Skip to content

בית המשפט שחרר תושב מזרח ירושלים שהוכה במהלך מעצרו

במסגרת ההחלטה לשחררו ניתן משקל מכריע לאלימות החריגה שליוותה את המעצר, ולעובדה שזכויות העצורים נפגעו גם לאחר האירוע, בכך שבניגוד להחלטת בית המשפט, העצור שנחבל לא נבדק על ידי רופא, ולכך שעד אתמול הולן בתחנת המשטרה ולא במתקן מעצר מסודר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בירושלים שחרר היום (ראשון)  את החשוד בסחר שעל פי החשד נפגע מאלימות משטרתית וטביעת מגן דוד נוטבעה על לחיו באורח מוזר. מעצרו של תושב מזרח ירושלים החשוד בעבירות של סחר בסמים, הסתיים ביום רביעי האחרון כשלפי החשד נעצר תוך אלימות משטרתית קשה. לטענת החשוד, תושב מחנה הפליטים שועפט, השוטרים הכו אותו. באורח מוזר אף שבמעצר נכחו 16 שוטרים – מצלמת הגוף של אף אחד מהם לא פעלה. המשטרה ערערה ומעצרו הוארך עד היום. עו"ד דני בר דוד, סגן מנהלת מחלקת מעצרים בסניגוריה הציבורית מחוז ירושלים: "הסניגוריה הציבורית מברכת על החלטת השחרור, במסגרתה ניתן משקל מכריע לאלימות החריגה שליוותה את המעצר, ולעובדה שזכויות העצורים נפגעו גם לאחר האירוע, בכך שבניגוד להחלטת בית המשפט, העצור שנחבל לא נבדק על ידי רופא, ולכך שעד אתמול הולן בתחנת המשטרה ולא במתקן מעצר מסודר. יש להדגיש שפעולות החקירה אשר לשם ביצוען הוארך המעצר, לא בוצעו. הסניגוריה הציבורית תמשיך ללוות את התיק עד למיצוי בדיקת מח"ש".

מגן דוד על פני החשוד (צילום: משטרת ישראל)

מעצרו של תושב מזרח ירושלים החשוד בעבירות של סחר בסמים, הסתיים ביום רביעי האחרון כשלפי החשד נעצר תוך אלימות משטרתית קשה. לטענת החשוד, תושב מחנה הפליטים שועפט, השוטרים הכו אותו. באורח מוזר אף שבמעצר נכחו 16 שוטרים – מצלמת הגוף של אף אחד מהם לא פעלה. בדיון שנערך ביום חמישי לצרכי הארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים, סיפר החשוד כי בזמן מעצרו הלמו בו השוטרים באגרופים בכל חלקי גופו וכיסו את פניו באמצעות רצועת בד. על לחיו של החשוד הוטבע סימן של מגן דוד. שופט השלום עמיר שקד נחרד והורה להעביר את פרטי המקרה למחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) באופן מידי. "בשל החבלות הקשות על גופו של המשיב, אני מורה על העברת הפרוטוקול של הדיון למח"ש. מדובר באירוע שללא הסבר מניח את הדעת לא צולם במצלמות גוף השוטרים", אמר השופט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן