Skip to content

פורטה 6 , עכשיו גם כשר

סדרת היינות מפורטוגל שכבשה בשנים האחרונות את הצרכן הישראלי עם יינות טעימים ונגישים, תווית צבעונית, ותג מחיר מתחת לחמישים שקלים ועכשיו, גם בגרסה כשרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

Porta 6 הוא מותג יין שמקורו בפורטוגל, במיוחד מאזור ליסבון. מקור השם "פורטה 6" מתייחס לתחנת רכבת בליסבון שבה נהג מייסד היקב לקחת את הרכבת לעבודה.

פורטה 6, טעים, נגיש וגם כשר (צילום יח"צ)
פורטה 6, טעים, נגיש וגם כשר (צילום יח"צ)

יינות פורטה 6 מיוצרים על ידי יקב  Vidigal, יקב בבעלות משפחתית המייצר יין בפורטוגל משנת 1960. היקב משתמש בטכניקות ייצור יין מודרניות בשילוב שיטות מסורתיות ליצירת יינות איכותיים המייצגים את הטרואר הייחודי של אזור ליסבון. לסדרת היינות פורטה 6 היה בדיוק מה שצריך בשביל לכבוש את לב הקהל הישראלי. יינות טעימים ונגישים מאזור יין שצובר פופולריות, תווית בולטת וצבעונית, ומחיר שמשאיר עודף מ-50 ₪.

החל משנת 2019, שבה החלה חברת שקד לשווק בישראל את יינות הסדרה, המכירות הלכו וגדלו מדי שנה באופן ניכר, והגיעו ליותר מ-200 אלף בקבוקים בשנת 2022 בלבד. הצלחה גם בקנה מידה בינלאומי. עם הצלחת הסדרה והעלייה במכירות, החלו להגיע גם פניות מלקוחות לגרסה כשרה ליינות, בעלי היקב ניאותו לייצר גם גרסה כשרה עבור השוק המקומי ובמרס 2023 יצאו לשוק 3 יינות פורטה 6 כשרים: לבן, רוזה ואדום והמחיר המומלץ 49 שח לבקבוק וניתן להשיגם בחנויות היין המובחרות

טל שקד, מנהל השיווק של חברת שקד: "ההצלחה הגדולה של סדרת פורטה 6 בישראל הביאה את אנשי היקב להיות מאוד קשובים לקהל המקומי, ואנחנו שמחים שהם היו פתוחים ליצור גרסה כשרה ליין. אנחנו בטוחים שפורטה 6 ימשיך להיות מותג יין משמעותי בישראל"

פורטה 6 לבן בלנד של הזנים: ויוסיניו (25%), ארינטו (25%), שרדונה (25%), ויונייה  (25%). יין לבן ארומאטי ומרענן המציג ניחוחות מבושמים של פירות טרופיים ופרי הדר. מאוזן, צעיר ומרענן. ליווי נהדר לאוכל.

פורטה 6 אדום בלנד של הזנים: אראגונס (50%), קסטלאו (40%), טוריגה נסיונאל  (10%). יין פירותי צעיר ומהנה ביותר עם גוף בינוני ומרקם רך ועגול. "כיף של יין".

פורטה 6 רוזה בלנד של הזנים: קסטלאו (60%), טינטה רוריז (טמפרניו) (20%), סירה (20%), בעל גוון סלמון ורוד כתום וניחוחות נעימים של פרי אדום ותות שדה טרי עם רמזים פרחוניים עדינים. מאוזן ומרענן עם סיומת ארוכה. רוזה מקסים ומהנה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן