Skip to content

היועצת המשפטית לעליון: לראשונה בתולדות מדינת ישראל נשללת סמכותו של בית המשפט הגבוה לצדק לדון ולהושיט סעד לפרט ולציבור

היועצת המשפטית על התיקון לחוק עילתץ הסבירות: "התיקון נועל את שערי בתי המשפט בפני כל אדם או קבוצה, שנפגעו מכך שהממשלה או מי משריה פעלו מולם בחוסר סבירות קיצוני, בכל הקשר שהוא"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת הדיון בעתירות כנגד חוק ביטול עילת הסבירות , הגישה היום (ראשון) היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה לבית המשפט העליון את תשובתה. מיארה מבהירה בתשובתה, כי לראשונה בתולדות מדינת ישראל נשללה סמכותו של בית המשפט הגבוה לצדק לדון ולהושיט סעד לפרט ולציבור, בהתאם לשיקול דעתו השיפוטי העצמאי; וזאת דווקא בהקשר רגיש וחיוני מאין כמותו של הביקורת השיפוטית על פעולותיהם של העומדים בראש הרשות המבצעת. היועצת המשפטית מסבירה כי התיקון נועל את שערי בתי המשפט בפני כל אדם או קבוצה, שנפגעו מכך שהממשלה או מי משריה פעלו מולם בחוסר סבירות קיצוני, בכל הקשר שהוא.

היועצת המשפטית לממשלה – גלי בהרב מיארה (צילום: לע"מ)

לקריאת תשובת היועצת המשפטית לממשלה

בכך, הוסבר בתשובה, נלקח מהציבור אמצעי חשוב ביותר להתגונן מפני הפעלת כח שלטוני בשרירות ושלא לטובת הציבור. לכן, קובעת היועצת כי של פגיעתו הקשה של התיקון בציבור והשלכותיו החמורות על הפרדת הרשויות, שלטון החוק וזכויות הפרט, מדובר במצב חריג שבחריגים שבו התיקון פוגע פגיעה אנושה ביסודות המשטר הדמוקרטי, ועל כן בהתאם לאמות המידה שהותוו בפסיקה סבורה היועצת המשפטית לממשלה כי אין מנוס מלהכריז על בטלותו. התגובה הוגשה על ידי מנהל מחלקת הבג״צים עו״ד ענר הלמן, ועוה״ד נטע אורן, יונתן ברמן ושרון אבירם ממחלקת הבג״צים בפרקליטות המדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן