Skip to content

20 שנות מאסר לפלסטיני שניסה לדקור שוטר מג"ב

המאסר הוטל על על נאדיר דאר אחמד, תושב עיבווין שבנפת רמאללה, לאחר שניסה לרצוח שוטר מג"ב לפני כשנה וחצי בעמדת בידוק בשער שכם. במקרה אחר הוגש כתב אישום כנגד כפאטמה עמארנה, תושבת יעבד, לאחר שניסתה, כך על פי החשד, לדקור שוטר ביציאה מהר הבית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (חמישי) 20 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי כספי לנפגע העבירה על נאדיר דאר אחמד, תושב עיבווין שבנפת רמאללה, וזאת לאחר שניסה לרצוח שוטר מג"ב לפני כשנה וחצי בעמדת בידוק בשער שכם מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי. על פי כתב האישום, הנאשם נכנס לשטח ישראל, ללא אישור שהיה, הגיע לשער שכם, התיישב על מדרגות הרחבה התחתונה כחצי שעה ולאחר מכן, כשהוא מעורר את חשדם של השוטרים במקום, החל לעלות במדרגות לכיוון רחוב סולטאן סולימאן בסמוך לעמדת המשטרה. בשלב זה החלו השוטרים במקום לתשאל את הנאשם וביקשו ממנו להציג תעודת זהות. לאחר שהנאשם ניסה להתחמק משאלות השוטרים ואמר כי אין לו תעודת זהות, הורו לו השוטרים להיכנס לעמדת מג"ב לטובת בידוק מעמיק. אז הנאשם הוריד מעל גבו את התיק שנשא, התקדם מספר צעדים אל תוך העמדה, שלף במהירות סכין ממותנו ניסה לדקור את אחד הלוחמים בעמדה שבתגובה הדף אותו לאחור באמצעות ידו. לוחם אחר שהיה במקום זינק לעבר הנאשם והשניים החלו להתקוטט תוך שהנאשם מנסה שוב ושוב לדקור אותו, עד שהצליח לדקור אותו בעוצמה בצווארו. לוחמים נוספים שהיו בעמדה ירו לעבר גופו של הנאשם. גם לאחר שנורה המשיך הנאשם לנסות ולפגוע בלוחם עמו התקוטט עד שנוטרל. כתוצאה מדקירת הסכין הלוחם הובהל לבית החולים שם ביצעו בו טיפול רפואי מציל חיים.

ניסיון דקירה (צילום מצלמות אבטחהבמקום)

במקרה אחר הגישה היום פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד פאטמה עמארנה, תושבת יעבד, לאחר שניסתה, כך על פי החשד, לדקור שוטר ביציאה מהר הבית. מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד בני ליבסקינד, עולה כי עמארנה מסיבה שאינה ידועה למאשימה, החליטה לפגוע באיש בטחון ישראלי על רקע פעילות כוחות צה"ל בג'נין, לכן הצטרפה לקבוצת נשים שנסעה מג'נין להתפלל במסגד אל אקצא וקנתה סכין בעיר העתיקה בירושלים. בסיום התפילה העבירה את הטלפון הנייד ברשותה ל"מצב טיסה", הכניסה אותו לתיקה והשאירה את התיק בסמוך למסגד. בערב, צעדה הנאשמת לעבר שער חוטה עם הסכין ברשותה וכשהגיעה סמוך לשוטרים בסמוך ליציאה, הסתערה על שוטר שעמד בקצה גרם מדרגות וניסתה לדקור אותו פעם אחר פעם בפלג גופו העליון. השוטר ניסה להתרחק אך הנאשמת המשיכה בפעילותה, אז בעט בה השוטר, הפילה ארצה והשתלט עליה. כתב האישום מייחס ל עמארנה ביצוע עבירה של מעשה טרור של ניסיון לרצח. הפרקליטות בקשה מבית המשפט להורות על מעצרה של הנאשמת עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן