Skip to content

אלפים בהפגנת מחאה כנגד ההפיכה המשטרית והגנה על בג"ץ

המפגינים נעו בהובלת שופטים בדימוס אל מול בית המשפט המחוזי בעיר ומשם לאזור קריית הממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלפי מפגינים צעדו  הערב (רביעי) כנגד ההפיכה המשטרית בשדרות רוטשילד בתל אביב, בהובלת שופטים בדימוס. הצעדה עוברת אל מול בית המשפט המחוזי בעיר ומשם יגיעו המוחים לאזור קרית הממשלה. משה רדמן, ממובילי המחאה נגד ההפיכה, אמר: "באנו להגיד לנשיאת העליון ולכל שופטי העליון תפסלו את החוק הרע הזה". הוא הוסיף כי "בית המשפט העליון צריך להסתכל על החוק הזה כחלק מחקיקה להפיכה שלטונית".

ההפגנה נעה דרך רחוב רוטשילד (צילום: דן בר דב)
צילום: שב"פ
השופטים ויו"ר לשעת עורכי הדין, עמית בכר (צילום: דן בר דב)
אבי ניסנקורן (צילום: דן בר דב)
בוגי יעלון וציפי לבני (צילום: דן בר דב)

בראש הצעדה נמצאו שרי המשפטים לשעבר ציפי לבני ואבי ניסנקורן, שופט העליון בדימוס יורם דנציגר ושופטים נוספים בדימוס, יו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר ופרקליטים רבים ממחאת הגלימות השחורות.
מוקד יותר הורה בג"ץ על מחיקת העתירה שדרשה לפנות את המאחז חומש ולאפשר לבעלי הקרקע הפלסטינים גישה לאדמותיהם הסמוכות. בפסק הדין שחיברה השופטת יעל וילנר נכתב שלבה של העתירה נסוב סביב העובדה שמבני הישיבה בחומש נבנו על קרקע פרטית פלסטינית, אך לאחר שהמבנים הועברו במאי מהקרקע הפרטית לאדמות מדינה סמוכות – עיקר הבנייה הבלתי חוקית על הקרקע הפרטית למעשה הוסרה. משום כך, השופטים אסתר חיות, עוזי פוגלמן והשופטת יעל ווילנר הורו על מחיקת העתירה ואישרו הלכה למעשה הקמת התנחלות חדשה בחומש.

תושבי בורקא מוחקים את סמלי המתנחלים בחומש (צילום ארכיון: חיים לווינסון)
תושבי בורקא מוחקים את סמלי המתנחלים בחומש (צילום ארכיון: חיים לווינסון לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

מארגון יש דין נמסר בתגובה לפסק הדין: לפסק הדין: בעוד שברחבי ישראל נלחמים להגן על בג"ץ כסמל הדמוקרטיה, הוכיחו היום השופטים שעבור הפלסטינים בגדה המערבית אין מגן ואין חוק, ובשטחים הכבושים כל דאלים גבר. אתמול הוגשו לבג"ץ שני תצהירים של אלופי פיקוד מרכז לשעבר הקובעים כי הקמת התנחלות חדשה בחומש תהווה נטל ביטחוני ותהיה כרוכה באלימות נוספת ובגזל נוסף של אדמות פלסטיניות ללא כל הצדקה ביטחונית. גם עמדות אלה לא שכנעו את השופטים לשים סוף לגזל ולנישול. כלעג לרש, שופטי העליון פסקו הוצאות לטובת העותרים. ההחלטה המבישה של שופטי העליון מהווה עדות נוספת לשלטון האפרטהייד שמתקבע בשטחים והופך לנורמה באישור בג"ץ". מתנועת שלום עכשיו נמסר בתגובה: "כך נראה בג"ץ שמפחד מהצל של עצמו, וכך בדיוק סמוטריץ׳ ורוטמן רוצים אותו. פסק הדין המביש הזה הוא כניעה למקדמי ההפיכה המשטרית שבכוח הזרוע הצליחו להכשיר אלימות מתנחלים וגזל אדמות פרטיות של פלסטינים. זהו  עוד מסמר בארון הקבורה של הדמוקרטיה הישראלית, וצעד ענק בחזרה של ישראל לצפון השומרון וסיפוח השטחים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן