Skip to content

תערוכות חדשות מומלצות

פתיחות חדשות במשכן לאמנות עין חרוד, המרכז לאמנות עכשווית ובריכת הקשתות ברמלה, בית ליבלינג וגלריה גורדון בתל אביב וגלריית המשכן מאירוב בחולון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משכן לאמנות עין חרוד החל מה8.9.23

שלוש תערוכות היחיד המוצגות כעת במשכן לאמנות, עין חרוד, מזמנות מפגש עם זרמי עומק באמנות הישראלית. מקורות היניקה של שלושת האמנים המציגים במקבץ החדש במשכן נטועים בביוגרפיה משפחתית, בשורשי היהדות והנצרות ובמחווה למסורות באמנות הישראלית והמערבית. בכל אחת מהתערוכות יש ממד רטרוספקטיבי ועם זאת הדהוד למציאות העכשווית.

צבי לחמן מציג "פָּנִים אֶל פָּנִים" ציור ופיסול מסיבי ואקספרסיבי העוסק בחקר היחסים בין הגוף, תודעה ומציאות. פסליו שהתגבשו במשך עשרות שנים מתפקדים בתערוכה כצופים דוממים או כעדים אילמים למופעים של עקדה, פייטה ולידה. בעבודותיו ניצבת דינמיקה אנושית, בחתירה להבנת מקומו של האדם בעולם, בד בבד פסליו נתפסים כמרחבים של יחסים של חומר והפשטה היוצרים מקום. אוצר: יניב שפירא.

תערוכתה הרטרוספקטיבית של חיה גרץ-רן "אל תלכי רחוק מדי, עבודות 1980–2022" משקפת יותר מארבעה עשורים של יצירה ייחודית באמנות הישראלית. יצירתה מנסחת נרטיב פמיניסטי אמיץ, מפרקת הבניות של גבריות ומציעה קריאה ביקורתית חדשה ושונה של מיתוסים וסמלים לאומיים ומגדריים. אוצר: שרון תובל.

חיה גרץ רן, אחות בתל חי, שמן על בד 100X100 סמ. צילום בועז לניר

זהר טל ענבר מציגה בתערוכתה "בזיליקה קיבוצית" פנורמה ציורית המכליאה בין מקורות קלאסיים אירופיים, ובין תכנים איקונוגרפיים קיבוציים. היא מפגישה ביניהם על גבי בדים מתוחים המוצבים בחלל בחצי גורן – קומפוזיציה קיבוצית ומיתולוגית כשלעצמה, סיפור פנטסטי בהמשכים, שבו האישי מתכתב עם הציבורי. אוצרת: עינת סיני פסטרנק.

בית ליבלינג תל אביב החל מה8.9.23

בית ליבלינג בשיתוף ההמכון האיטלקי לתרבות מארחים תערוכה המוקדשת לעיצוב איטלקי מקיים. התערוכה, שנדדה בשנים האחרונות בערים רבות בעולם, מציגה עשרות אובייקטים ומוצרים שנוצרו בידי מעצבים איטלקים המציעים רעיונות, דרכי פעולה ודרכי ביצוע מקוריות ויצירתיות לעיצוב הדוגל במחזור חומרים קיימים, בשימוש חוזר ובחשיבה על צמצום –  עקרונות העיצוב המקיים.

בזמן התערוכה יצוינו מאה שנים להיוולדו של הסופר האיטלקי איטאלו קאלווינו, ויתקיימו אירועים שונים ברוח ספרו ׳שיעורים אמריקאיים, שש הצעות לאלף הבא׳.

גלריה גורדון תל אביב החל מה7.9

תערוכת היחיד של האמן עופר ללוש "עבודות חדשות" בגלריה גורדון בתל אביב, תוצג במקביל לתערוכת יחיד מקיפה שלו בימים אלה במוזיאון אלברטינה שבוינה, אוסטריה, אשר בה מוצגות עבודות הדפס, פיסול ורישום שנרכשו ונתרמו למוזיאון בשנה האחרונה. בתערוכה בתל אביב יוצגו עבודות חדשות בפיסול ציור ורישום.

ספר האמן של ללוש כולל עבודות פורטרט שנעשו לאורך השנים בסטודיו שלו. בחזרה המתמדת שלהם, הדיוקנאות העצמיים של ללוש הם סוג של השתקפות עצמית מתמשכת, הכוללת תפיסה פנימית וחיצונית בו זמנית. המציאות והדימוי מסתגלים זו לזה לסירוגין ביחסי מתח, בעוד האמן מבטיח לעצמו את קיומו.

צילום: גלריה גורדון

גלריית המשכן בית מאירוב, חולון החל מה13.9.23

התערוכה "הביתה" – ירדנה ארזי: התערוכה מציעה מבט מעניין על ירדנה ארזי – דרכה, עשייתה האומנותית, האופנה והלבוש שהפכו לסימני ההיכר שלה והשפעתה על התרבות הישראלית.

"הביתה" היא תערוכה שיוצאת למסע בתחנות חייה של ירדנה ארזי מילדותה בקיבוץ כברי ובחיפה ועד לבמות הגדולות והקריירה המפוארת שלה, דרך ספסלי אוטובוס להקת הנח"ל, כיסא המנחה בטלוויזיה, עם הצמות, העיניים וכל המלמלות, ובעיקר דרך התחנות המוזיקליות שהן פס הקול של חיינו כאן.

צילום: בן לם

מרכז לאמנות עכשווית רמלה החל מה1.9

אלנה צ׳רטי שטיין אמנית רב תחומית החיה בין ישראל למילנו. תערוכתה החדשה משתרעת על כל חללי המרכז לאמנות עכשווית רמלה, ומציגה מיצב אימרסיבי בתוכו ציורים עוצרי נשימה. התערוכה מציגה את נקודות המפגש בין אמנות, פילוספיה ומדע על מנת לבחון את היחסים בין האדם למערכת האקולוגית שלו.

היצירה האקספרסיבית והאינדיבידואלית שלה, עוסקת בנושאים של משאבי הטבע ואיכות הסביבה, תוך נסיון לשנות את הפרדיגמה שהאדם אינו במרכז היקום, אלא חלק מתוך מערך עצום כולל. לישראל הגיעה בעקבות האהבה  והמשיכה ללימודי תואר שני באמנות בבצלאל, אותם סיימה בהצטיינות יתרה, לאחר שסיימה תארים בתרבות בלונדון.

צ'רטי הציגה בתערוכות יחיד בגלריה ברוורמן, גלריה P8, קונטמפוראו סאו פאולו, פרמיו פרנצ'סקו ועוד. זוכת המענק לפרויקטים מיוחדים באמנות מטעם עיריית תל־אביב–יפו וקרן רבינוביץ' לאמנויות. חיה ועובדת במילאנו ובתל אביב.

צילום: מרכז לאמנות עכשווית רמלה

בריכת הקשתות רמלה

דניאל רותברט / 'רמלה אנתרופוקן: האמן האמריקאי יציף חיים קדומים במי האתר ההיסטורי ויאפשר התבוננות מחודשות על סוגיות אקולוגיות.

רוטברט יציג פיסול צף על מי הבריכה, פיסול המזכיר צורות ימיות מוקדמות, כך הוא מרמז הן לתקופות גאולגיות מוקדמות בהן ים כיסה את כל אזורינו והן לירידה במגוון הביולוגי, אחת הבעיות החמורות שיצרה ההשפעה האנושית.

המים שמתקשרים לתת מודע, ולזיכרון מקבלים בבריכת הקשתות משנה משמעות בשל היות המקום מאגר ששרד והמשיך לתפקד משך למעלה מ 1200 שנה. האדריכלות של ברכת הקשתות, האור הנשפך אליה והמים בתוכה מקנים למבנה איכות של אדריכלות בעלת התכוונות רוחנית.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן