Skip to content

שבוע 33 למחאה ברציפה נגד ההפיכה המשטרית

מארגני ההפגנה בכוח קפלן החליטו כי עקב הרצח שאירע היום בגדה המערבית בו נרצחו אב ובנו, הזמרת נוטע ברזילי תשיר רק את ההמנון ובנוסף, על רקע מקרי הפגיעה והדרת הנשים שאירעו בשבוע האחרון, והניסיונות של ממשלת ישראל לקדם הפרדה מגדרית ולפגוע בשוויון לנשים, ידברו הערב בהפגנה, זו הפעם הראשונה, רק נשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

צילום: דן בר דב
צילום: ציפי מנשה

רבבות מפגינים הערב (שבת) בתל אביב וברחבי המדינה, זה השבוע ה-33 ברצף כנגד ההפיכה המשטרית אותה מבקש נתניהו להעביר בממשלתו.  במקביל לחסימה של נתיבי איילון, כאלף איש השתתפו בצעדת מחאה מכיכר דיזינגוף לרחוב קפלן. הצועדים הניפו כרזה עם הכיתוב: "שב אתה מאחור". את הצעדה מובילים אנשי מחאת הסטודנטים לצד צעירים דרוזים הפעילים גם הם במחאה נגד ההפיכה. ממחאת הסטודנטים נמסר: "אנחנו צועדים הערב בגאווה לצד אחינו הדרוזים. מול ממשלה שמבקשת לפרק את החברה, התשובה היחידה יכולה להיות איחוד וסולידריות". תמיר מורד, ממובילי מחאת הדרוזים, אמר: ״הגענו לכאן כי אנחנו לא מרוצים מתפקוד הממשלה. אנחנו רוצים להשמיע את הקול שלנו כי כל מה שקורה בארץ דוחק הצידה את הטיפול בבעיות שלנו בתחומי התכנון והבנייה, החינוך והאפליה".

 (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

מארגני ההפגנה בכוח קפלן החליטו כי עקב הרצח שאירע היום בגדה המערבית בו נרצחו אב ובנו, הזמרת נוטע ברזילי תשיר רק את ההמנון בפתיחת ההפגנה בסביבות השעה 20:30. בנוסף, על רקע מקרי הפגיעה והדרת הנשים שאירעו בשבוע האחרון, והניסיונות של ממשלת ישראל לקדם הפרדה מגדרית ולפגוע בשוויון לנשים, ידברו הערב בהפגנה, זו הפעם הראשונה, רק נשים. משטרת ישראל הודיעה כי בשל המצב הביטחוני הרגיש משטרת ישראל מבקשת להגביר ערנות מכל באי המחאה בכל מקרה בו יתעורר חשד לסיכון לשלום הציבור יש לפנות ללא דיחוי לשוטרים המאבטחים את המקום.
"אנחנו רוצים מדינה שנשענת על ערכי מגילת העצמאות. מדינה שבעורכיה זורמים ערכי הצדק, החירות והשוויון. מדינה יהודית ודמוקרטית. מדינה המיטיבה עם כלל אזרחיה, ללא הבדל דת גזע מין או מגדר. מדינה שנשים יושבות בה איפה שמתחשק להן, שרות מתי שמתחשק להן ולובשות מה שמתחשק להן", אמרה ברזילי הערב והוסיפה: "או במילה אחת שאומרת לכולנו כל כך הרבה – ד-מו-קרט-יה".

נטע ברזילאי (צילום: דן בר דב)
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן