Skip to content

ביקורת על הנהלת רשות השידור בבית הדין לעבודה. נמשכו מכתבי השימועים

עתירת אגודת העיתונאים נגד הליך השימועים לקראת פיטורים לעשרות עובדים הניבה תוצאות: בדיון בבית הדין לעבודה בירושלים, משכה הנהלת רשות השידור את מכתבי השימועים. השופטת: "הרשות פועלת כמו במעמד הר סיני- קודם נעשה ונפטר . אחר כך נשמע מה יש להם להגיד". הנהלת רשות השידור: נחדש את השימועים לאחר חג הפסח מאת אורה עריף כץ […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עתירת אגודת העיתונאים נגד הליך השימועים לקראת פיטורים לעשרות עובדים הניבה תוצאות: בדיון בבית הדין לעבודה בירושלים, משכה הנהלת רשות השידור את מכתבי השימועים. השופטת: "הרשות פועלת כמו במעמד הר סיני- קודם נעשה ונפטר . אחר כך נשמע מה יש להם להגיד". הנהלת רשות השידור: נחדש את השימועים לאחר חג הפסח

מאת אורה עריף כץ

 כפי שפורסם במגפון, זומנו עיתונאים רבים, בהם מבכירי ערוץ 1, לשימועים לפני פיטורים, בעקבות זאת הגישה אגודת העיתונאים לבית הדין לעבודה בירושלים בקשה לביטול הזימונים. השימועים שבוטלו כוללים את העובדים בחוזים אישיים ובכללם הטאלנטים וכן את העובדים בחוזים הרגילים ואת העובדים הצעירים עד שלוש שנות ותק.

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן

הנהלת הרשות הודיעה כי תפתח בהידברות עם אגודת העיתונאים. ההודעה קיבלה תוקף של החלטת בית הדין. יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים דני זקן הציע להנהלת הרשות לחזור בה עוד לפני הגשת העתירה אך נתקל בסירוב. במסגרת ההידברות נאותה הנהלת הרשות להתייחס באופן פרטני לעובדים שיש להם עד שלוש שנות וותק, ולעמוד בדרישה לקיים הליך התייעצות עם יו"ר האגודה לפני נקיטת הליכי פיטורים בעתיד.
השופטת דיטה פרוז'ינין נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים מתחה ביקורת קשה על הנהלת רשות השידור באומרה כי היא מתנהלת שלא כראוי ופוגעת בעובדים וכי אסור לה לנהוג כך בוודאי לא לפני החג. לדבריה: "הרשות פועלת כמו במעמד הר סיני- קודם נעשה ונפטר . אחר כך נשמע מה יש להם להגיד. אלה חיים של אנשים. איך אתם יכולים לנהוג כך?..מדוע אינכם עובדים בשקיפות ותוך הידברות עם נציגי העובדים, ומה החיפזון הזה פתאום?" נציגת הרשות אמרה בדיון בעקבות שאלות השופטת כי בניגוד לנאמר במכתבי השימוע אין כוונה לפטר עובדים באופן מיידי. 
זקן בירך על החלטת בית הדין שמנע את הפיטורים כעת וציין כי בית הדין אימץ את עמדת אגודת העיתונאים בירושלים- עמדה שהוצגה בפני הנהלת רשות השידור- אך משום מה לא התקבלה. הוא קרא להנהלת הרשות להתחיל בהליך הידברות רצוף וקבוע אשר ימנע את הצורך בהגעה לבית הדין ויביא לפתרונות הבעיות והנושאים שעל הפרק בדרך מוצלחת הרבה יותר מהתדיינות משפטית.

ואולם, מתגובת הנהלת רשות השידור ניתן ללמוד כי בכוונתה ליישם את הפיטורים כפי שתכננה מלכתחילה, חרף הדיון בבית הדין. ההנהלה ציינה כי תהליך השימועים יתחדש לאחר חג הפסח, הן לגבי עובדים הנמצאים בתקופת ניסיון  של עד שלוש שנים והן לגבי בעלי החוזים האישיים. מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם כינס היום את צוות הרפורמה וחזר והדגיש כי הוא נחוש ליישם את כל הסכמי הרפורמה ככתבם וכלשונם בהקדם האפשרי. הסכמים שעליהם, כדבריו, חתומה גם אגודת העיתונאים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן