Skip to content

12 בני אדם נהרגו בנוסף לחיסול בכירי הג'יהאד האסלאמי – ישראל נערכת למערכה

ככל שהריגת שלושת בכירי ארגון הטרור הייתה חיונית, 12 בני אדם אחרים נהרגו בהפצצות ו-20 נפצעו על פי משרד הבריאות הפלסטיני. האם לטייסים, או למפעילי הכטב"מים נמסר המידע שיהרגו נוספים בהפצצות?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר (שלישי) התבשרנו כולנו כי במבצע המכונה מגן וחץ הרגה ישראל 3 מפקדים בכירים בג'יהאד האסלאמי. על פי צה"ל והשב"כ סוכל מפקד מרחב צפון רצועת עזה בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי פלסטיני האחראי על הירי הרקטי לעוטף בחודש האחרון, חליל בהיתיני (44), תושב עזה האחראי על הירי הרקטי למרחב עוטף עזה בחודש האחרון. דובר צה"ל ציין כי  חליל בהיתיני הוא המפקד הבכיר המבצעי בארגון ומפקד מרחב צפון רצועת עזה. בנוסף, בהיתיני היה אחראי לאישור וביצוע כלל פעולות הטרור ממרחב צפון הרצועה. בהיתיני עסק באכוונת ותכנון פיגועים בעורף מדינת ישראל ותכנן ירי לעבר שטח ישראל בעתיד הקרוב. בהיתיני חבר במועצה הצבאית של הגא"פ ברצועת עזה ובעל קשר ישיר ופעיל עם גורמים בכירים בלשכה המדינית של הגא"פ. השני שחוסל הוא אחראי אכוונת פיגועי טרור של הגא"פ באיו"ש מרוצעת עזה, טארק עז אלדין (49) תושב עזה שמוצאו אלדין בן 49 במוצאו מעראבה שבשומרון. והשלישי שחוסל הוא מזכיר המועצה הצבאית בגא"פ שהוא אחד מהפעלים הבכירים ביותר בארגון הטרור, מילא עד כה מספר תפקידי מפתח בארגון כדוגמת ראש מרחב דרום כשבתפקידו האחרון היה אחראי על התיאום ועל העברות כספים ואמצעי לחימה בין הגא"פ לחמאס. כמו כן הוא עסק רבות בקידום פעולות טרור מרצועת עזה באיו"ש ובחו"ל.

צילום: המזרח התיכון בטלגרם והרשתות חברתיות פלסטיניות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
צילום: דובר צה"ל
צילום וגרפיקה – פיקוד העורף

אין ספק שיכולות חיל האוויר לפגוע כירורגית במטרות הן שם דבר, אלא שבנוסף לשלושת בני המוות הללו נהרגו על פי גורם רפואי לפחות 12 בני אדם ו-20 נוספים נפצעו בתקיפות אוויריות שפגעו באזורי מגורים. . מגפון בקש לדעת האם גורמי המודיעין, התכנון המבצעי ומקבלי ההחלטות ידעו או העריכו שיפגעו גם חפים מפשע? והאם הסבירות (ככל שהייתה) שיפגעו חפים מפשע הוצגו לדרג המבצע, קרי לטייסים או למפעילי המל"טים? תהייה נוספת הקשורה למבצע הנוכחי היא, האם ההערכה שהמבצע לא יתפתח למלחמה, או למבצע רחב היקף (שבגללה המבצע לא הוצג לקבינט) היא הערכה מקצועית של גורמי המודיעין וצה"ל?, במילים אחרות, האם המבצע כפי שהוא בוצע על רקע מודיעיני ביטחוני שהעריך שהמבצע לא יתפתח למלחמה כוללת, או על רקע מצוקה פוליטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו שמתרסק בסקרי דעת הקהל על מפלגתו. בדובר צה"ל סיבו להתייחס לשאילתות הללו בטענה כי צה"ל מצוי עדיין בתוך מבצע צבאי ולכן הגורמים המתאים לא יענו לשאלות הללו.  תוך כך הגיב ארגון הטרור והודיע באמצעות דוברו טארק סלמי כי "ההפצצה תיענה בהפצצה וההתקפה תיענה במתקפה", וכי "הפשע הזה לא יעבור ללא עונש". עוד הוסיפו בזרוע הצבאית של ג'יהאד האסלמי: "לא ננטוש את עמדותינו וההתנגדות תימשך".
בתריפות שבוצעו נהרגו גם שני ילדיו של בכיר הג'יהאד האסלאמי טארק עז א-דין, עלי ומיאר, נהרגו יחד עמו. בתו בת החמש של חליל אל-בהתיני, מפקד מרחב הצפון בג'יהאד, נהרגה יחד עם אביה. קרובת משפחה נוספת של אל-בהתיני, ליילא, נהרגה גם היא. ופא גנאם, אשתו של מזכיר המועצה הצבאית של הג'יהאד, נהרגה יחד עם בעלה.
מתאם פעולות הממשלה בשטחים הפלסטיניים, אמר כי שני המעברים לעזה סגורים מהיום לאנשים ולסחורות עד להודעה חדשה. לקראת ירי הרקטות בתגובה למעשי ההרג, הודיע פיקוד העורף לאזרחים המתגוררים בישובים בטווח של 40 ק"מ מעזה להישאר ליד מקלטים. שר הביטחון, יואב גלנט, ערך לפני זמן קצר סבב שיחות עם ראשי הרשויות בעוטף עזה. השר גלנט עדכן את ראשי הרשויות בפרטי הפעילות המבצעית הלילה, והדגיש בפניהם כי מערכת הביטחון ערוכה לטיפול בצרכי התושבים. ראשי הרשויות מיבנה ועד באר שבע הורו על פתיחת מקלטים, ביטול הלימודים ואיסור התקהלויות. בחלק מהרשויות פונו החוגגים במהלך הלילה ממדורות ל"ג בעומר והתבקשו להישאר סמוך למרחבים מוגנים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן