Skip to content

מתכוני רוסיני

  בראשית מאי תגיע לארץ לראשונה להקת הבלט של בית האופרה הצ'כי שבאוסטרובה לסיבוב הופעות (NDM Ballet Ostrava)                                                                            סדרת המחול של היכל אומניות הבמה הרצליה, 5-2.2023 חיפה, 6.5.2023. תיאטרון ירושלים, 7.5.2023 שילוב רב קסם בין מסורת ל"מודרנה" מיתולוגיה, מדיה חדשנית ספרות אדריכלות וצורות פִּסוּליוֹת – ו – כן, גם קצת עירום  — כל אלו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

בראשית מאי תגיע לארץ לראשונה להקת הבלט של בית האופרה הצ'כי שבאוסטרובה לסיבוב הופעות (NDM Ballet Ostrava

                                                                          סדרת המחול של היכל אומניות הבמה הרצליה, 5-2.2023

חיפה, 6.5.2023.

תיאטרון ירושלים, 7.5.2023

שילוב רב קסם בין מסורת ל"מודרנה" מיתולוגיה, מדיה חדשנית ספרות אדריכלות וצורות פִּסוּליוֹת – ו – כן, גם קצת עירום  — כל אלו יגיע אלינו לראשונה בביקור הלהקה עטורת הפרסים ובהם פרס מסיכת הזהב של בית האופרה הצ'כי הוותיק (100 שנים) באוסטרבה שיגיע אלינו מארץ ה"תיאטרון השחור" ו"החייל האמיץ שוויק" למסע הופעות בארץ.

ייחודה של הלהקה המונה 36 רקדנים מ-12 ארצות הוא במסורת בת 100 שנים של רפרטואר קלאסי. רק לפני עשור שינתה כיוון עם כניסתה לתפקיד של המנהלת האמנותית החדשה לנקה דרימלובה, (Lenka Drimalova) שחשפה את הרקדנים והקהל לרפרטואר עכשווי של כוריאוגרפים כמו  מאורו ביגונזטי’ ירז׳י קיליאן, כריסטוף פסטור, יוהן אינגר, מריו שרודר וחואנחצ’ו ארקז, וכוריאוגרפים מישראל ובהם אוהד נהרין, רמי באר ואיציק גלילי.

השילוב של רפרטואר עכשווי ורקדנים וירטואוזים הביא לכך שבשנים האחרונות הפכה הלהקה למבוקשת בפסטיבלים יוקרתיים באירופה תוך שהיא זוכה לביקורות משבחות.

הם יעלו את ״היום שאחרי״ (Consequence) לכוריאוגרפיה של חואנז’ו ארקז (Juanjo Arques) – שמשלבת מחול עם השפעות מדיה חדשנית, מיתולוגיה, ספרות, אדריכלות וצורות פיסוליות. יצירה שזיכתה אותו בשלל פרסים יוקרתיים. למוזיקה של: אלבה נוטו, רואיצ’י סקמוטו וזוכה פרס האוסקר  יוהאן יוהנסון.

ארקז הוא גם כוריאוגרף הבית של הבלט ההולנדי המלכותי ויצירותיו זיכוהו בשלל פרסים. היצירה עוסקת באבולוציה הבלתי נגמרת של הקשר בין האדם לטבע והשפעות אסונות הטבע מצד אחד והטכנולוגיה המודרנית מצד שני על מערכת היחסים בין אנשים בכלל ובין בני זוג בפרט. הדואטים בין הרקדנים מונעים ע״י המתח בין הטבע, הכוח האנושי והטכנולוגיה. היצירה זיכתה אותו בשלל פרסים יוקרתיים.

בלט אוסטרבה, קרדיט Lucie Maceczkova

ארקז מתאר את עצמו כאמן המשלב בין המחול המודרני עם השפעות מדיה חדשנית, מיתולוגיה, ספרות, אדריכלות וצורות פיסוליות. הוא אחד הכוריאוגרפים המבטיחים באירופה ומשמש גם ככוריאוגרף הבית של הבלט המלכותי ההולנדי עבורו הוא יוצר מדי שנה. יצירותיו זכו בפרסים יוקרתיים כגון: פרס Nederlandse Dansdagen 2014) ופרס מסכת הזהב במוסקבה עבור היצירה ״היום שאחרי״ aהיא יצירתו הראשונה עבור הבלט הצ’כי.

בחלקו השני של הערב תבוצע היצירה מלאת ההומור ״מתכוני רוסיני" (Rossini Cards) לכוריאוגרפיה של מאורו ביגונזטי (Mauro Bigonzeti) ומוזיקה של רוסיני שהיה ידוע גם כשף גורמה.

את העבודה יצר מאורו ביגונזטי עבור להקתו Aterballetto לקטעי מוזיקה של רוסיני, המפורסם בזכות אופרות הומוריסטיות שלו (הספר מסביליה, לה צ’נרנטולה) ושהיה ידוע גם כשף גורמה. היצירה היא קליידוסקופ המורכב מרצף של תמונות – סיטואציות מקבילות של החיים הקשורות לקלפים ותפריטים שונים המוצבים זה אחר זה וכוללת עירום חלקי.

ביגוזנטי הינו כוריאוגרף מבוקש במיטב הלהקות העולם כמו תיאטרון המחול ההולנדי NDT, ניו יורק סיטי בלט, הבלט הלאומי ההולנדי, להקת אלווין אילי, האופרה בברלין ועוד. במשך 10 שנים היה כוריאוגרף הבית ומנהל להקת אטרבלטו,  אותה הביא לפסגת ההצלחה במחול האירופאי  וממנה עבר לנהל את להקת לה סקלה במילנו. מיצירותיו המוכרות – ״קראוואג’ו״ ו״מתכוני רוסיני״ שהפכה ליצירה מבוקשת הנכללת בהצלחה ברפרטואר של רבות מלהקות המחול באירופה, ארה״ב ואוסטרליה. בביקורת מתוארת עבודה זו  "קלידוסקופ תיאטרון-מחול עם מתכוני גורמה, הומור  כוריאוגרפיה מרתקת המאפשרת לרקדנים להפגין יכולות נהדרות". (Philadelphia Times)

לינק לטריילר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן