Skip to content

המחאה היום יומית נחלשה מעט, אך מארגני המחאה מצפים למחאה גדולה שתיערך מחר

לצאת יום, יום למחאה, להפסיד ימי עבודה, הוצאות שאין מכוסות בידי שום מפלגה ובעלי הון, כל אלו נותנים את אותותיהן בעוצמת המחאה היומית. אבל אל תטעו, מארגני המחאה מצפים להגדיל את כמות המפגינים כבר מחר - שבת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחאה החברתית כנגד ההפיכה המשטרית היום יומית אבדה מעט מיכולת התנופה. המחאה היומית שוחקת ולהבדיל מאותה מחאת ימין שנערכה חד פעמית ועליה חגגו בימין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כזו שעלתה לליכוד למעלה ממיליון שקלים, המחאה החברתית הזו איננה מתוחזקת ומממומנת כפי שאוהב נתניהו להאשים. יש למחאה הזו לא מעט תורמים, שתורמים לפרויקט מימון המונים. אבל מדובר בסכומים קטנים של 10 שקלים ועד כה מאות. "אני לא יכול להגיע יום יום ברכב שלי להפגנות, גם להפסיד ימי עבודה וגם לממן הוצאות, קשה לי", אמר אחד המוחים למגפון. ובכל זאת מחר, שבת, מגיע השבוע 18 ברציפות להפגנות נגד הדיקטטורה בקפלן ובכ-150 מוקדים ברחבי הארץ: ״זמן להכרעות״.
על פי המארגנים ההפגנה מגיעה לאחר הפגנות ״יום השוויון״ שהצליח להוריד מהפרק את הכוונה לחוקק את חוק ההשתמטות.  ממובילי ההתנגדות לדיקטטורה נמסר: חרב הדיקטטורה לא הוסרה כשהחקיקה ממתינה להפוך את ישראל לדיקטטורה משיחית ומסוכנת. כל עוד ההתדיינות בבית הנשיא נמשכת, כסף לא נכנס לישראל והכלכלה הישראלית מתרסקת.

בריכת הבימה צבועה בלבן חלב. לאור ההתייקרויות (צילום בן כהן)
בני ברק – יום השוויון (צילום בן כהן)
הפגנת הימין מול שופט (בדימוס) אהרון ברק (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה)
אין ספק – זהו צילום השבוע. גם לשוטרים נמאס והעייפות גוברת (צילום: ציפי מנשה)

אמירותיהם של חברי הקואליציה בהפגנת הימין ומאז חזרת הכנסת לא מותירות מקום לספק. כל בר דעת מבין שנתניהו לא רוצה ולא יכול להגיע להסכמה על ועדה עצמאית לבחירת שופטים, ושההידברות בבית הנשיא היא מזימה של נתניהו למרוח את הזמן כדי להעביר תקציב ולחוקק בשיטת הסלמי הפולני. הגיעה השעה להכרעות אנו דורשים מלפיד וגנץ להתכנס להכרעה בשבוע הקרוב, ואם לא, לסיים את ההידברות. זה או שופטים שפוטים או דמוקרט."

שוויון בנטל (צילום: דן בר דב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן