Skip to content

אינטרנט בסיבים אופטיים – איך זה עובד?

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פריסת הסיבים האופטיים ברחבי מדינת ישראל כמעט והושלמה לגמרי, וממש בקרוב כל משקי הבית יוכלו להתחבר לתשתית החדשה, הבטוחה והאיכותית יותר. לתשתית האינטרנט בסיבים האופטיים יש יתרונות רבים ומשמעותיים, אך לפני שנרחיב עליהם בואו נבין מה זה בדיוק סיב אופטי ואיך תשתית האינטרנט החדשה והמהירה עובדת.

באופן כללי, סיב אופטי הוא סיב ייעודי דק העשוי מחומר שקוף, בדרך כלל מזכוכית, ועוביו הוא פחות מעובי של שיער אדם. הרעיון להשתמש בסיב זכוכית שקוף נולד אצל מדען סיני בשנת 1966, וארבע שנים מאוחר יותר יוצר הסיב האופטי הראשון על ידי חוקרים מחברת קורנינג האמריקאית.

צילום: FREEPIK

העברת מידע ונתונים במהירות עצומה

הסיב האופטי מאפשר מעבר של גל אור (קרן אור) מקצה אחד לקצה השני על בסיס העיקרון הפיזיקלי של החזרה גמורה. גל האור עובר במהירות עצומה מקצה אחד לקצה האחר, גם במרחקים עצומים, לכן התשתית החדשה מאפשר לכולנו ליהנות מאינטרנט במהירויות שרק חלמנו עליהן בעבר הלא רחוק, והסיב מאפשר להעביר כמויות עצומות של מידע ונתונים, אך יש יתרונות רבים נוספים עליהם נרחיב בהמשך הכתבה.

חשוב לציין כי סיבים אופטיים מחברים כיום בין מדינות ויבשות, הטכנולוגיה מאפשרת להעביר כמויות עצומות של מידע ונתונים ממדינה למדינה, גם אם הן נמצאות ביבשות שונות. העברת המידע הינה מהירה בגלל המבנה הייחודי של הסיב והנתונים עוברים באופן מאובטח.

חוויית גלישה מלהיבה ועוצמתית באמצעות הסיבים האופטיים

מדינת ישראל החלה להשקיע בקידום תשתית האינטרנט בסיבים האופטיים בפיגור ניכר בהשוואה למדינות ה-OECD וארצות נוספות. התשתית החדשה המבוססת על הסיבים האופטיים מהווה מהפכה של ממש עבור עסקים וצרכנים ביתיים, ומשרד התקשורת יחד עם חברות התקשורת המובילות קידמו את פריסת התשתית החדשה במהירות כדי לחבר את משקי הבית לסיב האופטי ולאפשר גם בפריפריה חוויית גלישה עוצמתית ומלהיבה.

לאחר חיבור לסיבים האופטיים כל אחד יכול לגלוש במהירות מדהימה וליהנות מתשתית חדשנית, איכותית ובטוחה יותר. החיבור לסיב האופטי מאפשר גלישה באינטרנט במהירות של עד 2.5 ג'יגה, אך ממש בקרוב, וככל הנראה במהלך השנה הבאה, התשתית צפויה לעבוד עדכון ונוכל לגלוש גם במהירויות של 10 ג'יגה ובהמשך נגיע לעידן המולטי גיג שיאפשר גלישה עוצמתית באינטרנט במהירות של עד 25 ג'יגה.

הרבה מעבר לגלישה מהירה

התשתית החדשה של הסיבים האופטיים עומדת להיות נגישה לכל משקי הבית, בכל מקום במדינה. לתשתית החדשה יש יתרונות רבים, ובראשם כפי שציינו בתחילת הכתבה חוויית הגלישה העוצמתית. יחד עם זאת, חשוב לציין יתרונות נוספים כמו האפשרות לגלוש באינטרנט הביתי בעשרות מכשירים במקביל, בלי להתפשר על איכות ומהירות הגלישה.

בנוסף, הסיבים האופטיים מבטיחים לכולנו צפייה חלקה ואיכותית בשירותי הסטרימינג הנפוצים, ומרגע החיבור לתשתית החדשה מפסיקים לסבול מעצירות בצפייה הישירה בסדרות, סרטים וסרטונים, בין אם צופים בסדרה באמצעות הטלוויזיה ובין אם צופים בסדרה ובקליפים באמצעות המחשב, הטאבלט או הטלפון הנייד.

יתרון נוסף וחשוב של הסיבים האופטיים הוא חוויית המשחק המשופרת לחובבי הגיימינג, וניתן לשחק במשחקים הכבדים ביותר באיכות מושלמת וללא ניתוקים מרגיזים או תקלות חיבור. כדי לנצל את חוויית הגלישה העוצמתית באינטרנט בסיבים חשוב לבחור נכון את הנתב, וכדאי לבחור ראוטר חזק המיועד לסיב אופטי. מומלץ לבחור נתב איכותי ועוצמתי התומך בצפיית תכנים בסטרימינג באיכות גבוהה גם ברזולוציה של 4K, ומסוגל לתמוך בגלישה בו זמנית של עד 30 מכשירים, וחשוב שהנתב יספק הגנת סייבר מתקדמת כדי להימנע מהונאות, גניבת זהות, מתקפות על המכשירים המחוברים ועוד.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן