Skip to content

מצעד הגאווה בירושלים עבר ללא תקלה

שגריר ארצות הברית צעד בין המפגינים ואמר: "אנחנו עובדים עם הקהילה, אנחנו אוהבים אתכם ורוצים לתמוך בכם". לשאלת מגפון ענה השגריר כי ראש הממשלה יגיע מתישהו לארצות הברית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות אלפים צעדו היום (חמישי) במצעד הגאווה המסורתי בירושלים.  המצעד כמידי שנה בשנה, היה ססגוני וכלל נאומים של אישים פוליטיים וביניהם גם של יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד ושל בניגנץ, יו"ר המחנה הממלכתי.  במצעד השתתף גם שגריר ארצות הברית בישראל, טום נייטס. לשאלת מגפון האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יוזמן ויגיע לארצות הברית, הגיב השגריר "אני בטוח שיגיע מתישהו". לשגריר, אשר צעד בחלק הקדמי של ההפגנה לא התלווה נציג ישראלי רם דרג. "אנחנו עובדים עם הקהילה, אנחנו אוהבים אתכם ורוצים לתמוך בכם", אמר השגריר והוסיף: "זו המהות של ‏אמריקה לעמוד עם הישראלים ועם הקהילה הגאה ולתמוך בכם בכל מה שאתם צריכים. זו הדמוקרטיה והערכים המשותפים לנו ולמה אנחנו כאן אנחנו אתכם". מפכ"ל משטרת ישראל, קובי שבתאי שלווה את המפגינים מחוץ למסלול הצעידה. גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שבזמנו הפגין כנגד המצעד וכינה אותה: מצעד של בהמות, הגיע לוודא מחוץ למסלול את המצעד, בן גביר לא לווה על ידי המפכ"ל וצעד לבדו כשהמפגינים קוראים לעברו: "בושה, בושה".

צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר


צילום: שי קנדלר


בושה, בושה צעקו המפגינים לשר הבל"ל בן גביר (צילום: שי קנדלר)

כרזה לזכרה של שירה בנקי שנצחה במצעד הגאווה ב-2015 (צילום: שי קנדלר)
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר


מצעד הגאווה 2023 בירושלים

שגריר ארצות הברית, טום נייטס בחולצה תכולה (צילום: שי קנדלר)


מתנגדי המצעד הפגינו באישור השר בן גביר שבעתו התנגד למצעד וכינה אותו: מצעד הבהמות (צילום: שי קנדלר)

הרב מייק מוסקוביץ הגיע במיוחד למצעד הגאווה מניו יורק שבארה״ב כדי להביע את תמיכתו בקהילה הגאה ואמר ״חשוב להכיר בקהילה הגאה וליצור גשר בין הקהילה לבין המגזר החרדי״.
במקום הירצחה של שירה בנקי התקיים טכס זיכרון. בחלקה האחורי של התהלוכה צעדו ללא הפרעה אירגוני זכויות אדם אשר קראו סיסמאות הקושרות בין זכויות אדם בכלל לזכויות להט"ב והכיבוש.
"את מעמדנו השגנו בזכות בג"צ, החלשת בג"צ שווה איום על הקהילה הגאה בישראל", אמרו מפגינים למגפון.  לדבריהם זה מתחיל "מהחלשת מעמד חוק כבוד האדם וחירותו דרך תיקון חוק האפליה, ה"רפורמה" כוללת חקיקה נגד הקהילה הגאה", אמרו והסבירו כי הנה "אבי מעוז, ראש מפלגת נעם, התומכת בטיפולי המרה, קיבל 250 מיליון להוצאה לפועל של משנתו, ממשלת ישראל מתקצבת פעילות נגד הקהילה הגאה. לא צריך לדמיין מה יקרה פה, יש דוגמאות איומות מהעולם – בפולין הוגדרו אזורים "חופשיים מלהט"ב" ובהונגריה חוקקו כנגד "תעמולה להט"בית", אמרו המפגינים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן