Skip to content

משה איראם שפעל כנגד אישי ציבור חרדים נידון לשלוש וחצי שנות מאסר בפועל

החרדי שתקף רבנים בחברה החרדית וביניהם גם את ח"כ פרוש, הורשע בביצוע עבירות של סחיטה בכוח, סחיטה באיומים, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות, השחתת פני מקרקעין ובעבירת נוהג במת שלא בכבוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שלישי) על משה איראם, שהורשע, על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בגין פעילותו כנגד אישי ציבור בכירים בחברה החרדית, שלוש שנים וחצי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כספי בסכום של 15,000 לכל אחד מנפגעי העבירה.
על פי כתב האישום המתוקן, במהלך החודשים אוגוסט עד דצמבר בשנה שעברה, פעל משה איראם כנגד אישי ציבור בכירים בחברה החרדית, בין היתר, נגד חבר הכנסת מאיר פרוש, בעצמו ובאמצעות הפעלת אנשים מטעמו וביצע עבירות שונות כנגדם: תקף, ביזה, איים עליהם, ובשני מקרים סחט בכוח ובאיומים, כל זאת ממניע אידיאולוגי, על מנת להרתיע אותם מלפעול ולקדם בציבור את עמדותיהם ואת פסיקותיהם ההלכתיות. איראם הורשע בביצוע עבירות של סחיטה בכוח, סחיטה באיומים, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות, השחתת פני מקרקעין ובעבירת נוהג במת שלא בכבוד.

אילוסטרציה (צילום: משטרת ישראל)

בשלב הטיעונים לעונש ביקשה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד זהר גיאת, להשית על איראם ארבע שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי משמעותי לנפגעי העבירה. הפרקליטות טענה כי הנאשם אדם מעצורים, הפועל מתוך תפיסת עולם קיצונית ומעוותת אשר במסגרתה ביצע שורה של מעשי אלימות שנועדו לכפות את עמדותיו ותפיסותיו הקיצוניות על מנהיגי הציבור החרדי בתחומים שונים. כמו כן, טענה הפרקליטות כי הנאשם ביצע את המעשים כאשר שני מאסרים מותנים בעבירות איומים, תלויים ועומדים נגדו. במסגרת התיק הואשם גם אלחנן אורן בגין פעילותו נגד אנשי ציבור בכירים בחברה החרדית, התיק בעניינו מתנהל בבית המשפט.
סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופט ירון מינטקביץ פסק  כי "לזכות הנאשם זקפתי את הודאתו במיוחס לו, אשר לבד מקבלת האחריות למעשים, היה בה לחסוך מקרבנות מעשיו את הקושי הכרוך במתן עדות – ובשים לב לאופי המעשים ולכך שנפגעי המעשים משתייכים כולם למגזר החרדי, יש לנתון זה משמעות רבה.
כמו כן הבאתי בחשבון נתונים אישיים של הנאשם ובכללם היותו אב לחמישה קטינים התלויים בו, וכן מצבו הרפואי.
מנגד הבאתי בחשבון, כי לחובת הנאשם שתי הרשעות קודמות במעשים דומים, בגינן הוטלו עליו מאסרים מותנים. נראה, כי הנאשם פירש את ההקלה עמו במקרים הקודמים כרשות להמשיך ולנסות לכפות על אחרים בדרכים אלימות את עמדותיו והשקפת עולמו. עוד הבאתי בחשבון את הרקע למעשים ואת התייחסותו של הנאשם להם."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן