Skip to content

נשיא המדינה זימן אליו את נציגי הקואליציה וסיעות יש עתיד והמחנה הממלכתי להדברות

ארגני המחאה ויו"ר "ישראל" ביתנו קוראים ליש עתיד והמחנה הממלכתי לא להגיע לבית הנשיא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, זימן אליו הערב (שלישי) את נציגי הקואליציה וסיעות יש עתיד והמחנה הממלכתי לפגישת משא ומתן ראשונה הערב (שלישי) על חוקי ההפיכה המשטרית.
על פי הודעת בית הנשיא הצדדים יידברו בפגישה על מנת להגיע להסכמה רחבה בנוגע לחוקים המדוברים. בהמשך השבוע צפוי הנשיא להיפגש עם נציגי שאר המפלגות, בהן גם המפלגות הערביות. ארגוני המחאה מתנגדים נחרצות למפגש ומסרו כי  ״אתמול חזינו בעוד ניסיון מריחה והונאת הציבור מצד מנהיג שאיבד את הבלמים. ראש ממשלה שפוגע בביטחון ישראל ומפטר את שר הביטחון שלו שחרד לכושר ההגנה של ישראל, אינו כשיר להנהיג את ישראל. נתניהו מתכוון להעביר את חוקי הדיקטטורה מיד לאחר הפגרה ולנצל את תקופת החגים כדי לחשל את הקואליציה ולאפשר לבן גביר להקים מיליציות לה-פמיליה חוץ משטרתיות שיפעלו באלימות לדיכוי הפגנות כנגד מתנגדי ההפיכה". לדברי ארגוני המחאה "פניה של הקואליציה לדיקטטורה וחבריה מודיעים בריש גלי שמטרתם היא ״לשפר לאחור ולהתארגן מחדש לכיבוש היעד״. העובדה שהצעת החוק לשינוי הוועדה למינוי שופטים כבר הונחה על שולחן הכנסת ומוכנה לחקיקה מעידה כאלף עדים על כוונותיה האמתיות של הקואליציה. אנחנו לא ניפול להונאה הזו, והמאבק שלנו ימשך בכל הכוח. לא נרפה ולא נירתע מהניסיונות להרדים אותנו ולשלוח גורמי טרור יהודי לפגוע בנו".

יושב על הגדר – נשיא המדינה ימחק הרצוג (צילום: לע"מ)

בכל הנוגע להדברות מבלי לגנוז את חקיקת חוק ההפיכה המשטרית, אומרים בארגונים כי המחאה נגד המהפכה המשפטית: "מתנגדים להחלטת לפיד וגנץ להיכנס להידברות", "אתמול חזינו בעוד ניסיון מריחה והונאת הציבור מצד מנהיג שאיבד את הבלמים", מסרו  מנהיגי המחאה, "החלטתם של לפיד וגנץ להיכנס להידברות מבלי לדרוש את  גניזת החקיקה ולוודא שלא תקומנה מיליציות אלימות נגדנו היא מזעזעת ושערורייתית".
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור לברמן קרא שלא להגיע להדברות ללא גניזת הצעות החוק של לוין/נתניהו. "אי אפשר לנהל משא ומתן כשנתניהו ושותפיו ממשיכים בהליך החקיקה. אני קורא למפלגות האופוזיציה למשוך את הצוותים שנשלחו לבית הנשיא, עד להורדת חוק יסוד השפיטה ובתי המשפט משולחן הכנסת", צייץ ליברמן בחשבון הטוויטר שלו.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן