Skip to content

ליווה רעה צאן בבקעה ונעצר לאחר שניסה להחזיר לידיו מקל הליכה שנחטף בידי מתנחל

סיטואציה שאינה מתיישבת עם ההיגיון והשכל הישר, אירעה למלווה רועה צאן בן 70 שנסה להחזיר לידיו את מקל ההליכה שנחטף מידיו בידי מתנחל ונעצר בטענה שנסה לחטוף את נשק המתנחל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סיטואציה שאינה מתיישבת עם ההיגיון והשכל הישר, אירעה למלווה רועה צאן בן 70 שניסה להחזיר לידיו את מקל ההליכה שנחטף מידיו בידי מתנחל, ונעצר בטענה שנסה לחטוף את הנשק של המתנחל

 

פעיל קבוצה שמלווה רועה צאן  בבקעה, נעצר שלשום (שישי) על ידי המשטרה בטענה כי הכה וניסה לחטוף נשק ממתנחל שירד מהתנחלות חוות תרצה באזור חמרה שבבקעת הירדן עם מתנחלים אחרים על מנת למנוע מרעה צאן בדואי לרעות את צאנו בשטחים בסמוכים להתנחלות. שופט בית משפט השלום שחררו אמש לביתו בערבות עצמית ובהתחייבות שלא להגיע לשטח הסמוך להתנחלות עד יום שישי ה 10 לחודש פברואר 2023.
מהדיון שנערך הצאת השבת בפני שופט השלום דניאל מרדכי דמביץ, עולה כי בשיום שישי האחרון הגיעה קבוצה שמלווה רועי צאן מפני התנכלות מתנחלים מתחת להתנחלות של משה שרביט. האחרון ירד עם מתנחלים אחרים מההתנחלות לעבר רעה הצאן ופעילי הקבוצה בקשו למנוע מהמתנחל וחבריו מלהכות את הפלסטיני ולפזר ולפגוע בעדר כבשיו. שרביט היה מזויין בכלי נשק וחטף מידי הפעיל את מקל ההליכה שלו. בינו לבין גיל אלכסנדר אב שכול בן 70, התנהל מאבק בו בקש אלכסנדר להחזיר לידיו את מקל ההליכה. משטרת ישראל שלא מנעה מהמתנחל מלפגוע בפלסטיני או בכבשיו, עצרה את הפעיל וקבלה מהמתנחל תלונה מגוחכת לפיה גיל ניסה לחטוף את נשק המתנחל. כאן המקום לציין כי ליווי רועה הצאן נעשים תדירות על ידי פעילי זכויות אדם עקב התנכלויות של מתנחלים בסביבה המתגוררים בחוות תרצה ומטפחים עדר צאן גדול כשעל פי מטרת ההתנחלות כפי שהיא מופיעה באתר גיוס הכספים לטובת ההתנחלות, היא למנוע "התפשטות פלסטינית" על שטחים בבקעת הירדן. שטחים שברובם בבעלות פלסטינית או אדמות מדינה.  כאמור המתנחל טען במשטרה כי גיל ניסה לחטוף את נשקו והציג לראייה תמונה אותה צילמו נערי הגבעות שנלוו אליו. למתנחל. מנגד טען אלכסנדר כי הוא  ניסה להגיע למקל ההליכה שלו אותו חטף המתנחל ולא ניסה להגיע לנשק המתנחל. עורך הדין גונן בן יצחק שייצג את גיל שאל את נציגת המשטרה בדיון האם ידוע לה על תלונות רבות שהוגשו במשטרה כנגד שרביט וזו השיבה כי אינה יודעת עם קיימות הרבה תלונת רבות אך היא יודעת שיש. עו"ד גונן הוסיף וששאל את רס"ר יהודית סוליי נציגת המשטרה באם ידועה לה תלונה כנגד שרביט על כך שתקף ופגע בבעל חיים (כבשה מעדר הצאן), באחד מהימים בהם רעה רועה הצאן את עדרו, וזו ענתה בתשובה מתחמקת: "לא יכולה לדעת כשאני עומדת פה, אבל נראה שכן". גונן הקשה: מה קרה עם התלונה והרס"ר השיבה שאין לה מידע. גונן הקשה שוב ושאל האם המתנחל נעצר בעקבות התקיפה ונענה שוב: אין לי אינדיקציה. ושוב שאל אותה עורך הדין מה נעשה עם תלונה אחרת שהוגשה כנגד המתנחל ונענה שוב: "אין לי אנדיקציה".

ניסה להשיב לידיו את מקל ההליכה (צילום מהרשת החברתית ומתוך סרטון בערוץ 7 לפי סיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

"מפליא לגלות שיש שניים בטנגו (משה שרביט, המתנחל וגיל אלכסנדר ש.ק)ולפחות צד אחד רוקד בתא המעצר והשני רוקד בבית למרות אין ספור תלונות נגדו על אלימות", אמר גונן לשופט והוסיף כי עצם מעצר המותקף ולא התוקף הוא מעשה נבלה. "אם היינו רואים גזרה שווה בינו למתלונן (שרביט ש.ק), שהוא עבריין מועד ומעולם לא נעצר למרות התקיפות. אם היינו רואים שפועלים עם הצתלונן רבע ממה שפעלו עם מרשי, ניחא, אבל רואים חוסר סימטריה". בעוד שמשטרת ישראל דרשה הארכת מעצר לעוד שלושה ימים, גזר השופט כי המשך החקירה יכול להתבצע כשגיל אינו נתון במעצר וכי איננו רואה לפניו עילת מסוכנות כפי שנטען על ידי המשטרה ושחרו לביתו  בתנאים מגבילים ובערבות עצמית בסך 3 אלפי שקלים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן