Skip to content

על מנהיגות: מה אנחנו יכולים ללמוד כאנלוגיה מעולם הכלבים?

אם אתה פינצ'ר ננסי או צ'יוואווה, אתה נובח הרבה ועושה המון רעש צווחני ,על מנת לחפות על חולשתך המובנית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני הרבה שנים גידלתי כלבי זאב. קראתי להם על שם הכלב הראשון שמישהו הוריש לי בבסיס "המצודה" בהרי אילת .קראו לו Skipper.
וזאת עליכם לדעת, כשאתה כלב זאב גרמני גדול ששוקל  40 קילו, אין לך צורך לשם הרתעה לנבוח הרבה. אתה קם, ניגש  ומסתכל לאובייקט בעיניים, זוקף אוזניים, סומר שיער. חושף שיניים, ורק נוהם. תאמינו לי שזה עושה את העבודה.

                                   צילום לשימוש חופשי: FREEPIK

אבל

אבל אם אתה פינצ'ר ננסי או צ'יוואווה, אתה נובח הרבה ועושה המון רעש צווחני ,על מנת לחפות על חולשתך המובנית. ולמה הבוקר אני מתחפש למאמן הכלבים האגדי סיזאר מילאן, בתוכניתו "כלבים טובים" בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק?
כי אני אדם אסוציאטיבי, ואני רואה בפוליטיקה הישראלית יש המון "כלבי פינצ'ר" העושים פוזה של אריות כי זה חזק מהם.

רוצים כמה דוגמאות?

  1. כשביבי אומר "אני מנהיג חזק", אתה מייד מבין שיש לו צורך אינהרנטי בלתי נשלט להגיד את זה כי הוא יודע שהוא חלש ונסחט.
  2. כשבן גביר קורא לעצמו "עוצמה יהודית" אתה מייד מבין שיש לו צורך לחפות על חולשה, דימוי עצמי נמוך ותסביך נחיתות. ועכשיו תבינו למה היה דחוף לליצן הזה לקבל תואר השר לבטל"א (בטלן).
  3. כשמפלגת "נועם" בראשותו של אבי מעוז, מדברת במתק שפתיים, היא בעצם מסתירה שנֹעם היא בסך הכל מפלגת נישה ימינית פונדמנטליסטי ובהנהגתו הרוחנית של הרב הקיצוני והמוטרף צבי ישראל טאו. מפלגה דוגלת בקידום ערכי היהדות האורתודוקסית במרחב הציבורי החילוני, והתנגדות חריפה לפרוגרסיביזם ולזכויות להט"ב.
  4. כמעט שכחתי את הסרה אורית סטרוק שתמיד מסבירה בטרחנות ובמתק שפתיים של מורה לכיתת ילדים קשי חינוך , למה אפרטהייד זה רק טוב לפלשתינים בגדמ"ע ( סליחה, בנימין, יהודה ושומרון).

5.אני בטוח שגם אצלכם מיד, עולות דוגמאות בראש כמו יציאות סמוטריץ' הנפוליונצ'יק, רוטמן שמשחק אותה רוטוויילר אבל הוא מחפה על כך שתמיד היה לכאורה ילד כָּאפוֹת….או הילד"ז בבית בקיסריה שפיו נוטף מרגליות במיוחד אחרי שהוא….(השלם את החסר לבד).
זהו גמרתי את השיעור.
האו! האו! ארצה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן