Skip to content

עמותה שתבנה מכונת האמת מול התככים הביביסטים

בשעה שאנו נסתער על מאות הצעות חוק ונלחם בהם, הביבי יכניס לנו מאחורי הגב את הסכין הסופית להפיכה השלטונית שהוא זומם. צריך להבין: מה שמוטל על השולחן זו או מדינת ישראל או נתניהו ותוספת שלי: רק מרי אזרחי רחב אולי יצליח לעצור אותו (מאמר דעה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במשך 33 השבועות האחרונים הגישו הביביסטים 238 הצעות חוק שישנו לכולנו את אורח החיים שלנו. אבל כל זה תוכנית הונאה ענקית.  בשעה שאנו נסתער על אותם הצעות חוק ונלחם בהם, הביבי יכניס לנו מאחורי הגב את הסכין הסופית להפיכה השלטונית שהוא זומם. החלטתי שאני נכנסת לזירה עם חברי מן המוסד, השב"כ,  חייל אויר אנשי סייבר ומ"מ ולוחמי סיירות בהקמת עמותה שתבנה את מכונת האמת שלכם נגד מכונת השקר והרעל שמפעיל נגדנו  הנאשם. השתעשעתם בתמונות המופרכות של נתניהו ושרה מחזיקים ידיים בחנוכת הרכבת הקלה?
ירדתם על מירי רגב ביחס להתנהגותה החנפנית?
ירדתם על  שפת הביבים של הבן שלו?
ובכן, זו בדיוק כוונתו של הביבי, זו הטקטיקה שמשמשת אותו כבר שנים, לתת לכלבים עצמות עוף לנעוץ בהם שיניים בעוד הוא מסתער על הטרף האמתי במלוא העוצמה – ונתניהו קרוב מתמיד להכניע את כל מערכות המדינה.

*אפשר ללמוד מכך שהוא קרוב לניצחון לפי ההשתנה מן המקפצה של אנשיו. הזחיחות שלהם, אובדן מוחלט של הבושה שבאה לידי ביטוי בשפה העבריינית של אמסלם. הוא כבר יודע שהוא יצליח לסלק את מנהלת רשות החברות ולמנות את חבריו, אנו רואים סימנים לכך כשהוא מאפשר פרעות של הטרוריסטים היהודים בשטחים וגם נותן אישור שבשתיקה להסדרי ההפרדה המגדרית הנקבעים באופן פיראטי בשטח ע"י מי שמבינים לאן נושבת הרוח, מהתנהגות הכנופיה של ברלנד בכנסית טרה סנטה בירושלים או בסטלה מאריס בחיפה.

אפשר היה לצפות את הניצחון הזה, אפשר היה להיערך לו, אפשר היה למנוע אותו – כי נתניהו לא עשה שום דבר בלתי צפוי אלא פעל כמעט כרגיל, באותו השטנץ המאפיין אותו, הוא נותן לימין הקיצוני ללכלך את הידיים, נותן לג'ובניקים כמו אמסלם לטנף את הפה, ונותן לנשיא להוביל את האופוזיציה לפח ההידברות.
ובינתיים, נקבעו מאחורי הקלעים חלק מההסדרים שימנעו את החלפתו ויבססו את שלטון הג'ובים העברייני, אלה שהן ימשיך בהם מיד עם מושב החורף, והמדינה כבר נמצאת "מבושלת", במצב הכי טוב מבחינתו להפיכה משטרית מלאה – הוא פועל ללא ליאות: מצד אחד, ראיונות מפויסים לתקשורת בחו"ל, אבל לדעתו צה"ל יהיה מפורק, המשטרה מפורקת ונתונה לחסדו של המטורלל בן גביר, ישראל תהיה בכאוס: חברה אלימה ומשוסעת, מערכת בריאות על סף קריסה ומערכת משפט מורתעת.

במצב דברים זה, נתניהו רק לוקח אתנחתא קטנה, נותן לאופוזיציה להשתעשע ברעיון כאילו הוא כבר זקן, חלש, דמנטי, כאילו הוא מובל ולא מוביל, כאילו הוא פרגמטי ואחרים קיצוניים, כאילו החרדים נתנו לו אולטימטום ועל כן יש סיכוי שההפיכה תיעצר, לפני שהוא יסתער במלוא חושיו על הטרף להשלמת ההפיכה.

 

צילום: ציפי מנשה

ואת זה פספסו כולם:

האידיוטים במערכת הפוליטית (שאלוהים ירחם על גנץ ועלינו), התקשורת ששנים מסקרת את האיש ולא למדה דבר על האיש ועל שיטותיו (רביב דרוקר אמר שהוא מאמין שרוב חוקי ההפיכה לא יעברו – שוור ברור), הציבור, שעדיין סבור שיש באיש מידה כלשהי של אחריות, כשברור שדבר לא מעניין אותו יותר.

נותרה רק המחאה, ואומנם כתרים רבים אפשר לקשור לה, אבל גם היא נפלה לכל הבורות שכרה לה נתניהו: החל בקדושת צה"ל, כשמהיחס של נתניהו והכנופיה שלו לצבא ברור שהצבא איננו קדוש, הוא פוליטי וכבר שנים שאין צבא העם, המשך בפנטזיה שלהביא אנשי ימין אל המחאה, וכלה בכן או לא לדבר על הכיבוש. כשעבור צד אחד אין שום דבר קדוש; לא צה"ל, לא המדינה, לא חיי אדם והוא מכופף את כל החוקים, הכללים, הנורמות, וכשהצד השני משתדל להיות בסדר, להצדיק את עצמו (אנחנו לא סרבנים – וזה עוד מול ממשלת משתמטים ופושעים), לספר כמה שהוא ציוני, תורם, אוהב את המדינה, כשאזרחות איננה תלויה באהבה, גם פושעים הם אזרחים.

צילום: אמיר גולדשטיין

וכשהצד שבשלטון ומנצל לרעה את כוחו בכל אחד מהתחומים, כשיש לו ערוץ תעמולה אכזרי, אבל מעז לנזוף בצד השני על "שיבוש החיים הנורמליים" ועל 'פגיעה בצה"ל', כשהפגיעה נובעת וזה בהיר כשמש, מהדרג המדיני עצמו, כשכל אלה מתרחשים והמחאה עדיין נותרת בגבולות של סיסמאות "ישראל לא תהיה דיקטטורה" ניצחון נתניהו מובטח.

ללא שינוי תודעתי עמוק שאנחנו כולנו נלחמים נגד אדם שאין כלל שהוא לא כופף, ללא הבנה שאם על אף חודשים ארוכים ברחובות הוא נחוש להמשיך בחקיקה ויש לו את קואליציית החלומות שאף אחד בחיים לא יעז לפרק – אין די בהמשך המחאה במתכונתה, הוא יצליח בהשלמת ההפיכה מהר יותר ממה שאנחנו חושבים.

מרי אזרחי (אילוסטרציה: בינה מלאכותית)

נתניהו תמיד מקפיד לקבוע את הכללים ואת גבולות השיח, מתי פרה היא קדושה (צה"ל) ומתי כבר איננה פרה קדושה אבל רק לו מותר לפגוע בה, מתי ערבים הם טובים ואפשר לשבת איתם ומתי הם שונאי ישראל, והצד השני רק מגיב, לרוב בהתגוננות מטופשת, וכל זמן שזה כך, נצחונו מובטח.

כדי שנתניהו לא ישלים את ההפיכה, צריך להבין שהוא הבעיה ולא הפתרון לקיצונים ולכן הוא אינו שותף לגיטימי לכלום, לא למו"מ ולא להסכמים וממילא אלה אינם שווים. הדיבורים על אחדות או פיוס, משרתים אותו ולא מקדמים פתרון אלא ההיפך מכך – מרחיקים אותו. זו או מדינת ישראל או נתניהו ותוספת שלי –  רק מרי אזרחי רחב אולי יצליח לעצור אותו!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן