Skip to content

איכות השלטון לוועדת החקירה לחקר רכש הצוללות – פתחו את הדיונים בפני הציבור

במכתב לוועדה, קוראת התנועה לחברי הוועדה לפתוח את דלתות הוועדה ולתת פומבי לכלל העדויות וישיבות ועדת החקירה הממלכתית לעניין כלי השיט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (חמישי) לוועדת החקירה לחקר רכש הצוללות וכלי השיט בדרישה: פתחו את דלתות הוועדה ואפשרו לציבור לשמוע את העדויות. בעקבות הפרסומים שעלו היום בתקשורת, לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו העיד בפני ועדת החקירה הממלכתית לחקר רכש הצוללות וכלי השיט, פנתה התנועה לאיכות השלטון במכתב לוועדה, הקורא לחברי הוועדה לפתוח את דלתות הוועדה ולתת פומבי לכלל העדויות וישיבות ועדת החקירה הממלכתית לעניין כלי השיט. כבר בחודש יוני האחרון פנתה התנועה לחברי הוועדה בפניה דומה, אולם הוועדה השיבה כי בשל רגישות הנושאים בהם הועדה עוסקת, והחשש מפגיעה קשה בביטחון המדינה, לא ניתן לקיים דיון בדלתיים פתוחות, ובהמשך יפורסמו אותן עדויות שחשיפתן לא תביא לפגיעה מהותית וקשה בביטחון המדינה וביחסי החוץ שלה.

גם דגמי "צוללות" הוצגו במקום (צילום: דן בר דוב)
דגמי "צוללות" במסגרת המחאה (צילום: דן בר דוב)

לקריאת המכתב לוועדת החקירה לחקר רכש כלי השייט והצוללות

במכתבה טוענת התנועה כי לא התקיים כל איזון בין דרישת הפומביות לבין הצורך לשמור על ביטחון המדינה ויחסי החוץ שלה, ולעומת זאת נגזר איפול גורף של פעילות הועדה, בניגוד גמור למושכלות היסוד על פיהן ועדות חקירה ממלכתיות פועלות באופן שקוף וגלוי. " לא ברור לנו, כיצד מלאכת האיזון בין דרישת הפומביות לבין הצורך לשמור על ביטחון המדינה ויחסי החוץ שלה, הובילה לאיפול גורף של פעילות הועדה, בניגוד גמור למושכלות היסוד על פיהן ועדות חקירה ממלכתיות פועלות באופן שקוף וגלוי", כותב התנועה בפנייתה, ועוד: בפועל, הוועדה ממשיכה להתנהל בדלתיים סגורות ובמחשכים, תוך שהיא מונעת מהציבור לשמוע ולהיחשף לתהליכי קבלת ההחלטות של הדרג המקצועי והמדיני שהתקיימו בקשר לפרשה החמורה. ספק, שכל מאות העדויות המובאות בפני הועדה, מלאות אך ורק במידע סודי ומהותי, אשר פרסומו יפגע בוודאות קרובה בביטחון המדינה או ביחסי החוץ שלה". עו"ד הידי נגב, ראש מחלקת מדניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון: "מושכלות היסוד העומדות בבסיס קיומה של וועדת חקירה ממלכתית דורשות לחשוף לאור השמש ולציבור את שהוסתר ממנו. לא יעלה על הדעת שבמשך כשנה וחצי מתנהלים דיונים הוועדה תחת מעטה חשאיות, ונמנע מהציבור לשמוע את העדויות ולדעת את אשר קרה". מוועדת החקירה טרם התקבלה תגובה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן