Skip to content

מנהל קרנות נאמנות ב"מגדל קרנות נאמנות בע"מ" הורשע בשימוש במידע פנים

אחת העבירות החמורות בשוק ההון - שימוש במידע פנימי. אולם לא את כולם זה מרתיע, כפי שהתברר במקרה של מידד דבש. האיש עשה עסקאות ורווחים, עם אחרים, בנצלו מידע שכזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 אחת העבירות החמורות בשוק ההון – שימוש במידע פנימי. אולם לא את כולם זה מרתיע, כפי שהתברר במקרה של מידד דבש.  האיש עשה עסקאות ורווחים, עם אחרים, בנצלו מידע שכזה

 מאת אבירם זינו

בית המשפט השלום בתל אביב הרשיע היום (א) את מידד דבש, מנהל קרנות נאמנות ב"מגדל קרנות נאמנות בע"מ" במסגרת הסדר טיעון בעבירות של שימוש במידע פנים.

 על פי ההסדר דבש יודה בעובדות כתב האישום המתוקן, יורשע ויושת עליו עונש מוסכם של ששה חודשי עבודות שירות בכפוף לחוות דעת ממונה, קנס כספי על סך 600,000 ₪ וכן מאסר על תנאי בן 12 חודשים למשך 3 שנים, שלא יעבור עבירה לפי חוק ניירות ערך.

 דבש הודה כי  בתקופה הרלוונטית לכתב האישום עבד כמנהל קרנות נאמנות במגדל. במסגרת תפקידו, הגיע לידיו מידע פנים בדבר התגבשות משא ומתן לרכישת השליטה בחברת תאת על ידי חברת ישאל מקבוצת קמן. דבש היה בעל נגישות למידע מהותי, שלא היה ידוע לכלל המשקיעים מקרב הציבור, ובכוחו של המידע היה כדי לגרום לשינוי משמעותי במחירי מניות תאת.

 ביום 14/11/07, יום טרם דיווח העסקה על מכירת מניות השליטה בתאת מסר דבש לשני נאשמים אחרים בפרשה, ברק נחמני ורג'ואן את מידע הפנים שבידיו, וכן תיאם עמם עסקאות למכירת מניות תאת שבידי מגדל. באותו היום, לאחר מסירת מידע הפנים, מכר להם מניות בסך כספי של כ-1,700,000 שקלים בעסקאות מתואמות שלא שיקפו את השינוי המשמעותי שהיה גלום במידע הפנים בדבר מכירת השליטה בתאת. למחרת, פורסם דיווח מיידי בדבר מכירת השליטה בתאת מבעלי השליטה הקודמים בה, בחברת ישאל מקבוצת קמן, לאחר פרסום הדיווח המיידי עלה שער מניית תאת בכ-15 אחוזים, ביום המסחר שלאחר מכן הוסיף ועלה שער מניות תאת בכ-15 אחוזים נוספים, וגם לאחר מכן המשיך לעלות שער מניות תאת במשך יומיים תוך השלמת עליה כוללת של כ-30 אחוזים. כתוצאה מכך נוצרו לרג'ואן ולנחמני רווחים בגין העסקאות המתואמות שביצעו עם הנאשם על רקע מידע פנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן