Skip to content

“צעקה 6”: מרטשים את ניו יורק

ביקורת סרט: "צעקה 6" מעורר סוג אחר של נוסטלגיה, לוקח את מה שהפך את סרט ההמשך המקורי של הקולג' של ומנסה להגביר אותו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

.

"למי אכפת מסרטים?" שואל הרוצח בדמות 'גוסט פייס' מוקדם בתחילת הסרט "צעקה 6", השישי בזיכיון סרטי הסלאשר, שאותחל עם ה-"צעקה 5" בשנת 2022, שהיה ברובו עשוי היטב. הערך החמישי בסדרה בבימוי אייקון האימה ווס קרייבן היה ספוג נוסטלגיה, והרחיק לכת עד כדי חזרה לאתר של הסרט המקורי. "צעקה 6" מעורר סוג אחר של נוסטלגיה, לוקח את מה שהפך את סרט ההמשך המקורי של הקולג' של ומנסה להגביר אותו.

לאחר שישה חודשים לאחר מסע הרצח של ריצ'י קירש ואמבר פרימן בוודסבורו, ארבעת כוכבי הליבה – סם (מליסה בררה) וטארה קרפנטר (ג'נה אורטגה) והתאומים צ'אד (מייסון גודינג) ומינדי מיקס-מרטין (ג'סמין סבוי בראון) – עוברים לניו יורק כדי ללמוד בבלקמור קולג'. עם זאת, גוסט פייס לא רחוק מדי, והגופות מתחילות להצטבר בזמן שארבעת הכוכבים, החברים החדשים שלהם וכמה פרצופים מוכרים מתכוננים לעימות עקוב מדם נוסף.

"צעקה 6" עושה כמה דברים נכונים בכך שהוא הולך בדרכו של "צעקה 5". ההחלטה להעביר את האקשן לעיר ניו יורק היא החלטה מלאת השראה – להרגיש חסר אונים בעיר ענקית מפחידה על אחת כמה וכמה כאשר להמוני אנשים סביבך פשוט לא אכפת לעזור. עם צפיפות אוכלוסין גבוהה יותר, ניו יורק מאפשרת גם ספירת גופות גבוהה בהרבה. גוסט פייס אולי מאיים מתמיד, אבל זה גם נראה כאילו כולם נהנים מהסביבה. הגיבורים אולי לא בשיאם כשהם נרדפים בקרונות רכבת תחתית ובסמטאות חשוכות, אבל הרוצח המשתולל עם לשון חדה וסכין חדה עוד יותר מרטש את דרכם בשמחה במנהטן, וזהו בעצם היתרון.

הסרט "צעקה 6" מנסה לשחק על הגבול שבין אימה הומוריסטית לבין מתן כבוד לנרטיב המבוסס. הניסיון להתחכם נכשל, כאשר דמויות חכמות לכאורה, שכולן עברו את מסע ההרג הקודם, עושות את אותם דברים מטורפים כדי לסכן את חייהן. הדמויות מתלוצצות על שבירת פרדיגמות ז'אנר, ואז מתעלמות מהעצות של עצמן – זה לא הגיוני.

עם זאת, "צעקה 6" מבצע טעות מבנית. סצינת הרצח הפותחת היא גרפית ומשכנעת. זו התחלה דינמית שמציבה רף גבוה, שבצער רב, שאר הסרט אף פעם לא מתקרב להשגה. "צעקה" הראשון משך את תשומת לבנו עם הרצח של דרו ברימור. אף אחד לא ראה את המזימות של סטו מאכר ובילי לומיס. ג'יימס ונדרבילט ו-גאי בוסיק, שגם כתבו את ה-הסרט החמישי משנת 2022, היו צריכים לפזר יצירתיות לאורך כל הדרך. כאמור, אי אפשר שתהיה התחלה שתעלה על הסוף באופן דרמטי. זה כמו להתחיל בפסגת ההר ולצנוח לתחתית.

בסופו של דבר, הרוצח תחת המסיכה המכונה 'גוסט פייס' מרטש את העיר ניו יורק לעיסה עקובת מדם. סצנות המוות המסוקסות הן היבט שהשתפר. אולם אוהדי הקטל יהיו שבעים אם שחיטה מרושעת היא הדרישה היחידה בסרט זה. ל-"צעקה 6" לא היו מספיק פחדים איכותיים או עלילה הגיונית כדי לעניין את שאר הצופים.

צעקה 6 | Scream VI: עכשיו בבתי הקולנוע

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן