Skip to content

המחאה – למעלה מ 900 שוטרים בנתב"ג, חלק מהכנסות נחסמו

רבבות מפגינים יצאו היום להפגין כנגד ההפיכה המשטרית וחוק ביטול עילת הסבירות. עד כה נעצרו 66 מפגינים בטענת חשד להפרת הסדר הציבורי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות אלפי מפגינים מפגינים במהלך היום (שלישי) במהלך יום התנגדות המחאה החברתית כנגד ההפיכה המשטרית ובתוכה חוק ביטול עילת הסבירות שנחקק הלילה בכנסת ישראל. המשטרה עדכנה כי מהבוקר נעצרו 66 מפגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי, בהם 33 במחוז תל אביב, 16 במחוז מרכז, 10 במחוז ירושלים ושבעה במחוז חוף. מתוך כלל העצורים, שבעה שוחררו עד כה, בהם אחד במחוז תל אביב, ארבעה במחוז מרכז ושניים במחוז חוף. מהמשטרה נמסר כי "שוטרי משטרת ישראל פועלים מאז שעות הבוקר המוקדמות במספר רב של מוקדים בהם מתרחשות הפרות סדר". יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שהגיע להפגנה בצומת קפלן שבתל אביב, ציין: "לא תהיה הידברות עד שנתניהו יעיף הכול". הוא אמר כי "יש להשאיר את הצבא מחוץ לתמונה", והדגיש: "המשטרה לא יכולה להשתמש באלימות". בכניסה לטרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון  במקביל, תנועת המחאה "כוח קפלן" מסרה: "כוח קפלן' בקריאה למפגיני נתב"ג המגיעים ברכבת: היועהמ"שית קבעה שמותר להפגין בטרמינל 3. הגיעו אך ורק אל מול אולם הטיסות הנכנסות והצטרפו להפגנה. מפגינים רבים כבר כאן והנהירה בעיצומה. כל הוראה אחרת של המשטרה בשטח בנוגע למיקום ההפגנה היא פעולה בחוסר סמכות". מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון אמר שהמשטרה החליטה להכיל את המחאה בטרמינל 3. זאת, אף שמוקדם יותר הודיעה המשטרה כי תאפשר להפגין רק בטרמינל 1. לדברי ביטון, במשטרה הבינו שיהיה מסורבל להעביר לטרמינל 1 אנשים שמגיעים לנתב"ג ברכבת ולכן הוחלט על הכלת המחאה במקום.

נתב"ג (צילום: אמיר גולדשטיין)
כביש 531 ( עמית דכטר – לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
מחאת רופאים – תל השומר (צילום: ללא, לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
צומת הכפר הירוק (צילום: דן בר דב)
צילום: דן בר דב
צומת הפיל (צילום: דן בר דב)


נתב"ג – שוטר תוקף מפגין ומחליק עם סוסו (צילום: בן כהן)

טרמינל 3 שידור חי צפו בשידור חי

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אמר היום כי אין שום שינוי במדיניות המשטרה כלפי ההפגנות נגד ההפיכה המשטרית. לדבריו, "המשטרה ממשיכה לפעול באותה צורה שהיא פעלה עד עכשיו מבחינת שימוש בכוח". על המפגינים שנפצעו היום במחאות אמר המפכ"ל כי "בעימותים מהסוג הזה, כשאנשים לא נשמרים להוראות השוטרים ולא פותחים את הציר גם אחרי קריאות חוזרות ונשנות, יש הפעלה של כוח. וכשיש הפעלה של כוח יש נפגעים". ממד"א נמסר כי במהלך היום ועד לשעה 14:00 החובשים והפרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי בערים חיפה, תל אביב, ראשון לציון ומחלף חמד, לשוטרת אחת ול- 9 מפגינים, כולם במצב קל שסבלו: מהתעלפות התייבשות וחבלות קלות.
בין המפגינים הועבר היום מסר לפיו "עלינו להעביר מסר ברור וחד לממשלת ישראל: אם תנסו להעביר את הדיקטטורה, נדע כמו בסבב הראשון לשתק את המדינה ולעצור את החקיקה. חשוב להישאר קשובים בקבוצות הווטסאפ להוראות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן