Skip to content

שבוע האופנה

בסוף השבוע, ננעל בהאנגר 11 בנמל תל-אביב, שבוע האופנה קורנית FAC תל אביב 2023, שנערך זו השנה ה-12 ביוזמתו של המפיק מוטי רייפ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בסוף השבוע, ננעל בהאנגר 11 בנמל תל-אביב, שבוע האופנה קורנית FAC תל אביב 2023, שנערך זו השנה ה-12 ביוזמתו של המפיק מוטי רייפ.
במהלך השבוע, הוצגו  28 תצוגות של מעצבי אופנה מובילים ומעצבי אופנה צעירים וחדשים, שחברו לחגיגה של נשיות ויופי תחת הקונספט FAC – FASHION AGENDA COMMUNITY , המשלב בין עולם האופנה לקידום המודעות לתכנים חברתיים אקטואליים כמו: מחזור סביבה וקיימות, בריאות נשים, בריונות ברשת, יזמות נשית ועוד.

טובות השתיים צילום: haydonperrior

אופנה וגאווה

בערב הפתיחה, הוענק פרס מפעל חיים למעצבת הגר אלמביק "לאלמביקה" על פועלה לאורך 35 שנים ועל היותה מעצבת האופנה הישראלית המצליחה בעולם ויצואנית האופנה המובילה והגדולה ביותר מישראל.

אלמביק החלה את דרכה ב-1988, עם סיום לימודיה ב"שנקר" יצרה שפה עיצובית משלה, שהגדירה ומגדירה את עיצוביה עד היום.
למחרת בבוקר, נפתח שבוע האופנה עם תצוגה של "אלמביקה", מותג המהווה עוגן יציב ומהותי בנוף מעצבי האופנה הישראלי, לצד התפתחות ויצירה בלתי מתפשרת וללא הפסקה, הבגדים של אלמביקה משרתים את האישה שבמרכז ונותנים לה ביטוי לאפשר חופש ותנועה בסגנון הייחודי של המותג, עם הצבעוניות וההשראה שלו, בגדים שמשדרים ביטחון, חופש ואהבה.

פיקס  (צילום: haydonperrior)

מצילים את העולם

בעידן בו תאגידי הענק הגיעו לתובנה כי עליהם לנקוט באחריות לסביבה, ענקית הטכנולוגיה סמסונג שהחלה בשנה שעברה לשלב חומר ממוחזר מרשתות דיג במכשירי ה-Galaxy, לקחה את היוזמה צעד אחד קדימה וחברה למעצבים מובילים, בתצוגה Galaxy for the Plant, ששמה זרקור על זיהום האוקיינוסים המחמיר וממלא את הים בחלקיקי פלסטיק שפוגעים בבעלי חיים, במערכות טבעיות ובבריאות האדם. המוטיב המרכזי שהוביל את המעצבים ביצירתם היה שימוש ברשתות דייג ממוחזרות המהוות חלק משמעותי בזיהום האוקיינוסים. גם עולם האופנה עובר תהליכים חיוניים כמו שימוש בחומרים טבעיים ומתכלים, ייעול תהליכי הייצור תוך שמירה וחסכון במשאבים חיוניים והגבלת צריכה עודפת.

אופנה והשראה (צילום: haydonperrior)

טובות השתיים

המעצבות נעמה וטובהל'ה חסין  למותג טובהל'ה+, חגגו את קולקציית קיץ 2023 בסימן חגיגות 75 למדינת ישראל, תחת המסר: "עוד לא אבדה תקוותינו"!, השתיים העלו קולקציה צבעונית, ססגונית ומנצנצת שמייחלת לימים טובים יותר ומתרפקת בנוסטלגיה של העבר והשורשים בקיבוץ.
את התצוגה פתחו איתמר, בנה של נעמה חסין ובת זוגו טוהר- שניהם יוצאי תיאטרון צה"ל שצעדו לצלילי השיר "הרבי אמר צריך להתחתן". על המסלול צעדו כ-52 דגמים בהם שזורים סמלי שלושת הדתות, בדומה לקעקוע המתנוסס על מצחה של טובהל'ה. בדגמים נוספים כיכב דגל ישראל משובץ באבני סברובסקי. התצוגה הסתיימה לצלילי השיר דמוקרטיה מתוך הסרט קזבלן.

נעים להכיר Hill Ari ו- Bumble (צילום: רפי דלויה)

מסר פיקס

המותג הבועט fix , חשף את קולקציית אביב 2023 בתצוגת אופנה א-בינארית, אשר ביטלה את גבולות הג'נדר, עם מגוון רחב של פריטים שכל אחת.ד יכולות.ים ללבוש, תחת המסר-  Don’t fix me.

אופנה והשראה

את תצוגת "יום ההשראה", פתח מיזם אמנות ייחודי שהציג שמלת מחאה המסמלת שיסוי מול חיבור, בהשראת 12 השבטים והקרע בעם. את השמלה עיצבו 12 מעצבות ומעצבים מובילים והיא שילבה חיבור בין נרטיבים לרקמה אנושית אחת. את התצוגה חתמה השחקנית והדוגמנית, סנדי בר, בשמלה של המעצב דילן פריינטה בהשראת ״על זמניות״ שעוצבה בהתאם לקונספט הפרסומי של רשת מלונות דן, "טיימלס דן", שהעניקה חסות לתצוגה.

אופנה והשראה (צילום: haydonperrior)

נעים להכיר

מעצבת המותג הילי הארי, נעלה את שבוע האופנה עם  קולקציה מונוכרומטית של מערכות לבוש מחויטות, בגדי ערב ודגמי קז׳ואל עם נגיעות מעולמות הפאנק והרוקנרול, המניעה למצוא את השקט בתוך הרעש האינסופי, להתחבר לעצמי ולתרגל נוכחות והיעלמות.
המעצבת חברה לשני הראל, בעלת מותג פריטי העור -Nagelberg חיבור שהוליד מגוון הצעות לבוש ופתרונות סגירה השומטים את הכפתורים מהבגדים, אם כפונקציה ואם כדקורציה.
התצוגה לוותה בווידאו ארט פוסט אפוקליפטי שצולם בטכניקת סריקות תלת מימד של האמנית מיכל כפרה qaparaa והיא נערכה בחסות ​​אפליקציית ההיכרויות Bumble הדוגלת בנשים שעושות את הצעד הראשון, מתמקדת בהעצמת נשים להכיר בתנאים שלהן, דוגלת באדיבות, כבוד ושוויון בכל מערכות היחסים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן