Skip to content

Double Murder – הכוריאוגרף חופש שכטר ולהקתו הבריטית בבית האופרה בתל אביב

יצירתו החדשה של הכוריאוגרף הישראלי ולהקתו מברייטון בערב עם שתי עבודות THE FIX / CLOWNS  היוצרות חוויה צפיה מרגשת וסוחפת. חמש הופעות בלבד בבית האופרה בתל אביב, החל מן ה 19 לאפריל 2023
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר ההצלחה הגדולה בביקורה הוקדם של  הלהקה  מאנגליה, היא חוזרת  עם מופע מיוחד המורכב משתי עבודות. CLOWNS ( הליצנים) ו THE FIX.

בחודש נובמבר 2019 הדהימה הלהקה את הקהל  עם המופע הבלתי נשכח, "גררנד פינאלה", מאז נראתה הלהקה בקטעי מחול סוחפים, בסרט "בתנועה" בו כיכבו חופש שכטר וחברי הלהקה, סרט שזכה להצלחה רבה בישראל, גם עבודות נוספות שלו נראו בביצוע להקות שונות. לאחר שכבש את מעמדו כאחד היוצרים החשובים והמרתקים בעולם המחול העולמי. חוזר חופש שכטר לישראל עם להקתו במופע המיוחד Double Murder. זהו ערב מפעים אותו יצר שכטר ולו גם כתב  את המוסיקה, בו רוקדת  הלהקה שתי יצירות  שונות אחד זו מזו.

THE FIX מבט רגיש, אנרגיה שבירה ומציגה עולם אנושי וחשוף ומלא חמלה בו מתערבבים אלימות, רגישות ותקוה. צילום: טוד מקדונלד

Clowns מציגה מבט סרקסטי על  עולמנו המתבונן בחוסר עניין גובר באלימות מסביב. היצירה נוצרה במקור לנדלרנדס דאנס תיאטר ועברה עיבוד מיוחד לתוכנית טלוויזה שצולמה ל BBC

עתה מעלה אותה חופש שכטר מחדש, בעיבוד מחודש ושוב עולה אותה שאלה "עד כמה רחוק אנחנו מוכנים ללכת כדי להתבדר ?",

ובניגוד מוחלט ליצרה הזו, מעלה הלהקה עבודה חדשה של שכטר "THE FIX' המביאה לבמה מבט רגיש, אנרגיה שבירה ומציגה עולם אנושי וחשוף ומלא חמלה בו מתערבבים אלימות, רגישות ותקוה והכל מוצג בצורה חשופה ממול לעדשתו של חופש שכטר.

"הליצנים"  בביצוע להקתו של חופש שכטר. צילום: טוד מקדונלד

היצירה מבוצעת על ידי רקדניה יוצאי הדופן של הלהקה ולצלילי פסקול אפי אותו יצר חופש שכטר. העבודה חוקרת אמיתות כואבות ויורדת לעומקן של הרגשות העמוקים ביותר שלנו.

חופש שכטר על היצירה : "אני נרגש לצאת למסע החיפוש עם רקדני, אחרי ניצוץ של תקוה, עמוק ואולי ילדותי אחרי הצורך השביר של בני האדם למעט חום. נכנסנו לסטודיו והרגשנו שאנחנו צריכים למצוא את האיזון, למצוא את המקום בו  נאפשר לזמן לפעול לצידנו במקום נגדנו."

אודות חופש שכטר

השפה הייחודית של חופש שכטר מחברת בין שפת התנועה במועדונים למחול הפולקלור, בעיתונות לא פעם תוארה השפה שלו  כשיבטית, אבל תמיד בעלת עוצמה וריגישות. גם אם היא מהירה ורבת כח כמו ב CLOWNS  , או עדינה, מדידטיבית ואינטימית בThe Fix

שכטר נחשב היום לאחד הכוחות הבולטים בעולם המחול המודרני , והוא זכה לתואר OBE  מידי המלכה אליזבת, על שירותיו לעולם המחול בבריטניה.

הוא נולד בירושלים בשנת 1975, למד פסנתר אבל גילה עניין רב במחול התקבל לאקדמיה למחול בירושלים. עוד בעת שירותו הצבאי הצטרף ללהקת בת שבע. עבר מהאנסמבל ללהקה הראשית ורקד בה שלוש שנים. במקביל למד תיפוף, עבר לפריס ללמוד מוסיקה. בשנת 2002 עבר ללונדון והחל לרקוד בלהקתה של יסמין ורדימון. ב- 2003 יצר במסגרת הלהקה את יצירתו fragments , לה גם הלחין מוסיקה.

בשנת 2008 הקים את להקת המחול הנושאת את שמו. מאז הופיעה הלהקה ביצירותיו ברחבי העולם כאשר בסיסה הוא בעיר ברייטון בדרום אנגליה, הוא גם אמן שותף של  סדלרס וולס -מרכז המחול הלונדוני.

במקביל לעבודה עם להקתו ביים שכטר עם גיון פולג'יימס את האופרה "אורפאוס ואורידיצ'ה" מאת גלוק בבית האופרה קובנט גרדן בלונדון. יצר כוריאוגרפיה ותנועה לתיאטרון, טלוויזיה ואופרה. בשנת 2015 זכה למועמדות לפרס הטוני על הכוריאוגרפיה שיצר להפקה מחודשת "כנר על הגג" בברודווי .הוא זכה בפרסים רבים ובשנת 2018 בה זכה כאמור בתואר מידי המלכה, ובאותה שנה הופקה והוקרנה בBBC  היצירה "הליצנים".

הבמאי הצרפתי יהודי סדריק קאלפיש, הזמין את חופש שכטר להשתתף בסרטו "בתנועה" בתפקיד עצמו. יוצר ומנהל של להקת רקדנים, הפוגש בגיבורת הסרט, רקדנית קלאסית שנפצעה, הם מגיעים לערוך חזרות בצרפת, והרקדנית מצטרפת ללהקה , קטעי המחול מיצירתו  פוליטקל מאדר משאירים את הקהל פעור פה. שכטר גם כתב את המוסיקה לסרט שזכה להצלחה גדולה בצרפת ובישראל, ונרכש להפצה במקומות רבים בעולם והאדיר את שמו של חופש שכטר כאחד היוצרים הבולטים, החשובים והמרתקים בני זמננו.

מן הביקורות על הערב

זה מחמם את הלב ויפה ,תרופת נגד לכאב בעולם , שרה קרומפטון the Obsrever

אתה יוצא מן המופע רענן , מלא חיים ומעט שונה, ריצג'ר מגוויר the review hub

מלא עוצמה רקדניו של חופש שכטר מוכיחים שהם יוצאים מן הכלל. ,דוודי מאין seeing dance.

מלא תפניות, מתעתע בקהל ואז ברגע אחד לופת אותו בחיבוק .רוזמיר ואו I news

הליצנים. צילום: טוד מקדונלד

Double Murder

כוריאוגרפיה ומוסיקה חופש שכטר

עיצוב תאורה The fix   תום ויסר

עיצוב תלבושותThe fix  פיטר טוד

עיצוב תאורה Clowns    ליי קוראן

עיצוב תאורה נוסף    רי'צרד גודין

התלבושות ב Clowns על פי העיצוב של  כריסטינה קאניגהאם

מוסיקה נוספת

Clowns

קאן קאן מאת ז'אק אופנבך

The sun   בביצוע קים ג'ונג מי

The Fix

המלך רנו, גרסה כלית מאת  פייר בן שושן.

 

מועדי המופעים בבית האופרה בתל אביב

יום רביעי 19  באפריל בשעה 20:00

יום חמישי 20 באפריל בשעה 20:00

יום שישי 21 באפריל בשעה 13:00

יום שבת 21 באפריל בשעה 20:00

יום ראשון 22 באפריל בשעה 20:00

משך המופע שעה וארבעים דקות כולל הפסקה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן