Skip to content

אוסף הפניקס מציג תערוכה מקפת במוזיאון רמת גן לאמנות

מעל 200 עבודות איקוניות ויצירות מכוננות של רבים מהאמנים החשובים ביותר בהיסטוריה של האמנות הישראלית, מוצגות לקהל הרחב לראשונה מאז 2006 בתערוכה מקיפה מאוסף האמנות של קבוצת הפניקס הנחשב לאחד האוספים הגדולים והחשובים ביותר בישראל. החל מה4.9.23 וללא עלות עד ה14.10
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אוסף הפניקס הוקם בשנות ה80 המוקדמות של המאה ה20 ביוזמתו של יוסף חכמי הבעלים ומנכ"ל חברת הפניקס עד 2002. חכמי, אספן אמנות שבנה את האוסף מתוך מחויבות ותשוקה לאמנות הישראלית. את בנייתו של האוסף במהלך השנים ליוו יונה פישר ופרופ' מרדכי עומר  מבכירי האוצרים המקומיים ומירי בן משה שהייתה אוצרת האוסף במשך כשלושים שנה. מאז 2006 לא הוצג האוסף באופן מקיף ונשמר במלואו במחסנים. עבודות בודדות מתוכו הושאלו לתערוכות שונות, ביניהן תצוגת הקבע של האמנות הישראלית במוזיאון ישראל, ירושלים. במסגרת שנת ה75- למדינה.

אורי ליפשיץ, אנונימיות, 1967 צילום-אברהם חי

ביוזמתה של הנהלת הפניקס ובמימונה ובמסגרת פעילותה של החברה למען הקהילה, הוחלט להציג תערוכה מקיפה מהאוסף, לחשוף ולהנגיש אותו לציבור הרחב, בחללים המחודשים של מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית.

התערוכה "בארץ אהבתי: אוסף האמנות הישראלי של קבוצת הפניקס במוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית", מתפרסת על שלוש הקומות של המוזיאון. היא מציגה שלושה מבטים על הזהות המקומית, כפי שהם משתקפים בעבודות שבאוסף, מראשית המאה ה20 ועד ראשית המאה ה21.

יוסף זריצקי, אשת האמן במבט אל הרחוב, 1920 צילום – אלעד שריג

התצוגות לא מוצגות באופן כרונולוגי, אלא, מפגישות באופן מעגלי בין עבודות שונות ובין יוצרים בני דורות שונים, ומייצרות הצטלבויות בין תקופות, זרמים, מגמות, אידאולוגיות וטכניקות שונות.

עדי נס, ללא כותרת, 1999
תומרקין, צילום: שרה פלד

אוצרת: רוני כהן-בנימיני

אמנים משתתפים: ראובן רובין, נחום גוטמן, משה מוקדי, אנה טיכו, ציונה תג'ר, יצחק דנציגר, יוסף זריצקי, יחזקאל שטרייכמן, אריה ארוך, אביבה אורי, אביגדור אריכא, מיכאל גרוס, אורי ריזמן, רפי לביא, משה קופפרמן, לאה ניקל, משה גרשוני, אורי ליפשיץ, יגאל תומרקין, יאיר גרבוז, מנשה קדישמן, מיכה אולמן, יהודית לוין, תמר גטר, ציבי גבע, עידו בר אל, יוסי ברגר, עדי נס, מיכל רובנר, סיגלית לנדאו, יהודית סספורטס, אלי פטל, חנה סהר, דוד עדיקא, שרון יערי ורבים אחרים.

מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית, רח' אבא הלל סילבר ,146 רמת גן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן