Skip to content

להקת אלווין איילי תפתח את עונת המחול בבית האופרה

בביקורה הפעם תציג הלהקה שתי תוכניות מגוונות ועשירות בהן עבודות שנוצרו על ידי אלווין איילי בצד יצירות מחול מאת כוריאוגרפים שונים. חלקן, שנוצרו במיוחד עבור רקדני הלהקה, מציגות את הכישרון הנדיר והייחודיות של הלהקה האמריקנית הסוחפת הזאת. כל תוכנית תסתיים בביצוע יצירת המופת של אלוין איילי Revelations. שש הופעות החל מ-19 בספטמבר 2023.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תיאטרון מחול אלווין איילי להקת המחול האמריקאית שהתחבבה על הקהל הישראלי חוזרת לארץ. זהו הביקור הרביעי של תיאטרון המחול האמריקאי במסגרת עונת המחול בבית האופרה בתל אביב. הלהקה תציג שתי תוכניות מגוונות ועשירות בהן ירקדו רקדני הלהקה עבודות שנוצרו על ידי אלווין איילי בצד עבדות מאת כוריאוגרפים שונים בהן כאלה שנוצרו במיוחד עבור רקדני הלהקה ומציגות את הכישרון והייחודיות של רקדני להקת מחול זו. כל תוכנית תסתיים בביצוע יצירת המופת של אלוין איילי Revelations

היצירות בשתי התוכניות

תוכנית א' כוללת ארבע עבודות של אלווין איילי: Night Creatures יצירה המשתבחת עם השנים והיא כמו שמפנייה מבעבעת באיכות גבוהה, מחווה מופלאה למוזיקה הסימפונית של דיוק אלינגטון. Cry הסולו האייקוני של איילי, המוקדש לכל האימהות האפרו -אמריקאיות באשר הן. The River מוזיקה דיוק אלינגטון, יצירה ללהקה כולה, האלגוריה של איילי על לידה, חיים ולידה מחדש. זו היצירה הסימפונית הראשונה שיצר אלינגטון במיוחד למחול. והשניים עבדו בצמוד במהלך כל העבודה על היצירה.

REVELETIONS – רקדני להקת המחול אלווין איילי בביצוע היצירה האיקונית התגלויות     Khalia   Campbell and Samantha Figgins in Alvin Ailey's Revelations. Photo by Paul Kolnik, 2021 . צילום פול קולניק, 2021.

Revelations מחול לצלילי שירי גוספל אפרו-אמריקאיים, ביצירה אייקונית החוקרת מצד אחד את הכאב העמוק ביותר וחוגגת מצד שני את התרוממות הנפש האלוהית של הנשמה.

REVELETIONS – רקדני להקת המחול אלווין איילי בביצוע היצירה האיקונית "התגלויות"      Alvin Ailey's Revelations. Photo by Gert Krautbauer . צילום: קרט קראוטבאאור.

תוכנית ב' כוללת את ארבע היצירות הבאות: In a sentimental Mood בכורה עולמית של הכוראוגרף והרקדן ג'מאר רוברטס. רגעים אינטימיים בחיי זוג הופכים לגילוי של אהבה ותשוקה. לצלילי מוסיקה של דיוק אלינגטון. וארבעה סטנדרטים של ג'אז הזוכים לעיבוד מחודש ומיוחד של המלחין רפיק בהטיה .  Duet יצירתו של הכוריאוגרף פול טיילור משנת 1964, למוסיקה של הנדל, המציגה דואט אהבה, אולי לא חדשה אבל אמיתית ומרגשת.

Are-You-in-Your-Feelings???  יצירתו של קייל אברהם . צילום: פול קולניק                 Photo-by-Paul-Kolnik

Are you in your feelings? יצירה חדשה של הכוריאוגרף קייל אברהם. חגיגה של תרבות שחורה, מוסיקה שחורה ורוח הנעורים הטבועה בכולנו. לצלילי מוסיקת סול, היפ הופ ו r&b , במשך למעלה מ30 דקות מגשרת היצירה בין מוסיקה, תקשורת בין אישית וזיכרונות אישים. Rrevelations מחול לצלילי שירי גוספל אפרו-אמריקאיים, ביצירה אייקונית החוקרת מצד אחד את הכאב העמוק ביותר וחוגגת מצד שני את התרוממות הנפש האלוהית של הנשמה.

אודות אלווין איילי

אלווין איילי אחד היוצרים הבולטים בעולם המחול האמריקאי והעולמי הקים להקה ייחודית ומהפכנית, להקה שנתנה במה וביטוי לרקדנים ממוצא אפרו-אמריקאי, ורקדנים ממוצאים אתניים נוספים. ביצירתו ירד אלווין איילי לעומקה של התרבות האפרו-אמריקאית, והביא אותה לבמה במלוא תהילתה ויופייה.

אלווין איילי, צילום – קארל ואן וכטן – 1955. מקור ויקיפדיה

הוא יצר עשרות יצירות שבהם השתמש במוזיקה שנוצרה על ידי מלחינים אפרו- אמריקאיים, שיאה של יצירתו היה שתי יצירות אייקוניות האחת "בכי"  cry סולו אותו יצר לסולנית ג'ודית ג'יימסון ומוקדש לכל האימהות באשר הן. השנייה, היצירה  "התגלויות" Revelations, סדרה של ריקודים המבוססת על שירי גוספל  אפרו-אמריקאיים. יצירה שהפכה עם השנים ליצירת מופת אהובה המבוצעת בכל מופע של הלהקה, יצירה אותה ניתן לראות שוב ושוב, למחוא כפיים בהתלהבות עם השיר המסיים אותהRocka My Soul In The Bosom Of Abraham   ולהצטרף לריקוד במושב הכיסא או בעמידה בסיום המופע.

תיאטרון המחול האמריקאי אלווין איילי – אבני דרך

הופעת הבכורה של הלהקה היתה בשנת 1958 בניו יורק, שנתיים אחר כך נוצרה יצירת המופת שלו Revelations, בשנת 1962 יצאה הלהקה לסיור בינלאומי ראשון . בשנת 1963 נוצר שיתוף הפעולה הראשון של הלקה עם המלחין והפסנתרן דיוק אלינגטון, זו גם השנה בה רואה רקדנית צעירה בשם ג'ודית ג'יימיסון את הלהקה בפעם הראשונה בעירה פילדלפיה. שנתיים אחר כך היא מצטרפת ללהקה והופכת לאחת הרקדניות הבולטות והמזוהות ביותר איתה  במשך 15 השנים שלה כרקדנית וסולנית  בלהקה. בשנת 1966 אלווין יוצר כוריאוגרפיה למטרופוליטן אופרה, להפקה בכיכובה של הזמרת האפרו- אמריקאית לאונטין פרייס. ב- 1968 מופיעה הלהקה בבית הלבן בהזמנת הנשיא לינדון ג'ונסון ב- 1970 יוצאת הלהקה לסיור היסטורי בברית המועצות ואיילי זוכה בשלל פרסים בארצות הברית. בשנת 1977 הופיעה הלהקה באירוע ההשבעה של ג'ימי קרטר לנשיאות.

להקת המחול אלווין איילי בהופעה בבית הלבן 2023, צילום: ארין סקוט.    מקור ויקיפדיה         The Alvin Ailey Dance Theater performs, Friday, February 10, 2023, in the State Dining Room of the White House. (Official White House Photo by Erin Scott)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן