Skip to content

חסימות בירושלים ובתל אביב – המפגינים: מדינת ישראל נכנסת לתקופה השחורה

ברוב של 64 מול 0 מתנגדים המצביעה הקואליציה בעד ביטול עילת הסבירות. מחאות ענק פרצו בתל אביב ובירושלים. פרשים הגיעו לקפלן בתל אביב. מכת"זית הופעלה בירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ברוב של 64 קולות הקואליציה מול 0 קולות האופזיציה, הכנסת אישרה היום (שני)  בקריאה שנייה ושלישית את החלק הראשון במהפכה המשפטית אותה מבקש נתניהו להעביר באמצעות  שריו, לוין ורוטמן. ממול לכנסת גברו המחאות ומשטרת ישראל החלה הערב בפיזור הפגנת המונים שחוסמים את קטע הכביש שבין מחלף קרית משה למחלף גבעת מרדכי, בשני הכיוונים. בתל אביב נחסמם רובחוב קפלן והמפגינים יושבעים על פני הכביש. לטענת המשטרה החלה השימוש באמצעים לפיזור הפגנות, מאחר ומפגיני המחאה כנגד ההפיכה המשטרית מפרי הסדר במקום לא נשמעו להוראות השוטרים לצרכי פיזור המוחים ופתיחת הציר לתנועה. מטעם מובילי המחאה נמסר כי "מדינת ישראל נכנסת לתקופה השחורה ביותר מיום הקמתה. ממשלת חורבן הבית הכריזה מלחמה נגד אזרחיה, נגד הדמוקרטיה ונגד מגילת העצמאות. נמשיך במאבק עיקש שרק ילך ויחריף ובסופו ישראל תשוב להיות דמוקרטיה". "כל ישראלי וישראלית שיצאו להילחם על הבית הם גיבורים וגיבורות. אתם מצילי הבית, נושאי לפיד המדינה היהודית והדמוקרטית. בזכות התנועה הדמוקרטית חסרת התקדים ישראל תישאר דמוקרטיה, מדינת ישראל שייכת לעם ישראל ולא למשטר מלוכני. כעת נדרש מכולנו להגביר הילוך, להיאבק כמו שלא נאבקנו עד כה. להגן על שומרי הסף ועל שלטון החוק – בגופנו", לשון תגובת הדגלים השחורים.  בתום ההצבעה חש נתניהו ללשכתו וקבל את הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי שביקש קודם לכך להיפגש עם ראש הממשלה טרם ההצבעה וסורב.

צילום: יהל גזית
צילום: יהל גזית
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב


מעצר מפגינים (צילום: יהל גזית)

החל משעות הבוקר, החלה הפגנת המחאה שנמשכת החל מאתמול בערב. אמש נערכה אחת מההפגנות הגדולות ביותר עד כה בירושלים כנגד ההפיכה המשפטית. הפגנה זו, הצטרפה לצעדה גדולה ביותר שנערכה מתל אביב לירושלים והסתיימה בשבוע שעבר. נכון לשעה זו מצויים מפגינים רבים בגן סאקר, שם הוקם מחנה אוהלים ענק. בין המפגינים נחזו גם ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן שאמר כי "יש כאן ראש ממשלה שבוי בידי הקואליציה, שאיבד את העם – אנחנו ניאבק בכל הכלים שיש ברשותנו". בכירים נוספים השתתפו במחאה וביניהם הרמטכ"ל וח"כ לשעבר, בוגי יעלון, רמטכ"ל צה"ל לשעבר, ובכירים נוספים וביניהם: דן חלוץ, תמיר פרדו, דן הראל, יום טוב סמיה, יאיר גולן, דני יתום, משה לדור. הראל ויזל, אורי לוין , חי גאליס, גיל אגמון, ישי דוידי ונדב צפרי.

צילום: יהל גזית
מעצר מפגין בירושלים (צילום: יהל גזית)
נשיא המדינה לשעב, ראובן ריבלין בנאומו מול המפגינים (צילום: דן בר דב)

אתמול בערב, נאם נשיא המדינה לשעבר ראון בן ריבלין במהלך ההפגנה בירושלים ואמר בקול רועד בנאומו: "אחיותיי ואחיי, לא באתי הנה כדי להסיט נגד מישהו אלא באתי להשתתף עם עמנו על מנת להינצל מרגע רע שלא היה כמותו בתולדות המדינה. תפקידנו הוא לראות האם נוכל בשעות הקרובות להציל את המדינה הנפלאה שלנו". הנשיא לשעבר הקריא ממגילת העצמאות והוסיף: "לא חוקקנו חוקה מאז. ידענו שיש לנו בית משפט עליון שיפרש את חוקינו בהתאם לחוקה שנחקקה כבר, הלא היא מגילת העצמאות שלנו. פירשו אותה במשך הדורות שופטים לא מימין ולא משמאל. כולם פירשו את מגילת העצמאות כמגילה האומרת לעולם כולו – גם 120 חברי כנסת לא יוכלו לשנות את מדינת ישראל כמדינתו של הלאום היהודי, בה יש זכויות שוות לכל האזרחים. גם 120 חברי כנסת אשר פתאום יבואו ויאמרו: 'מדינת ישראלו לא תהיה דמוקרטית' – זה לא יעזור להם! מדינת ישראל נבנתה כמדינה יהודית ודמוקרטית. לא פחות יהודית מדמוקרטית, ולא פחות דמוקרטית מיהודית". שקט רב השתרר בקרב קהל המחאה בעת נאומו. ההפגנה נמשכה עד השעה 01:00 בלילה, כאשר צעדות שונות של מפגינים נעו בין הרחובות הקטנים בירושלים ועד לרחוב עזה, בו נמצא ביתו הפרטי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הבוקר, בהמשך להפגנות המחאה של אתמול, חסמו מפגינים רבים את הכניסה לכנסת ומכת"זית הופעלה לצרגי פתיחת הצירים לכנסת, אותם השתדלו המפגינים לחסום. עד כה נעצרו מאז שעות הבוקר 15 מפגינים באזור הכנסת, מרביתם על הפרת הסדר, חסימות צירים, ניסיונות לפרוץ מחסומי משטרה ואי הישמעות להוראות השוטרים. לטענת המשטרה, אחד העצורים נשך שוטר. מוקדם יותר עצרה המשטרה חשודה בתקיפת נאמנת נתניהו השרה מאי גולן במלון בירושלים, ובשעות הבוקר נעצרו שלושה חשודים שחסמו את היציאה מביתו של שר הכלכלה ניר ברקת. לדברי המשטרה שלושה שוטרים פונו משעות הבוקר ועד כה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בעקבות חבלות שנגרמו להם במהלך הפרות הסדר. יצוין כי כאשר משאית העצורים של המשטרה הגיעה אל ההפגנות סביב הכנסת, המון של מפגינים לא אפשר לה לעבור, וזו נאלצה לחצות את אי התנועה תחת לחץ כבד. מאוחר יותר, קבוצה גדולה של מפגינים פרצה דרך אתר הבנייה של המוזיאון לסובלנות ליד הכנסת, וזו נחסמה בידי כוחות משטרה ומג"ב רבים. המפגינים סירבו להתפנות למרות שנגדם הופעלה המכת"זית. רק לאחר הגעתם של כוחות רבים של מג"ב, פונו המפגינים בכוח.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן