Skip to content

מטח בן 22 רקטות נורה מעזה – 3 פועלים זרים נפגעו בבניין בשדרות 1 במצב קשה ו -2 במצב קל

בהמשך למותו של חדר עדנאן, בכיר בג'יהאד ששבת רעב במשך 86 ימים במחאה על החזקתו בכלא הישראלי, נורה מטח רקטות מעזה. חדר המבצעים המשותף לכל הפלגים ברצועת עזה, ובראשם חמאס והג'יהאד האיסלאמי, הודיע כי הירי בוצע בתגובה למותו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אזרח סין בן 25 נפצע בצהריים (שלישי) בינוני ושניים נוספים נפצעו קל מפגיעת רקטה באתר בנייה בשדרות. רקטה נוספת שנורתה מרצועת עזה נפלה בחצר בית בעיר, ולפי שעה לא ידוע על נפגעים במקום. תושבת העיר בת 49 נפצעה קל בדרכה למרחב מוגן. לפי צה"ל, זוהו 22 שיגורים מרצועת עזה לישראל: ארבע רקטות יורטו בידי מערכת כיפת ברזל ו 16 רקטות נפלו בשטחים פתוחים. הרקטות נורו בתגובה לירי טנקים של צה"ל לעבר הרצועה, ולאחר מכן הודיע פיקוד העורף כי תושבי עוטף עזה אינם נדרשים לשהות עוד בקרבת מרחב מוגן. חדר המבצעים המשותף לכל הפלגים ברצועת עזה, ובראשם חמאס והג'יהאד האיסלאמי, הודיע כי הירי בוצע בתגובה למותו לפנות בוקר של חדר עדנאן, בכיר בג'יהאד ששבת רעב במשך 86 ימים במחאה על החזקתו בכלא הישראלי. בזרוע הצבאית של הג'יהאד בג'נין הצהירו כי: "לא נוותר על זכותנו להגיב לפשע. לא נרגע עד שנראה את הכאב ואת החרטה בעיני האויב, ואת השמחה בעיני העם הפלסטיני".
מצה"ל נמסר כי "בהתאם להערכת המצב, פיקוד העורף מסיר את ההנחיה להישאר בסמוך למרחב מוגנים במרחב עוטף עזה ובשדרות. אין נכון לשעה זו הנחיות מיוחדות לעורף. בקבלת התרעה, יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו למשך 10 דקות".
שר הביטחון, יואב גלנט, קיים הערכת עדכון מצב מיוחד יחד עם הרמטכ״ל בעקבות הירי מעזה ובסיומה אמר כי ״כל מי שמנסה לפגוע באזרחי ישראל יצטער על כך.״

צילום מהרשתות החברתיות GAZA NOW

אל בית החולים ברזילי באשקלון פונו על ידי מד"א 3 פצועים מרסיסים (נתינים זרים) בהם: 1 במצב קשה ו-2 במצב קל. חובש בכיר במד"א מתנאל אילוז סיפר: "הפצוע שכב בקומת הקרקע באתר הבנייה כשהוא בהכרה מעורפלת וסובל מפציעות רסיסים בגופו. מיד הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל חבישות ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותו במהירות בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה. 2 פועלים נוספים בשנפצעו מרסיס באורח קל טופלו במקום ומפונים באמבולנס מד"א לבית החולים"
פראמדיק מד"א אריאל אלבז סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לתוך המבנה שם ראינו גבר כבן 30 שוכב כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפצעי רסיסים בכל חלקי גופו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו תוך המשך טיפול לבית החולים כשמצבו קשה ויציב."

צילום: איחוד והצלה


אמבולנס באתר הבניה (צילום: מד"א)

אתר הבניה (צילום: מד"א)
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בקריה (צילום: דוברות משרד הביטחון)

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן הגיב לירי ואמר שזו "הפקרות ביטחונית בממשלת ״ימין על מלא״, פיגוע ירי הבוקר בשומרון. מעל 20 רקטות לעבר עוטף עזה.5  נפילות ביישובים. פצועים בגוף ובנפש", ליברמן הוסיף:  לידיעת ממשלת ישראל: ״כִּי שֶׁקֶט הוּא רֶפֶשׁ – הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶשׁ״. יו״ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון לשעבר בני גנץ:  ״ארגוני הטרור בעזה ישלמו מחיר על הירי לעבר הדרום. נגבה כל פעולה ביטחונית נחושה ואחראית מול הטרור. יחד עם כל עם ישראל אני מתפלל להחלמת הפצועים. ברגעים האלו כולנו עם תושבי העוטף וכוחות הביטחון״. יו"ר  האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד צייץ כי "האופוזיציה תגבה את הממשלה בכל פעולה צבאית שתביא שקט ובטחון לתושבי הדרום."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן