Skip to content

מאות מפגינים הפגינו הערב כנגד גל הרציחות במגזר הערבי

מאות מפגינים הפגינו בצומת עין המפרץ שבצפון במחאה על גל הרציחות הגואה במגדר הערבי. תוך כך הפגינו אלפים בני בני העדה האתיופית כנגד החלטת משטרה להאשים את הנהגת שהרגה את רפאל אדנה בגין הפקרה בלבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עקב גל הרציחות במגזר הערבי שהגיע לשיאו אתמול ברצח 4 אזרחים באבו סנאן, הפגינו הערב (רביעי) מאות בני אדם בצומת עין המפרץ שבגליל המערבי במחאה על שפיכות הדמים וההזנחה בביטחון האישי.  כ-600 איש נענו לקריאה ספונטנית של פעילי מחאה בגליל והגיעו להפגנה משותפת במחאה על שפיכות הדמים, ההזנחה ודרדור הביטחון האישי שהגיעה לדבריהם לשפל חסר תקדים בחברה הערבית. המפגינים קראו קריאות כנגד הממשלה וכנגד השר לביטחון פנים איתמר בן גביר באשר לשיטתם אחראים למצב של כאוס בחברה הערבית. השר לביטחון פנים לשעבר, עמר בר לב, תקף הערב את בן גביר, ואמר בכל הנוגע לאלימות המשתוללת במגזר הערבי: "אכן צדקתי בעימות המתוקשר בינינו בחדרה, כשאתה הגעת כהרגלך לרקוד בציניות מבישה על דם הנרצחים, ואני כיניתי אותך אפס", כתב בר לב. כעבור זמן מה בן גביר הגיב לבר לב: "כשנכנסתי למשרד קיבלתי תחנות משטרה עם אלפי שוטרים מתפטרים. השארת אחריך בוקה ומבולקה".
בהפגנה נטלו חלק אישי ציבור ופעילים מרכזיים בחברה הערבית ביניהם, חה"כ לשעבר זוהיר בהלול ,חדיר האני פעילה חברתית שניהם תושבי עכו  וד"ר אמיר חניפס מרצה למדעי מדינה ויחב'ל; ראש המרכז הישראלי – הדרוזי; סרן במיל' וממובילי המחאה בחברה הדרוזית.

ההפגנה בצמת עין המפרץ (צילום: משה דב)

בתוך כך, פנה היום בן גביר לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להעלות בישיבת ממשלה הקרובה הצעת מחליטים, לפיה יש לערב את שב"כ בסיוע למשטרה במאבק בפשיעה, על ידי יחידה ייעודית שתוקם בשירות הביטחון הכללי ועל ידי שימוש באמצעים טכנולוגיים. הצעה אותה דחה ראש השב"כ לא פעם בהזכירו לשר לביטחון פנים כי השב"כ נועד למטרות מניעת פשיעה במגזר הלאומי ולא להתערב בעבודות המשטרה.

הפגנת בני העדה האתיופית בנתיבי אילון (צילום: משטרת ישראל)

בתוך כל אלו פעלו שוטרי משטרת ישראל ומשמר הגבול מול כאלפיים מוחים בני העדה האתיופית שהפגינו הערב וחסמו זמנית את נתיבי אילון  כנגדן טיפול המשטרה שהגישה כתב אישום נגד נהגת הרכב קרול פסלר בת ה-70 בגין הפקרה ולא האשימה אותה בתאונת פגע וברח בה נהרג הילד רפאל אדנה בן הארבע בחודש מאי השנה. על פי המשטרה כוחות המשטרה ומשמר הגבול פעלו מול מפירי הסדר שירדו לאיילון, לאחר שפרצו באלימות והפגנת כח את מעגלי האבטחה של המשטרה. לטענת המשטרה מפרי הסדר שלא נשמעו להוראות השוטרים ירדו לאיילון וביצעו חסימה של תנועת כלי הרכב, למרות ההכרזות של המשטרה כי ההפגנה בלתי חוקית, מפרי הסדר ממשיכים לפעול בניגוד לחוק ולהתעמת עם השוטרים על איילון, תוך שימוש בכח כלפי השוטרים. בסמוך לפרסום ידיעה זו נמסר כי אחד מהמפגינים על פני אילון דקר שוטר בדרך מנחם בגין. השוטר פונה לבית חולים כשהמשטרה פועל במצוד אחריו.

3 Comments

  1. גד
    24 באוגוסט 2023 @ 10:12

    על ההפגנה של העדה האתיופית נגד הפרקליטות אתם מתקשים לכתוב?
    היא אפילו הייתה במרכז – כולל חסימת איילון!

    • אליק מאור
      24 באוגוסט 2023 @ 10:39

      לצערנו עקב אילוצים, לא היה למערכת צלם/ כתב שיכסה את האירוע

  2. יעקב ל
    23 באוגוסט 2023 @ 22:13

    בית המשפט והפרקליטות הביאו אותנו הלום

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן