Skip to content

הלו, גנבו לך את הרכב? תביא כסף ונחזיר לך אותו

כנופיית גנבי רכב מהשטחים שאורגנו על ידי תושב רמאללה, העבירה את כלי הרכב לשטחים. בעלי הרכבים קבלו שיחה מראש הכנופיה שהודיע: שלמו לי כסף, אחרת הרכב הולך למשחטה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום הוגש בבית המשפט במחוז מרכז בגין גניבת רכבים וסחיטה מבעלי הרכבים, הוגש היום (חמישי) על ידי מחלקת התביעות במשטרת ישראל, כנגד תושב השטחים הכבושים שעמד על פי החשד בראש כנופיה שגנבה עבורו כלי רכב מישראל, התקשר לבעלי הרכב והודיע להם כי הרכב נגנב על ידיו ובמידה וירצו את הרכב חזרה עליו לשלם להם סכומי כסף שנעו בין 10 אלים ל-15 אלף שקלים. עם הגשת כתב האישום הגישה המשטרה בקשה להארכת מעצרו של הנאשם עד תום הליכים נגדו. היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב שרון פענחה בתום חקירה סמויה, פרשיית גניבה של יותר מ – 80 כלי רכב לשטחי איו"ש וסחיטת דמי כופר וכאמור היום הגישה התביעה המשטרתית במחוז מרכז כתב אישום נגד החשוד – תושב רמאללה.

צילום: משטרת ישראל

במהלך השבועות האחרונים היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב שרון ניהלה חקירה סמויה ומואצת, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז כנגד מחוללי פשיעה בתחום השבל"ר, במסגרתה אספה ראיות נגד תושב רמאללה, שעפ"י החשד ניהל כנופיות גנבי רכב באזור השרון, שגנבו עבורו רכבים אל שטחי איו"ש, על מנת שיוכל לסחוט מבעליהם כופר רכב. עם התפתחות החקירה עלה, כי עפ"י החשד ראש הפירמידה מיקד את חברי הכנופיה לגנוב כלי רכב ישנים שהסבירות שיש להם ביטוח מקיף הוא נמוך, דבר שאפשר לו לפנות אל הבעלים (עפ"י פרטי הרישיון) ולדרוש מהם כסף (כופר) תמורת "החזרתם" באזור המחסום.


שיחת הסחיטה בין בעלי הרכבים לגנב (צילום ותיעוד: משטרת ישראל)

כאמור, חוקרי היל"פ הפעילו את כלל האמצעים והיכולות לשם חשיפת שיטת הפעולה, איתור החשוד ואיסוף הראיות הנדרשות, אשר הובילו לגיבוש תשתית ראייתית כנגד החשוד המרכזי בגין גניבת 81 כלי רכב. החשוד נעצר בשטחי איו"ש והועבר לשטחי ישראל, ובהתאם לממצאים הגישה נגדו יחידת התביעות של מחוז מרכז כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים. מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון התייחס היום לפענוח הפרשיה המורכבת וציין כי מדובר בחקירה מקצועית, מעצר מבצעי בשטחי איו"ש  ותביעה נחושה ומחמירה, המביאים לידי ביטוי, באופן המובהק ביותר, את השליחות שלנו עבור הציבור, את ייעודנו לשמירה על שלום הציבור, בטחונו ורכושו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן