Skip to content

הכל אודות מחיקת נקודות תעבורה

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטרתה של שיטת הנקודות היא ליצור אמצעי מרתיע לנהגים לחשוב פעמיים גם לפני ביצוע עבירות שנחשבות קלות יחסית ובעיקר על מנת להשתמש בהן לבקרה ומעקב אחר  נהגים אשר כבר ביצעו עבירות תעבורה בעבר. כך ההתייחסות היא לא רק אל כל מקרה לגופו באופן נקודתי אלא גם בהסתכלות רחבה על התמונה כולה. הדבר מאפשר התייחסות שונה לנהג שכבר עבר עבירות תנועה לעומת נהג שעבורו זוהי עבירה ראשונה. מספר נקודות החובה הניתנות על עבירות נע בין 2 נקודות לעבירות קלות עד 10 נקודות לעבירות חמורות. שיטת הנקודות באה בנוסף לשיפוט על העבירה עצמה ומתן העונש המתאים.

צילום: FREEPIK

מה נדרש מהנהג לבצע בעקבות צבירת נקודות?

ככל שנהג צובר נקודות רבות יותר כך יידרש  ממנו לבצע פעולות משמעותיות יותר. לאחר צבירה של  12 נקודות יצטרך הנהג לעבור קורס נהיגה מונעת. במידה וצבר 12 נקודות נוספות יצטרך לעבור קורס מתקדם. הקורסים הם פעולה שעל הנהג לבצע אך הם אינם מביאים למחיקת הנקודות שנצבר. לאחר צבירת 36 נקודות מדובר לא רק על ריענון וחזרה על חוקי התעבורה אלא פעולה שההשלכות שלה יכולות כבר להיות כבדות: שלילת הרישיון למשך שלושה חודשים. צבירת 72 נקודות במשך  4 שנים  תגרור שלילה של הרישיון לתקופה של תשעה חודשים, ובנוסף טסט ותיאוריה מחדש ובדיקה במכון הרפואי.

כיצד ניתן למחוק נקודות תעבורה?

מחיקת נקודות תעבורה יכולה להתבצע באופן אוטומטי כאשר אדם צבר עד 22 נקודות ולא עבר כל עבירה במשך שנתיים. אז נקודות החובה מתיישנות ומתבטלות. כאשר נצברו מעל 22 נקודות, הן יתיישנו ויתבטלו במידה ובמשך 4 שנים לא עבר הנהג כל עבירה. בשל כך, חשוב לדאוג לכך שצבירת הנקודות תהיה מינימלית. כמובן שהדרך הטובה ביותר לכך היא פשוט לנהוג בזהירות ועל פי חוק, אך אם כבר עברתם עבירה, כדאי לפנות לעורך דין תעבורה שיוכל במצבים שונים  להטיל ספק בהצדקת החיוב בנקודות, באמיתות הראיות שעליהן הסתמך השוטר אשר נתן את הדו"ח על עבירה ובכך חייב את הנהג בנקודות נוספות. משמעות הדבר היא כמובן לא רק מחיקת הנקודות אלא גם ביטול דו"חות, קנסות ועונשים אחרים שקיבל הנהג בגין העבירה המדוברת. לדבר ישנה משמעות רבה שכן נקודות החובה נרשמות רק כאשר הקנס או הדו"ח משולמים. רק כאשר משלם האדם לו מיוחסת העבירה את התשלום יש בכך הודאה שהעבירה אכן בוצעה. ערעור על העבירה יכול להביא לזיכוי מלא או לפחות להמרת סעיף האישום לכזה הגורר צבירת פחות נקודות או לא מביא לצבירת נקודות כלל .

בחירת עורך הדין שיסייע בעניין

כיוון שתחום התעבורה הוא סבוך ומורכב, חשוב כבר עם קבלת דו"ח, קנס או כמובן זימון לבית הדין לפנות לעורך דין שילווה וייצג אתכם. חשוב לוודא שתעבורה הוא תחום ההתמחות של עורך הדין ושיש לו ידע וניסיון רב.. בחרו עורך דין המשלב בין בקיאות בתחום, מקצועיות וניסיון לצד תחושה נעימה החשובה אף היא בהתמודדות עם מצבים לא נוחים כמו זה.

משרד עורכי דין משה רבי מתמחה בתחום התעבורה ומייצג לקוחות שהואשמו בעבירות תעבורה שונות בהצלחה מעל עשרים שנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן