Skip to content

עתירה כנגד כרטיסי המזון אותם מבקשת ש"ס לחלק

ועדת הכספים אישרה בשבוע שעבר, להעביר 400 מיליון ₪ לחלוקה מיידית באמצעות כרטיסים מגנטים, במסגרת סעיף תקציבי שנועד לקדם ביטחון תזונתי, זאת למרות שכל הגורמים המקצועיים, מצביעים על כך שחלוקת כרטיסי מזון פעם או פעמיים בשנה אינה מקדמת ביטחון תזונתי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בנוסף לדיון הרגיש בנושא ביטול עילת הסבירות שנערך היום (שלישי) יתקיים מחר יום רביעי דיון בבג"צ בנושא לא פחות רגיש והוא הדיון בעתירות בעניין כרטיסי המזון, שדרעי מבקש להעביר בעיקר לחרדים. ועדת הכספים אישרה בשבוע שעבר, להעביר 400 מיליון ₪ לחלוקה מיידית באמצעות כרטיסים מגנטים, במסגרת סעיף תקציבי שנועד לקדם ביטחון תזונתי, זאת למרות שכל הגורמים המקצועיים, מצביעים על כך שחלוקת כרטיסי מזון פעם או פעמיים בשנה אינה מקדמת ביטחון תזונתי. העברת הכספים נעשתה במקביל להוצאת 6000 משפחות מהתוכנית המקיפה של המיזם הלאומי לביטחון תזונתי, שאכן מקדמת ביטחון תזונתי, בשל מחסור תקציבי.

בעקבות אישור העברת הכספים עתרה עמותת חדו"ש – לחופש דת ושוויון לבג"צ וביקשה כי יוצא צו ביניים לעצירת ההמהלך, וכי יוחלט כי התקציב יועבר לקידום ביטחון תזונתי הלכה למעשה. בעתירה נטען כי ההחלטה לחלק את הכספים באופן האמור אינה תואמת את מטרת הסעיף בחוק התקציב ובמקום לקדם את הביטחון התזונתי היא פוגעת במטרה זו, תוך שימוש ציני במונח ביטחון תזונתי.  עוד נטען כי אמות המידה לחלוקה מפלות באופן בלתי חוקי משפחות עניות עובדות, ונותנות העדפה למשפחות שבוחרות לא מצות את כושר ההשתכרות שלהן, באשר לראשונות ניתן מחצית מסכום כרטיסי המזון ואף זאת עד שני ילדים בלבד בעוד שלמשפחות מרובות ילדים, ניתנים כרטיסי מזון עד לשמונה ילדים. ההחלטה מבקשת להעביר מתנות בעיקר למצביעיה של מפלגת ש"ס ושותפותיה במפלגות החרדיות תוך הצגתן באופן המאדיר את מפלגת ש"ס ובמיוחד את מנהיגה הרב אריה דרעי. הדיון המשותף בעתירת חדו"ש ובעתירת התנועה לאיכות השלטון, שביקשה לבטל את הסעיף התקציבי,  יתקיים ביום רביעי הקרוב, 13.9 בשעה 10:00 בבית המשפט העליון בירושלים ויתקיים בפני השופטים עוזי פוגלמן, דפנה ברק-ארז ויעל וילנר. את עמותת חדו"ש תייצג עו"ד יפעת סולל, סמנכ"לית ויועצת משפטית של העמותה. בתוך כך אישרה היום ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרה העברות תקציביות בסכום כולל של למעלה מ-700 מליוני שקלים, בין היתר לתכניות 'אופק חדש' למורים ולמורות בחינוך העצמאי ובמעיין החינוך התורני, לישיבות הקד', לאברכי הכוללים, לתלמידי חו"ל, לתכנית הצהרונים במוסדות הפטור והמוכש"ר, לפרויקט חנוך לנער בישיבות הקטנות, ולתכניות חינוכיות נוספות. 478 מיליון ש"ח שלא נכנסו לבסיס התקציב, אשר אושר רק במאי השנה!, החינוך העצמאי של יהדות התורה יקבל 123 מיליון ש"ח. החינוך התורני של ש"ס – 115 מיליון ₪, מנהל החינוך ההתיישבותי – 96 מיליון ש"ח. לצורכי "התרבות היהודית", שם מכובס למימון עמותות חרדיות, יועברו 12 מיליון ש"ח. וגולת הכותרת – "המוסדות התורניים", לומדי תורה ואברכים, יקבלו 132 מיליון ש"ח. כדי לממן את החגיגה הזו, הממשלה תקצץ: 31 מיליון ש"ח ממשרד לביטחון פנים,131 מיליון ש"ח ממשרד הביטחון, 42 מיליון ש"ח מתקציב שרותי עזר והסעות במשרד החינוך, 18 מיליון ש"ח מאגף לטיפול באנשים עם מוגבלויות במשרד הרווחה, 28 מיליון ש"ח מתקציב משרד הבריאות, 22 מיליון ש"ח מסבסוד מעונות ומשפחתונים, 19 מיליון ש"ח מכספי עידוד המגזר העסקי במשרד הכלכלה, 5 מיליון ש"ח מסבסוד ריבית והלוואות במשרד השיכון,327 אלף ש"ח מרשות לניצולי השואה ועוד. חה״כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) אמר במהלך הדיון על העברת סכום אסטרונומי לטובת המגזר החרדי והחינוך ״ההתיישבותי״. "המפלגות החרדיות איבדו את הבלמים בביזת כספי ציבור שאין לה גבולות", אמר חבר הכנסת והוסיף: ‏אבל האשמה העיקרית – על הליכוד. הליכוד שמכר את כל הערכים שלו, ופוגע בצורה בלתי נתפסת בציבור הישראלי, כולל במצביעים שלו". "‏אנחנו כאן, בכנסת, על מנת להיאבק כנגד העוולה הזאת. לא נוותר״, סיים חבר הכנסת בליאק. .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן