Skip to content

במוזיאון האופנה של בוגרי בצלאל 2023 האופנה היא אמנות לשמה

למעלה מ-400 בוגרות ובוגרים מציגים את עבודותיהם, בחללים שהפכו, לפרק זמן של שבועיים, מכיתות וחללי לימוד למוזיאון ענק. כאן תפגשו את השמות החדשים בתחומי האמנות, העיצוב והארכיטקטורה שיככבו בעתיד בארץ ובעולם. לא להחמיץ את ה"מוזיאון" הזה. התערוכות מוצגות עד ה-18.8.23
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תערוכת הבוגרים שנפתחה אמש נתנה הזדמנות מצוינת לחזות בקמפוס החדש של בצלאל. מבנה הזכוכית השקוף ממנו ניתן לצפות פנימה והפוך, נטוע במגרש הרוסים כשתיל טרי ומרענן. המבנה החדשני שתוכנן ע"י משרד אדריכלים SANNA היפני, מציג מינימליזם של חומרים – זכוכית, בטון ומתכת, שנותן מקום להתרחשות הצבעונית, רבת החומרים המתקיימת בתוכו.

בשיטוט בין המחלקות ובביקור בתערוכות, בחרתי להתמקד דווקא בתוצרי אופנה וצורפות (עיצוב תכשיטים שהם לאו דווקא משתמשים בטכניקה זו). לאחרונה, מוצגות תערוכות אופנה מוזיאליות בארץ ובחו"ל והאופנה מוצגת כפריט אמנות ולא רק כמערכת לבוש על דוגמנית המהלכת על המסלול. בבצלאל מתרכזים באמירה האמנותית של המוצר ולא בפרסטיז'ה של מעצבי תצוגות האופנה.

גל נל דהן

מערכת לבוש אשר ספק מגוננת, ספק מוערמת על הלובש ומקשה על ההבחנה בין האני האמיתי לבין המסכה שאנחנו עוטים על עצמנו.

צילום: שרה פלד

נעה ג'וליאן

הפרויקט נולד בהשראת השיר 'הנחל שר לאבן' של לאה גולדברג, ומתוך אוסף האבנים שליה הטומן בחובו זיכרונות של אנשים, חוויות ומקומות. רשימת חומרים: כותנה, פשתן, כותנה סינתטית, טול משי, טריקו, צמר, חלוקי נחל, קריסטלים, קוורץ, אבנים מהכינרת, אבנים מהמדבר, חמר אפור, חבלים. טכניקות עבודה: דיגום חופשי, סריגה, מניפולציות על אבנים, פיסול אבנים מלאכותיות מקרמיקה.

צילום: שרה פלד

אופיר קרטס

שלושה זוגות נעליים שנבנו בהתאמה לאנטומיה של כף הרגל ומשלבים עבודת קראפט דיגיטלית לצד עבודת יד. הנעליים מייצגות אלמנטים בחיפוש  אחר מעוף מחודש; החיפושית הפכה לכוח פיזי ונפשי, הצרעה להתמדה, והפרפר לחופש הפיזי, הנפשי והרוחני.

צילום: שרה פלד

עבד אלקאדר

"אשכבה" היא סדרת מערכות לבוש בעלות משמעות רוחנית, שבטית וטקסית העוסקות בהתמודדות האישית בחווית האובדן ותחושת הריק לאחר שאיבד את אביו. הקולקציה נוצרה במכונת סריגה ידנית.

צילום: שרה פלד

אנתסאר חאלץ

העבודה עוסקת בפעולות הקוסמטיות המשנות את הגוף והבאות לידי ביטוי בשאיפה לשלמות הנדסית. באמצעות דימוי המסכה ואומנות החייטות, אנסתאר מבקשת להראות את הניכור שבין אדם לגופו בעת הזו. ההתמכרות לניתוחים פלסטיים גרמה לנו כיחידים לדחות את גופנו האמיתי. באמצעות הפרויקט אני מבקשת להעלות את המודעות לקבלת הגוף ולאהבה עצמית.

צילום: שרה פלד

מאיה דאוד

הפרויקט מתמקד ברגשות טעונים בנגטיביות כמו כעס, תסכול ורוגז וכן במחשבות וברעשים פנימיים שאינם נראים לעין, "באמצעות צורת הטקסטורות שבחרתי ובסגנון התפירה שתפרתי בה את הבד כגון בד מקופל, שכבה על שכבה, שימוש בסריגה ושימוש בכמה חומרים כמו גומי בתוך בד. כל זאת כדי להעניק מראה מסוים לבד במטרה להביע את הרגשות הנסתרים והמבולבלים ואת המחשבות המורכבות והמבולבלות שיש בתוכי מהעבר ומההווה. רגשות ומחשבות אלו מתבטאים בעומק של הקיפולים, בהתנגשות של החוטים ובהתרופפותם במקומות מסוימים".

צילום: שרה פלד

תחום נוסף עתידני שכולם עוסקים בו ה AI, אמנם לא קשור לאופנה, אך הוא מעסיק רבות את בוגרי המחלקה לתקשורת חזותית ושווה התנסות.

יובל הדר ומנו יותם

הAI הזה מאפשר לשאול כל שאלה כמו בCHATGPT. התשובה המתקבלת היא תוצאה של כלל התגובות ברחבי הרשת כשהן מקבלות ביטוי גרפי של אימוג'ים שנוצרו עבור בנק מידע של האפליקציה. האפליקציה יושבת על פלטפורמת המנוע הגרפי יוניטי המשמש לעיצוב משחקי מחשב.

בעקבות עלייתם של האלגוריתמים ברשתות החברתיות, האמת מתפצלת לחלקי מידע שזורמים לפיד של כל אחד מאיתנו בהתאם לדעותיו. השיח מקצין ומלבה את האש ודברים שוליים מרגישים כמו יום הדין. אנחנו גוללים, נעצרים, עושים לייק ונשאבים לתוך תיבת התהודה הפרטית שלנו. ״אולי תאהב.י גם את זה״ מנסה להפוך את תיבת התהודה השקופה הזו לחוויה מוחשית, הבוחנת איך מסרים מתגלגלים מהעולם הממשי לוירטואלי ובחזרה, איך מצד אחד כל מחשבה או דעה מקבלת תוקף ומצד שני מעוררת התנגדות ויוצרת פילוג. נעשה בשיתוף עם יותם מנו.

צילום: יובל הדר

שעות פתיחה:
ערב הפתיחה | 3.8.23 | 19:00-23:00
4.8-18.8 ימים א'-ה' | 10:00-21:00
ימי שישי | 10:00-14:00

בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים
קמפוס ג׳ק, ג׳וזף ומורטון מנדל, רח' זמורה 1, מרכז העיר ירושלים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן