Skip to content

צעדת נשים בבני ברק: לא תמחקו אותנו

ארגוני הנשים: הם רוצים לקחת את הנשים מאות שנים אחורה. מי שחושב שנניח לו לבזות נשים, נערות וילדות, מי שחושב שיצליח להדיר נשים מהמרחב הציבורי ועמדות השפעה - לא רק טועה, אלא יקבל אותנו אצלו ברחובות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגוני הנשים ומפגינות רבות צועדים הערב (חמישי) במרכז העיר החרדית בני ברק, כפעולת מחאה נגד המקרים האחרונים של אפליה נגד נשים במקומות ציבוריים. בהודעת תנועות הנשים על הצעדה, נכתב: "הם רוצים לזרוק אותנו למושב האחורי של האוטובוס, הם דורשים מהבנות שלנו להתכסות, הם פיטרו את כל הנשים שהיו מנכ"ליות משרדים ממשלתיים, הם רוצים שרק אנחנו נהיה אימהות חרדות לחיילים משרתים. לא נסכים, הילדים שלנו לא שווים פחות! הם רוצים לקחת את הנשים מאות שנים אחורה. מי שחושב שנניח לו לבזות נשים, נערות וילדות, מי שחושב שיצליח להדיר נשים מהמרחב הציבורי ועמדות השפעה – לא רק טועה, אלא יקבל אותנו אצלו ברחובות.

צילום: אמיר גולדשטיין
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
תושבי בני ברק, חרדים המתנגדים לצעדה (צילום: ציפי מנשה)

מטעם ארגוני המחאה נמסר כי "הצעדה, במחאה נגד הניסיון של ממשלת החורבן, בהובלת ההנהגה החרדית ובחסות ההפיכה המשטרית, לשנות את אופייה הליברלי של ישראל, ולהפוך את המדינה לדתית יותר, מפלה, ואי שוויונית. ניסיון, אשר בא לידי ביטוי בין השאר ביוזמות להפרדה מגדרית, בהדרת נשים, בהנצחת אי השוויון בנטל, בהשבתת הרכבת הקלה בשבת". בתוך כך, התייצבו בעיר מוחים נגד הצעדה, הפגינו נגד המוחות ונשאו שלטי "העולם לא יכול להתקיים בלי תורה". בהודעת תנועות הנשים על הצעדה, נכתב: "הם רוצים לזרוק אותנו למושב האחורי של האוטובוס, הם דורשים מהבנות שלנו להתכסות, הם פיטרו את כל הנשים שהיו מנכ"ליות משרדים ממשלתיים, הם רוצים שרק אנחנו נהיה אמהות חרדות לחיילים משרתים. לא נסכים, הילדים שלנו לא שווים פחות! הם רוצים לקחת את הנשים מאות שנים אחורה. מי שחושב שנניח לו לבזות נשים, נערות וילדות, מי שחושב שיצליח להדיר נשים מהמרחב הציבורי ועמדות השפעה – לא רק טועה, אלא יקבל אותנו אצלו ברחובות.

1 Comment

  1. יעקב ל
    25 באוגוסט 2023 @ 0:24

    משועממות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן