Skip to content

"סודות": תערוכת צילום קבוצתית העוסקת בגלוי ובנסתר

מועדון הצילום "פוזיטיב" מציג תערוכה שנתית בהנחייתו ובאוצרותו של אמן הצילום גלעד אופיר. 37 צלמים מציגים צילומים אמנותיים המעוררים מחשבה. עד ה-26.8.23, בבית האמנים, רחוב גלר 4, כפר סבא (שישי-שבת בלבד)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברי מועדון הצילום "פוזיטיב" חושבים חיובי. מזה 14 שנים שחובבי הצילום נפגשים מידי שבועיים להתמקד במה שהם אוהבים: אמנות בצילום. את אומנות הצילום הם כבר יודעים, אבל את נקודת המבט האמנותית הם לומדים מהשמות הגדולים של עולם הצילום האמנותי בישראל. בתחילת כל שנה הם לוקחים מנחה/אוצר מקצועי שביחד הם מחליטים על הנושא השנתי שמסתכם בתערוכה קבוצתית. במשך השנה הם מנהלים רב שיח על הנושא, העבודות, דרך חשיבה ונקודות מבט שונות.

השנה, בחרו חברי המועדון בגלעד אופיר כמנחה/אוצר. אופיר, מרצה בכיר באקדמיות בצלאל ושנקר, זוכה פרסים שהציג בארץ ובעולם. על הבחירה בנושא "סודות" הוא מסביר: "הצילום, בדרכו, מאפשר הבנה עמוקה ואמפתית יותר של הנושא. מבלי לבטוח באף אחד מהצופים שיגלה אותם עד תומן. הסוד שטמון במדיה הזאת נוגע גם ברגישויות לחומר, לצבע, לאור, במשיכה למקום, לאדם, לזיכרון, וברצון למצוא דבר־מה או דווקא ללכת לאיבוד. בחיבור הלא־מילולי בין סיפור לתמונה יש אמת ופגיעות, רגעים של מציאת מסתור , ותובנה שנגלית מתוך העמימות הגדולה של הדברים. רגישויות אלה מזמינות את הצופים ליצור נרטיבים משל עצמם למראה העבודות".

הביקור בתערוכה מגלה צילומים מקצועיים עם נקודות מבט מרתקות. לכל צלם סיפור משלו על עבודותיו, אולם כל אחד יכול להתחבר לצילום כפי שהוא רוצה.

אבנר אופיר: סליק עין השופט. צילום: שרה פלד
רונן נחום: חדרי חדרים. צילום: שרה פלד
ורה צ'רניך. צילום: שרה פלד
אסנת פאר: there is a crack in everything. צילום: שרה פלד
נוקי שריר: טאפט עם סוד. צילום: שרה פלד
אלכס דריזיק: מבטים. צילום: שרה פלד
התערוכה מוצגת בתאריכים 3.8.23 – 26.8.23, בבית האמנים, רחוב גלר 4, כפר סבא.
שעות פתיחה: יום שישי 9:00-13:00, שבת 17:00-19:00, 10:00-14:00
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן