Skip to content

פרומו ליום שני הקרב – אלפים צעדו בירושלים

בתגובה להפגנת רבבות בבירה, בן גביר זימן את ממ"ז ירושלים לבירור פומבי. קריים מיניסטר: "שוב הוכח שהפירומן בן גביר מחפש דם. הדגלים השחורים: מדובר בעבריין שהתבלבל וחושב שהוא אחראי על חופש ההפגנה". התנועה לאיכות השלטון עתרה לעליון להוציא את ראש הממשלה לנבצרות, העליון קבל את העתירה והורה לנתניהו להגיב תוך כחודש ימים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתגובה להפגנת רבבות בבירה, בן גביר זימן את ממ"ז ירושלים לבירור פומבי. קריים מיניסטר: "שוב הוכח שהפירומן בן גביר מחפש דם. הדגלים השחורים: מדובר בעבריין שהתבלבל וחושב שהוא אחראי על חופש ההפגנה". התנועה לאיכות השלטון עתרה לעליון להוציא את ראש הממשלה לנבצרות, העליון קבל את העתירה והורה לנתניהו להגיב תוך כחודש ימים

 

בית המשפט העליון הורה היום (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, ליועצת המשפטית לממשלה עורכת הדין גלי בהרב מיארה, לממשלת ישראל ולשר במשרד המשפטים דוד אמסלם, להגיב על עתירה בה התבקש בית המשפט להוציא צו ביניים המורה על הוצאתו של נתניהו לנבצרות מתפקידו כראש ממשלה.  בית המשפט נתן לנתבעים להגיב עד ליום ראשון 12 במרץ 2023.
העתירה להוצאת ראש הממשלה לנבצרות הוגשה אתמול לאורן של הפגנות הענק המתעצמות והולכות במדינת ישראל כנגד ההפיכה המשפטית-משטרית,  אותה מתכנן נתניהו, להוציא לפועל באמצעות שר המשפטים יריב לוין ועליה הכריז חבר הכנסת, יו"ר ועדת חוקה ומשפט שמחה רוטמן, עתרה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבית המשפט העליון על מנת שיקבע כי נתניהו מפר את הסכם ניגוד העניינים שנערך לו, ועליו לצאת לנבצרות. התנועה טוענת בעתירתה כי: "על אף שבית המשפט הנכבד סבר בעבר – ולאור התחייבותו המפורשת של נתניהו כי ניתן להעלות על הדעת מצב בו נאשם בפלילים מכהן כראש הממשלה, הרי שבאה המציאות הכאובה וטפחה על פנינו, עת נוכחנו לראות כיצד ראש הממשלה הנאשם מוביל בימים אלו מהלך דורסני ומהיר של פגיעה אנושה במערכת המשפט ובמערכות אכיפת החוק בישראל". התנועה לאיכות השלטון עתרה בעבר לבג"ץ נגד כהונתו של נתניהו כראש ממשלה תחת כתבי אישום, ובג"ץ הכריע שנתניהו יהיה כפוף להסדר ניגוד עניינים שיחתם מולו. לאחרונה הורתה היועצת המשפטית לממשלה לנתניהו שלא לעסוק כלל ברפורמה המשפטית בשל ניגוד העניינים, אולם ניכר שנתניהו אינו חדל מכך כלל. עו"ד דר' אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "נתניהו הוכיח שהוא אינו מסוגל לנתק בין ענייניו המשפטיים לבין ניהול המדינה, ומנסה למוטט את המבנה הדמוקרטי של מדינת ישראל גם במחיר של חורבן הבית השלישי. נתניהו וממשלתו  אינם כשירים לנהל את המדינה, פוגעים פגיעה חמורה בדמוקרטיה וגוררים את כולנו לתהום של דיקטטורה פאשיסטית, בכדי לחלץ אותו ממשפטו. למדינת ישראל מגיע ראש ממשלה שישרת אותה ולא את עצמו, ועל כן אך הגיוני שנתניהו יצא לנבצרות עכשיו, עוד בטרם יספיק להחריב את הבית". אני שב וקורא לכל מי שהדמוקרטיה הישראלית יקרה לליבו וכל מי שכמוני חושש שהחזון של אבותינו יורד לטמיון, לבוא להפגין איתנו ביום שני מול הכנסת ולעצור את ממשלת החורבן. אתמול, יצאו המונים להפגנת מחאה ענקית כצעד מקדים להשבת המחאה של המשק ביום שני הקרוב. ההפגנה שנערכה בירושלים, נחסמה ברחוב עזה לפני בית ראש הממשלה. 4 בני אדם נעצרו וביניהם: אלדד מעיין, טייס קרב בן 74 שבעברו הצבאי היה טייס מיראז'. לטענת משטרת ישראל "במהלך ההפגנה, חלק מהמפגינים הבעירו צמיג ואבוקות והתעמתו עם מפגינים אחרים (חבורת ביביסטים הכוללת בתוכה את משה מרון עם השלט "שמאלנים בוגדים" א.מ), שהיו במקום, כשהשוטרים חצצו בין הצדדים ומנעו חיכוך וגילויי אלימות. בהמשך המפגינים החלו בתהלוכה בלתי חוקית וחסימת צירים מכיוון כיכר פריז לכיוון מרכז העיר. בשלב מסוים המפגינים החלו להפר את הסדר במקום כשחסמו את הרכבת הקלה בעת נסיעתה ברחוב יפו. לצערנו אותם מפרי סדר לא נשמעו להוראות השוטרים במקום, שפעלו להדיפתם ולהפסקת החסימות שבוצעו תוך הפרת הסדר ובניגוד לחוק. עד כה שניים נעצרו ע״י השוטרים בחשד להפרת הסדר".

צעדת השריונרים לעבר ירושלים (צילום: בן כהן)
צילום: בן כהן
ההפגנות ברחוב עזה (צילום: בן כהן)
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
הביביסטים: שמאלנים בוגדים (צילום: ציפי מנשה)


צילום: ציפי מנשה


עוצרים ומכסחים (צילום: ציפי מנשה)

רחוב עזה מול בית ראש הממשלה (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי


תוך כך ובפומביות תקשורתי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זימן את מפקד מחוז ירושלים לבירור, וטען: "איבדתם שליטה על האנרכיסטים". המפכ"ל קובי שבתאי גיבה את השוטרים ואמר כי הוא מצר על כך שבירור הנושא מתבצע באופן פומבי. במקביל, בכירים במשטרה זעמו על הודעתו של השר. "מפכ״ל המשטרה רנ״צ קובי שבתאי מגבה את מחוז ירושלים, מפקדיו והעומד בראשו ניצב דורון תורג׳מן, על עמידה איתנה והפעלת שיקול דעת בטיפול במחאה ובהמשך בהפרת הסדר". נמסר מהמשטרה, "כמו כן, המפכ״ל מצר על כך שבירור הנושא מתבצע באופן ,פומבי בעוד כוחות המשטרה פועלים בשטח, ולא באמצעות תחקיר מבצעי ענייני המתבצע בסיום הפעילות כמקובל", לשון ההודעה. בארגון "קריים מיניסטר" מסרו: "שוב הוכח שהפירומן בן גביר מחפש דם. במקום לטפל באלימות נגד מפגינים ובשלטי 'שמאלנים בוגדים', הוא מבקש לשסות שוטרים במפגינים שמוחים כחוק ונלחמים למען הדמוקרטיה. מוטב שמפקד המחוז ינהג באחריות ופשוט יתעלם ממנו. אם ההפיכה המשטרית תעבור, המשטרה תהיה מיליציה של בן גביר וחופש הביטוי יירמס. אסור לתת לזה לקרות". הדגלים השחורים גם הגיבו להודעת בן גביר: ״מצפים מהמפכ״ל לסרב לדרישת בן גביר לזמן לשיחת נזיפה את מפקד מחוז ירושלים. מדובר בעבריין שהתבלבל וחושב שהוא אחראי על חופש ההפגנה. לשר אסור על פי חוק להתערב בעבודת המשטרה. ישראל היא דמוקרטיה ונשמור עליה ככזאת״.


הפגנה מול ביתו של אבי דיכטר (צילום באדיבות חנה קופרמן)

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן