החוקר את פועלו, חזונו והמוזיקה של אחד האומנים החשובים ביותר בתרבות הפופולארית.

הסרט בוים על ידי הקולנוען המוערך ברט מורגן ובשיתוף פעולה רשמי עם מנהלי עזבונו של בואי. הסרט הוא פרי עבודה של חצי עשור ומציג קטעים שמעולם לא נראו על המסך, וידיאו ארט, הופעות נדירות ואת כל להיטיו הגדולים של בואי.

ב-20 ומשהו השנים האחרונות, מורגן ביים מספר סרטי תעודה פורצי דרך ועטורי שבחים. מי שמכונה "המדען המטורף" של הקולנוע הדוקומנטרי, ניגש לכל פרויקט כהזדמנות לפרוץ את גבולות הז'אנר. הסרטים שלו נועדו להרגיש כמו חוויות ולא כמו שיעורי היסטוריה – כדבריו, "ספרים זה כלי נהדר ללמוד את ההיסטוריה של נושא, אבל עבורי, קולנוע הוא מקום לחוות את המהות של הנושא". מורגן יצר סרטים על מגוון נושאים: מספורטאים, דרך אמני פאנק ורוק ועד לאייקוני תרבות. סרטיו מאופיינים בשימוש מרהיב בקטעי ארכיון ועריכה קצבית שמאפשרים לו להביא למסך דיוקנאות מרגשים ומהנים של דמויות ותקופות משמעותיות בהיסטוריה. בין סרטיו "הילד נשאר מאחור", "ג'יין", "שיקגו 10", "קוביין: Montage of Heck".

"דיוויד בואי: Moonage Daydream", סרט שהוא בגדר צפיית חובה לא רק למעריצים ולמעריצות של דיוויד בואי. לאחר שחקר את ענקי המוזיקה קורט קוביין והרולינג סטונס, מורגן פנה הפעם לעסוק במוזיקאי הבריטי פורץ הדרך. התוצאה היא לא סרט תיעודי במובן השגרתי של המילה, אלא פרויקט אודיו-ויזואלי עשיר ומקיף, מעין טריפ קולנועי המשלב באופן יצירתי ומרהיב בין חומרי גלם שונים: קטעים מהופעות חיות; דימויים הקשורים במקורות ההשראה של בואי, בתקופה שבה הוא חי ובמורשת שלו, ובעיקר קטעי ארכיון של ראיונות עמו, והקלטות בהן הוא מהרהר על חייו ופורש את משנתו.

מועדי הקרנות הסרט בסינמטקים ירושלים ותל אביב

הסרט יוקרן בסינמטק ירושלים בהשתתפות הבמאי ביום שני ה-30.1.2023 בשעה 19:00. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי ברט מורגן, בהנחיית בנימין טוביאס.

באותו יום 30.1.23 , יום שני , בשעה  20:30 יוקרן הסרט בסינמטק בסינמטק תל-אביב

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן