Skip to content

הפגנת סוערת בשיח ג'ראח – המכת"זית הופעלה ושמונה מפגינים נעצרו

ביום ראשון הקרוב עלול בית המשפט המחוזי בירושלים לפסוק על גירוש משפחות פלסטיניות מבתיהן וביניהן פטמה סאלם בת ה- 72 שזהו מעונה היחיד. אימת בית המשפט התגבשה להפגנה בה הפגינה המשטרה חוסר סבלנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום ראשון הקרוב עלול בית המשפט המחוזי בירושלים לפסוק על גירוש משפחות פלסטיניות מבתיהן וביניהן פטמה סאלם בת ה- 72 שזהו מעונה היחיד. אימת בית המשפט התגבשה להפגנה בה הפגינה המשטרה חוסר סבלנות

 

שיח' ג'ראח בוערת – הפגנת שישי השבועית בשיח' ג'ראח, הפכה  היום (שישי) להפגנה אלימה עם שמֹנה עצורים עד כה ביניהם יו"ר ועד השכונה, אבו חומוס ששוחרר לקראת חצות. הסיבה להפגנה הסוערת, היא עובדת הגעת ההכרעה בדיון המשפטי של פטמה סאלם, שאמורה להיות מסולקת מביתה בזכות תביעה לבעלות כביכול של נכדו של עובדיה, יונתן יוסף, שטוען בבית המשפט לבעלות שעל פניה מסתמכת על שטר מכר מפוקפק. משטרת ישראל השתמשה היום בפרשים ובמכת"זית כנגד כ 100 מפגינים, וכאמור עצרה חלק מהם. טרם הוחלט מי ישוחרר ומי יובא לפני שופט מחר עם צאת השבת. כחמישים חרדנים התייצבו כנגד המפגינים, צעקו וכרזו, אך באורח פלא, איש מהם לא נעצר או עוכב.

צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר

ההפגנה עלתה היום מדרגה בעקבות אימת הדין עקב פסיקות בית המשפט המחוזי בירושלים שעלול לפסוק בעד גירוש של 4 משפחות בשכונת שייח' ג'ראח ובעד כניסה של מתנחלים – כהניסטים לבתיהן. אחת מהן, משפחתה של פטמה סאלם. היא עומדת בפני דיון בהוצאה לפועל ביום חמישי ה-הקרוב ה09/03/2022 , ולשלוש משפחות נוספות יש דיון בבית המשפט העליון החודש ביום רביעי 29/03.
בחשבון הפייסבוק של קבוצת האקטיביסטים Free Jerusalem נכתב כי "אין סיכוי שהגירוש יעבור בשקט. לא ניתן יד לנישול של משפחות מבתיהן לטובת מימוש החזון המשיחי של ייהוד מזרח ירושלים, שמתנחלים מקדמים בחסות המדינה. כשהחוק גזעני ומפלה, חובה להתנגד".

צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר

לטענת האקטיביסטים אחת השאלות שעולות באופן קבוע בנושא היא שאלת החוק. האם זה חוקי או לא? ובכן, לדעת הקבוצה "התשובה פה היא שזה בחסות החוק – כי המדינה חוקקה חוקים שיוצרים מצב של אפליה גזענית ולא דמוקרטית, שפוגעת בפליטים שכבר איבדו את בתיהם בעבר, ועתה עלולים לאבד אותו שוב". על פי החוק למדינת ישראל  מותר לגרש מביתן משפחות פליטים  שאבדו את ביתן ב 1948. הבתים בהן גרות המשפחות נמסרו להן על ידי המלך הירדני חוסין שביקש למחוק מחנה פליטים שישב בתוך ירדן. הוא שכנע את הפליטים לעבור לשיח' גראח בתמורה לוויתור על תעודות הפליטות שלהן, ומסר להם את הזכויות לחיות בדירות בשכר דירה. אלא שבמלחמת שש הימים נכבשה ירושלים ובתוכה שכונת שיח' ג'ראח שהפכה לחלק ממדינת ישראל. ארגוני ימין קיצוני והמתנחלים טוענים לבעלות יהודית על נכסים בשכונה שקיימים עוד מלפני המלחמה ובשם טענות אלו הארגונים דורשים את גירוש המשפחות פלסטיניות הגרות שם. הלכה למעשה, כך שלמעשה משפחות אלו עומדות בפני איבוד ביתן בפעם השנייה. אתמול עמדה פטמה סאלם והתחננה בפני עוברים ושבים: בבקשה, בואו איתי ביום ראשון לבית המשפט, עזרו לי.

צילום: שי קנדלר


ההפגנה בשיח ג'ראח (צילום: שי קנדלר)

צילום: שי קנדלר


רגעי מעצרו של אבו חומוס (צילום: שי קנדלר)

ממשטרת ישראל נמסר כי כוחות משטרה פועלים במהלך השעה האחרונה לשמירת הסדר הציבורי ומניעת התפרעויות ואלימות בשכונת שייח׳ ג'ראח שבמזרח ירושלים. במהלך מחאה שהתקיימה במקום,  התפתחה הפרת סדר שכללה עימותים בין המעורבים, תקיפת שוטרים ודחיפת גדרות. כוחות המשטרה שנערכו במקום, פועלים להשלטת סדר, מניעת חיכוך ועימותים במקום תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר, והדיפת מתפרעים. עד כה, עוכבו ונעצרו שמונה חשודים במעורבות בהתפרעות והפרת הסדר". עוד נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות ובאפס סובלנות כלפי אלימות מכל סוג שהיא, הפרת הסדר הציבורי וניסיונות לפגוע בשוטרים או באזרחים בניגוד לחוק". לשון ההודעה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן