Skip to content

KTM 890 SMT החדש. גם תיור וגם סופר מוטו עוצמתי

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM לישראל, השיקה את ה-890 SMT החדש. ה-890 SMT תוכנן מחדש כדי להציע חיבור ייחודי בין אופנועי התיור לאופנועי הסופר-מוטו. מסביב למנוע ה-LC8c בנפח 889 סמ"ק, נבנתה שלדה חדשה רזה וקלה, יוצר מכל דלק ייעודי והותקנו מתלי WP APEX מתכווננים ובלמים עוצמתיים כדי להעניק חוויית רכיבה ייחודית. המחיר 100 אלף שח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM לישראל, השיקה את הדור החדש לאחד מאופנועי הכביש האיקוניים של המותג – ה-890 SMT. זהו קאמבק ל-SMT אשר הופיע בשנת 2009 והציע תמהיל ייחודי של רכיבים וסגנון – איחוד בין יכולות תיור ורכיבת יומיום לצד יכולות ספורטיביות מרשימות במיוחד על האספלט. ה-890 SMT החדש נולד בדיוק עבור משימה זו.

KTM 890 SMT החדש. גם תיור וגם סופר מוטו עוצמתי (צילום באדיבות היצרן)
KTM 890 SMT החדש. גם תיור וגם סופר מוטו עוצמתי (צילום באדיבות היצרן)

האופנוע מצויד במנוע ה-LC8c המוכר של KTM, טווין מקבילי קטן וקל משקל, אשר לו נפח של 899 סמ"ק ונתוני התפוקה שלו עומדים על 105 כ"ס (8,000 סל"ד) ו-10.2 קג"מ (6,500 סל"ד), אך כדי להתאימו לאופי הדגם החדש, הוא קיבל תוספת של 20% למסה הסיבובית אשר משפרת את היציבות בפניות ומרכוז המסה, אך אינה פוגעת בגמישות. בנוסף, הותאמה לו תיבת אוויר חדשה וצמד מצערות 46 מ"מ מבית דלאורטו. מסביב למנוע זה הותאמה שלדה חדשה מפלדת כרומולי, אשר דומה ברובה לזו של דגמי האדוונצ'ר של KTM. הדבר מבטיח מבנה צר וקל, אך גם עמיד וקשיח מאוד לפיתול.

מתכנני אופנוע זה הקפידו לשמור על גיאומטריה כזו אשר תבטיח בנוסף לכל, גם תחושה מצוינת לרוכב כדי להגביר את תחושת הביטחון בכל תנאי הרכיבה, כולל ספורט קיצוני. הנוסחה הזו כללה מיקום חדש אופקי ומרכזי יותר לבולם האחורי, וזה מצדו מבטיח אפשרות להתקנת מושב נמוך יותר לצד זרוע אחורית ארוכה יותר. אלה מעניקים לאופנוע את תחושת הרכינה אחורנית בדומה לאופנועי GP לשיפור התאוצה וההתנהגות ביציאה מפניות. הבולם האחורי מצע כוונון מלא (לעומס קפיץ ולשיכוך) ומהלכו עומד על 180 מ"מ. גם המזלג הקדמי מציע מהלך זהה, אך מפרק את כיול השיכוך והעומס קפיץ בין שתי רגלי הבולם לשליטה מלאה וקלה. יחד, מתלי ה-WP APEX מעניקים היזון חוזר מצוין לרוכב, שליטה מלאה בכל תנועות האופנוע וכמובן שיכוך מצוין לתוואי הדרך. בקצות המתלים, כיאה לאופנוע כביש-ספורטיבי, מותקנים חישוקי 17 אינץ' עשויים סגסוגת קלה במיוחד ועליהם מולבשים צמיגי מישלין פאואר GP דביקים ועמידים.

לוח מחוונים דיגיטלי עם חיבור לאפליקציה (צילום באדיבות היצרן)
לוח מחוונים דיגיטלי עם חיבור לאפליקציה (צילום באדיבות היצרן)

על האופנוע, נעשו מספר התאמות לארגונומיה והגיאומטריה הכללית. מחד, משולש הכידון-מושב-רגליות מציע תנוחה ניטרלית ונוחה לרכיבות ארוכות, אך גם יכולת תנועה ורכינה קדימה, כמובן גם לצדדים כהתאמה לרכיבה ספורטיבית. את הכידון ניתן בקלות למקם באחד משישה מיקומים קבועים מראש ובטווח של 30 מ"מ כדי לייצר התאמה מושלמת לרוכבים. המושב בנוי מקשה אחת, אך עם מגרעת והגבהה למורכב\ת אשר מייצרת גם תמיכה בישבן עבור הרוכב\ת כנגד כוחות ההאצה. ואחרון, גובה מושב של 860 מ"מ ומבנה צר, מבטיח התאמה למגוון רוכבים בגבהים שונים.

מנוע ה-LC8c ידוע בהיותו חסכוני מאוד בדלק (21.7 קמ"ל לפי נתוני היצרן) וכאשר הוא מוזן ממכל דלק חדש שנפחו 15.8 ליטר, מתקבל טווח רכיבה גדול מאוד בין תדלוקים. מבנהו של מכל דלק זה דומה מאוד לזה של אופנועי האדוונצ'ר, כך שהוא עוטף את צדי השלדה ותורם מאוד להנמכת מרכז הכובד של האופנוע. ואי אפשר כמובן בלי אלקטרוניקה מודרנית. ה-890 SMT חמוש במערך אלקטרוני נרחב שכולל שלושה מצבי רכיבה (Rain, Street, Sport) אשר משפיעים על תגובת המנוע והמצערת ואליהם נוסף מצב ה-Track אשר מאפשר לרוכב לשלוט בבקרת האחיזה עד 10 מצבים!. בהמשך, מערכות ABS ו-MTC קורנרינג העוקבות תמידית אחר תנועת האופנוע ומתאימות את עצמת הבלימה והתערבות בקרת האחיזה בהתאם לאיכות החיבור לאספלט וזווית ההטיה. כתוספת ניתן לציידו גם במערכת MSR לשליטה בעוצמת בלימת המנוע והחלקת המצמד אשר מונעים את נעילת והחלקת הגלגל האחורי בעת הורדת הילוכים בעת האטה בתנאים חלקים, 'קוויק-שיפטר פלוס' להעלאת והורדת הילוכים ללא שימוש במצמד וכן בבקרת שיוט. על הבלימה אחראים שני קאליפרים רדיאליים חזקים במיוחד (4 בוכנות), הנושכים צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים ומאחור, קאליפר עם שתי בוכנות הפועל על דיסק בקוטר 260 מ"מ.

KTM 890 SMT החדש (צילום באדיבות היצרן)
KTM 890 SMT החדש (צילום באדיבות היצרן)

מעבר לכידון הרחב ומול עיני הרוכבים נמצא לוח מחוונים דיגיטלי TFT צבעוני עשיר במידע חיוני לרוכבים אותה ניתן לחבר לאפליקציית KTMconnect. זו מוסיפה תצוגת ניווט, קישוריות לשיחות טלפון, האזנה למוזיקה, קבלת מידע על שירות צפוי, ספר הרכב ועוד. המחיר 100 אלף שח

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן