Skip to content

המלצות טיול בין סוף האביב לתחילת הקיץ

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לתכנן מסלול טיול בארץ בין סופו של האביב לתחילתו של הקיץ היא משימה מורכבת, זאת בגלל מזג האוויר התנודתי , הפוקד את אזורנו.

מזג האוויר יכול להיות שרבי , השמיים מכוסים באבק וגם כל מה שמסביב , הטמפרטורה גבוהה וקשה לנשום. יום כזה בהחלט מחייב חשיבה מחוץ לקופסה בנוגע ליציאה לטבע בכלל ולטייל בפרט.

לעומת זאת אם יתמזל מזלכם, תוכלו לזכות ביום נאה במיוחד עם מזג אוויר אביבי , קריר ונעים מאוד. שיאפשר לכם להנות גם משמים נקיים , מהליכה נעימה בטבע  והתבוננות בנופים היפים באופן ברור ומענג.

ההמלצה הראשונה, לפני שתכננתם לצאת לטיול היא להביט בתחזית מזג האוויר. ורק אז להחליט על אופי הטיול, אם נתקלתם ביום שרבי בחרו מסלול קצר עם מקור מים להתרעננות.

ההמלצה השנייה היא למקד את הבילוי שלכם בטבע בטיול בצפון , זאת בגלל שהטיולים באזור זה עשירים מאוד במים וגם חלק לא מבוטל מהם מוצל.

חודש מאי היה מאוד מאתגר מבחינת מזג אוויר בייחוד באזור מדבר יהודה והערבה שרק בתחילת השבוע נוצרו שם שיטפונות שלא זכורים שם שנים במהלך תקופה זו שבשנה.

כמובן שיש התראת שיטפונות חל איסור מוחלט על טיולים באזור המועד לפורענות.

עין פיק (צילום באדיבות גיל מאתר "בא לי לטייל")

ריכזנו עבורכם רשימה מעניינת עם המלצות רלווטיות לתקופה זו של השנה :

נחל שניר –  זוהי אולי השמורה המומלצת ביותר באזור הצפון בכלל ובגליל העליון בפרט. שמורה זו כוללת כל כך הרבה אפשרויות מבריכת שכשוך לילדים שחלקה מוצל, מסלולי טיול באורכים שונים, מצפור יפהפה, פינות ישיבה מוצלות, פארק חושים חדשני ,מסלול הליכה רטוב ועוד. איך מגיעים ? בוויז : שמורת נחל שניר. הכניסה למקום כרוכה בתשלום למנויי רשות הטבע הכניסה חינם.

המג'רסה – זוהי אולי אחת משמורות הטבע הבודדות בארץ שמותאמת ממש בול למשפחות עם ילדים. שמורה זו כוללת מסלול הליכה קצר בתוך מי הנחל , בעומק שאינו עולה על  80 ס"מ .

ההליכה בתוך המים מהנה מאוד , מרעננת , מדובר בתוואי קצר וקל מאוד להליכה בתוך המים. והחזרה ממנו עוברת בשביל הליכה מונגש. איך מגיעים ? בוויז :שמורת המג'רסה. השמורה נמצאת בצפון הכנרת. וגם כאן הכניסה כרוכה בתשלום.

עין פיק – על מורדותיו של הגולן הדרומי נמצא מעיין יפהפה הכולל בריכת מים , הניזונה בשקיקה מנביעת מים זכה, כילוד היונק חלב משדי אימו. ההליכה אל המעיין קצרה יחסית וכוללת מעבר בתוך כפר סורי עתיק שעל חורבותיו הקימו גן לאומי עם שבילי הליכה עצים ומעקות.

מעבר לחוויית הטבילה במעין , במקום אזור חנייה מסודר, תצפית לעבר הכנרת ושביל הליכה מסודר עם מדרגות המוביל לאחר הליכה קצרה למעיין קריר וצונן בו ניתן לרחוץ .

איך מגיעים בוויז: עין פיק. הכניסה חינם. המקום נמצא ממש בסמוך ליישוב אפיק בדרום רמת הגולן.

לסיכום : בגלל האתגר בהתאמת מסלול טיול למזג האוויר, מומלץ בתקופה זו להתמקד בצפון כאזור טיולים ופחות בדרום שמגיב יותר למזג אוויר קיצוני כגוון : שרב. או באזור המרכז המאופיין בלחות גבוהה.

בכל מקרה חשוב להצטייד במספיק מים (לפחות 2 ליטר לאדם) , ללכת בשבילים מסומנים בלבד, לתכנן את משך הטיול ושעת היציאה בהתאם למזג האוויר החזוי , להצטייד בכובע וסנדוויץ.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן