Skip to content

נאום נתניהו – נאום של אדם עייף, מתוח שחי את העבר

בן כהן צפה בנאום נתניהו ומצא לפניו אדם עייף, כבד פנים ומרוח באיפור שנדמה שזכרונו מתעתע בו והוא חי את העבר וכרגיל, כולם אשמים למעט הוא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ערב החג השני של פסח לאור המצב הביטחוני שמדרדר ולאור התעצמות המחאה נגדו ונגד ההפיכה המשטרית אותה מבקש לבצע  ראש הממשלה בנימין נתניהו באמצעות שר המשפטים, יריב לוין, החליט נתניהו לצאת בנאום לציבור אזרחי המדינה. נתניהו פתח את נאומו "המיוחד"  במילים "אזרחי ישראל – אנחנו תחת מתקפת טרור". אמר וחשב שמשפט הפתיחה הזה שוב פעם יעבוד, יחבר ויגרום לכולנו, האזרחים להתאחד כי שוב ישנה סכנה ברורה ומידית בידי  אויבים שרוצים להשמיד אותנו. אויבים מדרום (רצועת עזה) מהצפון (לבנון וסוריה) וחשב שזה יחזק את מעמדו שהולך ונחלש בקרב כלל הציבור בישראל.

כהרגלו בקודש – כולם אשמים חוץ ממנו

ובכן, אולי פעם זה היה עובד , היום כבר לא!  יש לזה אלף סיבות (זה כבר ייכתב בטור אחר) אבל בפנים מעט חיוורות שניסו לשדר את עוצמת המנהיג, נתניהו המשיך בנאומו המיוחד  וכיון כהרגלו את דבריו לציבור בוחריו ושוב, כמו שהוא עושה תמיד  להאשים במצב את "האויבים" האמתיים שלו – את אלה שכל שבוע מחבלים בתוכנית שהוא ושותפיו רקמו ומתכוונים להוביל וקוראים לה "רפורמה" אבל בתכל'ס כולנו מבינים שזוהי מהפכה לשינוי שיטת המשטר במדינה.
נתניהו ממשיך לפרט לבוחריו סעיף, סעיף שמסביר מדוע אנחנו במלחמה, כי הרי ככה נוהגים מנהיגים בזמן מלחמה מול ה"אויבים".
וראו זה פלא, הממשלה הקודמת היא זו שאשמה בגל הטרור הנוראי הזה שפוקד את מדינת ישראל, וכמובן חיילי המילואים "המסרבים" (כלל אלו שהודיעו כי יסרבו לשרת תחת דיקטטור אם ישתנה המשטר- הם, הם הבוגדים האמתיים. וכמובן שאנשי הייטק המוציאים את כספם מהמדינה מחשש לשינוי משטרי, הם ורק הם אחראים למצבה של מדינת ישראל מבחינה כלכלית. שלא לדבר על ציבור המפגינים, כן "האנרכיסטים" לדבריו, אלו על פי נתניהו ה"בוגדים" בכל ערך שהמדינה  שלנו חיה ונושמת אותו.

האומנם? (צילום: בן כהן)
האומנם? (צילום: בן כהן)

חיוור ועם כמות איפור כבדה הקריא נתניהו את נאומו מהנייר

ישבתי מול מסך הטלוויזיה וצפיתי בנאום. הסתכלתי עליו, על תנועות גופו, על קולו, ואם לא הייתה מרוחה על פניו אותה כמות האיפור (המוגזמת) על פרצופו העייף, אגלי הזיעה היו לבטח גולשים ומרטיבים את נייר המסרים שהבן שלו לדעת רבים שכתב לו.
נתניהו נמצא היום במקום שבו שליטים/כוכבי עבר נמצאים בו, פשוט כבר אין לו יותר מה למכור, הוא חי את העבר יותר מאשר את ההווה או העתיד ומשכנע את עצמו שהוא עדיין הכוכב המאיר את השמיים. לעיתים קרובות נדמה היה שאיננו חי עוד במציאות של ארצנו. נראה שהוא פשוט מרחף.   קוראי שפת גוף אמרו לאחר הנאום היא שעל פי שפת הגוף שלו ,נדמה  שגם הוא לא מאמין למה שהוא מקריא.
נתניהו הוא פרזנטור , תמיד הוא היה כזה ובמשך שנים  כוכבו דרך בשמי הארץ. עד לפני מספר שנים כינו אותו "הקוסם", כזה שידע לתחמן ולשלוף שפן ממגבעת הקוסמים. הוא, גבירותי ורבותי, כבר מזמן לא קוסם ולא נותר לו שפן במגבעתו המרופטת. אותו "King Bibi", חושב מזה שנים שהוא "מגן היהודים", הוא ואין בלתו. המגלומניה פורצת מכל נימי גופו.
אלא שנתניהו  של השנים האחרונות הוא פשוט 'כוכב העבר', והוא יודע זאת יותר מכולם. כן, הוא יודע את זאת.

חיוור פנים ומרוח איפור (צילום מתוך נאום נתניהו – צילום: לע"מ)

ואיך רואים את זה ?
שימו לב שהוא מדבר יותר בלשון עבר ועל מה שהוא עשה ב15 שנות שלטונו, על הצלחותיו בתחום הכלכלי, המדיני והביטחוני, וכרגיל בכל הנוגע להצלחה זה הוא ורק הוא! בנאום לאומה עמד אדם עייף וחיוור פנים שפחות דיבר על פתרונות ההווה ועל מה הוא יעשה, או צפוי לעשות, וכל זאת פשוט מכיוון שאין לו כבר מה למכור, והוא בחושיו המעטים שנשארו בקדקודו, מבין זאת. מבין היטב. אך, הוא אוחז בקרנות המזבח ומסרב לעזבן. בחברה מסחרית בינונית כבר מזמן ההנהלה הייתה מחליפה את הפרזנטור שלה, אלא שההנהלה הנוכחית, קרי – ממשלת ישראל מתעסקת כיום בהישרדות חלוקת שלל ומה אכפת לה היתר.. "שהמדינה תישרף". גם שרה אמרה את זה פעם. בספטמבר 2002 חשף העיתון ידיעות אחרונות העיתון כי שרה נתניהו הוקלטה בשיחת טלפון שקיימה עם פעיל הליכוד שמשון דרעי. לדבריה, "ביבי הוא מנהיג שהוא גדול על כל המדינה הזאת, הוא באמת מנהיג בקנה מידה לאומי. במדינה הזאת כולם רוצים להישחט ולהישרף? יאללה, למה הוא צריך להתאמץ כל כך? נעבור לחוץ לארץ. שהמדינה הזאת תישרף. המדינה בלעדי ביבי לא תחזיק מעמד. אנשים כאן יישחטו".
אם כן, אזרחיות ואזרחים יקרים, קוראים יקרים –  מה כבר נותר למנהיג העייף? ובכן, מה שנשאר לנתניהו כיום זה רק זמן. פשוט למכור זמן, להעביר עוד זמן מול קהל הבייס שלו, זמן מול הסמוטריצ'ים ומול הבן גבירים, זמן מול העבריין דרעי והחרדים ואפילו, שומו שמיים, זמן מול אשתו ובנו.
נתניהו מורח ומותח זמן ככל יכולתו. מותח את הזמן כשהוא נשען על בסיס הרעיון בו דגל תמיד, שבמהלך זמן שירוויח הכל עלול להשתנות. כאוותו משל על יהודי שחווה את נחת זרוע אדונו שמשסה בו את כלבו ואמר שזו שאלה של זמן –  כי בסופו של יום מישהו ימות, הפריץ או הכלב. צריך רק זמן.
"מופע עצוב ופתטי של אדם שאיבד את זה – נאום יאיר נתניהו", הגיב לדברי נתניהו ראש הממשלה לשעבר,  נפתלי בנט,  "בשעה שאויבינו ממשיכים לגבות חיי אדם יקרים ודם אחינו ואחיותינו נשפך ברחובות, ראש הממשלה מאבד שליטה אל מול פני האומה".

"במקום לקיים מסיבות עיתונאים ולהאשים אחרים בצרות שגרמה הממשלה הקיצונית והכושלת בתולדות המדינה, הגיע הזמן שהוא ושריו יפסיקו להתבכיין וייקחו סוף סוף אחריות. ביטול פיטוריו החפוזים והשערורייתיים של שר הבטחון גלנט הם צעד נכון ואני מברך עליו, עכשיו תפסיקו כבר להתלונן ולכו לעבוד", הגיב לנאום העייף, ראש ההמשלה לשעבר יאיר לפיד.

אלא שגם נראה כי ה"קוסם" לשעבר שוכח פרט קטן והוא הזמן שלנו. כן, הוא שוכח שלנו האזרחים נגמר הזמן וממזמן. וכי אנו חייבים לצאת מיד ולפעול מהסיבה הפשוטה שלנו ישו מדינה להציל, כי אנחנו רוצים שפיות, כי אנחנו רוצים שיגרה נורמלית, כי אנחנו לעולם לא נחיה ונשרת מנהיג או משפחה, וכי אנחנו את חובותינו נותנים לממלכה ולא למלך!  אז כן, נראה כי ביבי שכח, אבל אנו לא – וגם כי פשוט אין לנו ארץ אחרת. אין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן