Skip to content

"המסיכות שלנו" – מסע של פנטזיה ודמיון, מציאות,פילוסופיה וחלום

רנה שינפלד בריקוד אל נבכי התודעה, מרחפת על המינעד המופלא בין ילדות וזיקנה. הרקדניות לבשו ופשטו מסיכות, בגדים, ובכל רגע הפכו לדמויות אחרות. משתנות ומחליפות זהויות כל הזמן. מופע פילוסופי שמחזיר אותנו אל המטאמורפוזות של אובידיוס, ואל הפנטה ריי של הירקליטוס. מראה אינסופית של הזמן החולף והשינוי המתמיד בקיום האנושי.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
התענגתי על המופע החלומי של רנה שינפלד ולהקתה ״המסכות שלנו״ שראיתי בסוף השבוע שעבר בתיאטרון תמונע הבוהמייני ברחוב שונצינו בדרום תל אביב.
רנה שינפלד , המלכה של המחול הישראלי. צילום: אגי בנדק.
מה לא היה שם? …
פנטזיה ודמיון , פילוסופיה וחלום, אמת ובדיה, וריחוף אינסופי אל נבכי התודעה. רנה ורקדניות הלהקה לבשו ופשטו מסיכות, בגדים, ובכל רגע הפכו לדמויות אחרות. בדיוק כמונו. שמשתנים ומחליפים זהויות כל הזמן.
רנה שינפלד ולהקתה עם "המסכות שלנו". הצילום באדיבות תיאטרון המחול רנה שינפלד
רנה הנפלאה בת ה-84 שמשחקת ממרומי גילה על המינעד המופלא בין ילדות וזיקנה, שבגופה התמיר ושיערה הגולש, ממחישה את הזמן שחולף.
צילום אגי בנדק
רגע אחד היא ילדה קופצנית חסרת דאגות, וברגע אחר היא מתכנסת אל מחשבות והתלבטויות . היא מהגגת בין חפצים שמתגלגלים ומפיקים צלילים… וביניהם צלצולי טלפון מטרטרים שקוטעים את העלילה …
צילום: עפרה פרידמן
צילום: עפרה פרידמן
עכשיו היא נעטפת בקימונו מרהיב, וקצת אחרי, מסתירה את פניה מאחורי מסיכה ונציאנית שזורת פעמונים מצלצלים.
קרנבל שלם של אשה אחת שמחוללת על הבמה , ועפה לה בקלילות חסרת גיל, ומפזרת מסביבה מחשבות על מהות החיים, תוגת הקיום, והיחסים אדם עולם.
"המסכות שלנו" – פילוסופיה קיומית דרך הגוף, דרך התנועה, דרך הבדים והבגדים, ודרך האורות והצלילים.   צילום: אגי בנדק
להקת תיאטרון המחול הקסומה שלה עם 5 הרקדניות ג'ואנה עופר, לנה ריקנר, דניז קליין, אילה יעקב, דורית כוכבי, נשאו אותנו בתנועה מכושפת למחוזות רחוקים של הנאה. כוריאוגאפיה מושלמת, עם 5 מסיכות, 5 כסאות, וחמישה צעיפים צבעוניים, שיוצרים חגיגת מחול סוחפת, והתפרצות חושנית של אנרגיה נהדרת.
רקדניות להקת תיאטרון המחול רנה שינפלד ב"מסיכות שלנו".  הצילום באדיבות תיאטרון המחול רנה שינפלד
עפנו לרקיעים השמימיים עם המוסיקה הנפלאה שליוותה עם קטעים מיצירותיהם של מרדית מונק, ארי פרנקל, רימסקי קורסקוב, והוסיפו עומק ודרמה ומימד קולי שהעצים את המימד החזותי של יצירת שחושפת את נפלאות התנועה והקצב הפועם של הגוף האנושי.
רקדניות הלהקה של תיאטרון המחול רנה שינפלד, יוצרות חגיגת מחול סוחפת, והתפרצות חושנית מהפנטת.   צילום :סיגל גליל

אחרי שנים רבות שאני מלווה את היצירה של רנה שינפלד, תמיד אני תוהה לפני מופע חדש האם אני אצליח להתרגש ולהיות מופתעת גם במופע הזה?… ולשמחתי הרבה, רנה כל פעם מחדש מצליחה לחדש ולהפתיע. גם ברעיונות הפילוסופים פסיכולוגיים שהיא מצליחה לחשוף דרך עבודת גוף חכמה ומהפנטת, וגם בכוריאורגרפיה מבריקה וסוחפת.

תשואות סוערות וקידות תודה לאחר המופע. רנה שינפלד להקת תיאטרון המחול המופלאה שלה. צילום: סיגל גליל

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן