Skip to content

הדיון בעתירות כנגד ביטול עילת הסבירות יערך בפני 15 שופטים

נשיאת העליון אסתר חיות הודיעה כי הדיון יערך בפני הרכב מלא של שופטי העליון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הודיעה היום (שני) בצהריים כי הדיון שיעסוק בעתירות נגד החוק לביטול עילת הסבירות ייערך ביום שלישי ה-12 בספטמבר. העתירות יידונו בהרכב מלא של כל 15 השופטים. העתירה דורשת להוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות בשל ניגוד עניינים נקבעה לאותו היום ונדחתה בשל הדיון בעילת הסבירות.
חיות הודיעה כי היא תעמוד בראש הרכב השופטים, שבו ייקחו חלק המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן, השופט יצחק עמית, השופט נעם סולברג, השופטת דפנה ברק-ארז, השופטת ענת ברון, השופט דוד מינץ, השופט יוסף אלרון, השופטת יעל וילנר, השופט עופר גרוסקופף, השופט אלכס שטיין, השופטת גילה כנפי-שטייניץ, השופט חאלד כבוב, השופט יחיאל מאיר כשר והשופטת רות רונן.

אסתר חיות (צילום ארכיון: אמיל סלמן פול הארץ)

שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ, קבע כי הדיון בשבע עתירות שהוגשו נגד ביטול עילת הסבירות ייערך בספטמבר. בנוסף, השופט דחה את הבקשות למתן צווי ביניים למנוע את כניסתו של החוק לתוקף, לאחר שהחוק פורסם היום ברשומות ונכנס לתוקף.
לפי התיקון לחוק, בתי המשפט לא ידונו בסבירות החלטות ממשלה, ראש ממשלה ושרים, כאשר מובהר כי במילה "החלטה" הכוונה לכל החלטה, כולל מינויים וכולל החלטה להימנע מהפעלת כל סמכות. עוד נקבע בבג"ץ כי הממשלה והכנסת יימסרו תגובותיהן לעתירה עד עשרה ימים לפני הדיון.
בין העותרים נגד ביטול עילת הסבירות: לשכת עורכי הדין, התנועה לאיכות השלטון, 44 אנשי עסקים, בכירים לשעבר במערכת הביטחון ופעילים חברתיים, תנועת "דרכנו" ו"התנועה הדמוקרטית האזרחית" וכן עורכי הדין יהודה רסלר ויוסי האזרחי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן