Skip to content

לנהג התחלקה הרגל מדוושת המעצור ובטעות לחץ על דוושת הגז. דרס מפגינים, עוכב ושוחרר לביתו

באופן מתמיה נהג רכב שדרס חמישה מפגינים כנגד ההפיכה המשטרית על פני אילון, שוחרר לדרכו לאחר שהסביר שלחץ בטעות על דוושת הגז. יו"ר העבודה, מירב מיכאלי: הנהג המנוול שביצע את פיגוע הדריסה נגד המפגינים באיילון לא פעל בחלל ריק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמש (שבת), ירדו כמה מאות ממפגיני המחאה כנגד הרפורמה המשפטית לנתיבי איילון לאחר הפגנה מחוץ לביתו של השר יצחק וסרלאוף מעוצמה יהודית, לאחר המחאה בקפלן – שבה השתתפו כ-120 אלף איש. כמה מהם כאמור ירדו בתום המחאה לאיילון דרום סמוך למחלף ארלוזורוב וחסמו אותו לתנועה. לאחר הדריסה חילקה המשטרה דוחות לארבעה מפגינים שהיו שותפים לחסימה – על סך 1,000 שקל כל אחד. על פי עדויות ומסרטוני ווידאו שצולמו בזמן אמת, אחד הרכבים שנחסמו החליט לפרוץ את החסום האנושי דרס כחמישה בני אדם ונעצר לאחר מכך. הנהג הדורס עוכב לחקירה ושוחרר היום לאחר שהמשטרה טוענת כי האמינה לדבריו כי לחץ בטעות על דוושת הגז במקום על מעצור הרגל (ברקס). ממד"א נמסר כי התקבל דיווח על פגיעת רכב במפרי סדר שירדו לכביש איילון, שהיה באותה עת בתנועה רציפה של כלי רכב והחלו לחסום את הכביש באזור מחלף ההלכה. וכי הנהג שפגע במפגינים נעצר על ידי השוטרים וכעת מטופל על ידי בוחני התנועה של מחוז ת"א לבדיקת נסיבות האירוע. במקום נפצעו קל 5 מפגינים אשר חסמו את כביש איילון.

צילום מרגע הדריסה (מסרטון שהועלה ברשתות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)


רגע הדריסה (צילום: ללא לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

כאמור בחקירתו טען הנהג כי נסע ברכב עם בנו, נהג חדש, שנהג ברכב ונלחץ מהסיטואציה. אז הציע לו האב להחליפו, והבן יצא מהאוטו בלי להרים את בלם היד. האב נכנס למושב הנהג ולחץ בטעות על דוושת הגז, וכשעצר את הרכב ויצא ממנו, אמר לסובבים שהדבר קרה בטעות. על פי ערוץ הימין 14 מלשכת רה"מ בנימין נתניהו נמסר מיד לאחר האירוע: "מגנה בחריפות כל צורה של אלימות, קורא לכולם לפעול באיפוק ולשמור על החוק". ערוץ הימני לא שכחו לציין כמובן כי "המפגינים אתמול הם פעילי השמאל שהגיעו גם להפגנה בצומת קפלן". בעובדה שרבים מאוד בקרב במפגינים הם ימניים בתפיסותיהם, לא מעניינת את הערוץ הביביסטי. בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו מיהר לפרסם שיתוף פוסט בערוץ הטלגרם בו מופיע צילום של דריסה של מפגינים בגרמניה.
לשאלת מגפון, מדוע שחורר הנהג הדורס מבלי שרישיונו נפסל כפי שנוהגת המשטרה לעשות במקרים כאלו, באילו תנאים שוחרר הדורס והאם בכוונת המשטרה להגיש כנגדו כתב אישום, טרפם התקבלה תגובה ממשטרת ישראל.
יצוין כי חברת הכנסת היחידה שהתייחסה לארע הדריסה הייתה יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי: "הנהג המנוול שביצע את פיגוע הדריסה נגד המפגינים באיילון לא פעל בחלל ריק. מאחוריו עומדים פוליטיקאים מסיתים מהקואליציה שהתירו את דמם של המפגינות והמפגינים. הם אחראים לדריסה לא פחות מהדורס."

1 Comment

  1. גד
    11 בספטמבר 2023 @ 12:46

    וואו, התחלקה הרגל! חצי-חצי או יחס אחר?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן