Skip to content

אבד את זה לגמרי?

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור לנחות ברגעים אלו בארצות הברית, נשא נאום טרם המראתו רצוף הטעיות והאשמות. כוח קפלן בתגובה: נתניהו מחבר את ישראל לפולין, הונגריה טורקיה ואיראן - משטרים דיקטטורים אפלים. נתניהו הרס את תדמית ישראל בעולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המראתו של ראש הממשלה  בנימין נתניהו, היום (שני) לפנות בוקר, לא הייתה נינוחה ורגועה. נתניהו "הקוסם", אבד את זה לגמרי. הוא עדיף להשמיץ את כל המחאות הרבות כנגד ההפיכה המשטרית אותה הוא מבקש לבצע באמצעות נתיניו, יריב לוין ואחרים ולא היסס גם לשקר פעם נוספת. כך דוגמה כשנתניהו אמר על ההפגנות  כי "אלה הפגנות ממומנות ומאורגנות שפורמות את כל הגבולות. כשהם הולכים ומוציאים את דיבתה של ישראל בפני האומות זה גם נראה להם נורמלי. חוברים לאש"ף ולאיראן", הוא 'שכח' כי התראיין 23 פעמים לתקשורת הזרה, בניסיון לטייח ולהלבין את ההפיכה, ואף לא פעם אחת לתקשורת הישראלית. הוא גם שכח כי בהקשר ל"כביסה מלוכלכת", שרה רעייתו שתלתה בו עיניים מעריצות (עוד פרויקט תיאטרלי שמן הסתם תוכנן מראש) את כבודת המזוודות שלקחה שרה וצריך לזכור כי זה קורה יום לפני ששרה נתניהו מגיעה ל"ריג'ינסי" בניו יורק.  "12 פעמים נאמתי באו"ם", אמר נתניהו והוסיף: " ומעולם לא היה כדבר הזה",  קבל ראש המשלה את  זעקת הקוזק הנגזל. "כראש אופוזיציה מעולם לא נהגתי כך", כיזב, ותוך דקות הרשתות החברתיות הוצפו בסרטונים שלו מאשים את ממשלת בנט בהרס הדמוקרטיה, כי נוצרה אפשרות (שלמרבה הצער הוחמצה), להעביר את חוק הנאשם. גם זה מעיד על המתחולל בנפשו. הוא בז לאמת, לעובדות, לתיעוד שהוא יודע שקיים. כל אלה לא חשובים בעיניו. חשוב רק מה שיוצא מפיו. אפגוש באילון מאסק, התפאר נתניהו אמירה המכוונת לקהל הבייס שלו, "בתחילת הביקור הזה אני אבקר בקליפורניה. אני מתכוון לפגוש שם איש שמוביל כרגע את ההתפתחות הדרמטית ביותר בטכנולוגיה האנושית בזמן החדש ואולי בכלל, את אילון מאסק. אני אדון איתו על נושא הבינה המלאכותית, וגם אפעל שישקיע בישראל בשנים הקרובות. האיש הזה במידה רבה מפלס את הדרך שתשנה את פני האנושות ותשנה גם את פני מדינת ישראל – ישראל צריכה להיות מובילה בנושא הבינה המלאכותית, וכפי שהפכנו אותה לגורם מוביל בנושא הסייבר, כך נעשה גם בתחום הזה״, התפאר ראש הממשלה.  הוא רק "שכח", שמאסק, בעלי טוויטר וטסלה, התראיין בליל רביעי האחרון לרשת CNBC, והתעקש כי היורה מטקסס, אשר רצח שמונה בני אדם ופצע שבעה נוספים במרכז קניות לפני כעשרה ימים, אינו גזען שמאמין ב"עליונות לבנה" למרות שקעקע על גופו סממנים גזעניים כמו צלב קרס. מאסק טען כי הקעקועים והסיסמאות על אותה "עליונות" מגיעות כ"פעולות פסיכולוגיות". בריאיון טען מאסק שהוא חושב כי המעשה סווג כפעולה של "עליונות לבנה" בטעות, ושמדובר ב"קשקוש". מאסק הוסיף כי הראיה לכך היא ש"המידע הגיע מאתר רוסי לא ברור, שאף אחד לא שמע עליו ושאין לו עוקבים". עוד אמר: "אנחנו לא צריכים לייחס פעולות ל"עליונות לבנה" באופן שקרי". ואתו ייפגש ראש ממשלת ישראל.
במהלך טיסתו הוציא נתניהו הודעה 'מרככת' בה נאמר: "כשראש הממשלה השתמש במילה "חוברים", הוא התכוון לעובדה שבזמן שראש ממשלת ישראל ייצג את מדינת ישראל בבימת האו"ם יפגינו במקביל לתומכי אש"ף וה-BDS – אזרחים ישראלים – דבר שלא קרה מעולם. יש לקוות שהמפגינים הישראלים ייקחו לפחות כמה דקות להפגין גם נגד אלה ששוללים את זכות קיומה של מדינת ישראל".

נתניהו מפרק את ישראל – שלט שקדם את פני נתניהו בשדה התעופה (צילום: ציפי מנשה)
אל תחזור (צילום: ציפי מנשה)

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדברי נתניהו ואמר כי "אין אדם שהרס את תדמיתנו בעולם יותר מנתניהו בחודשים האחרונים. אין דבר שמסייע יותר לאיראנים מהמהפיכה המשטרית של ממשלתו". "ההאשמות שלו כלפי הפטריוטים של המחאה הן עוד הוכחה לשיבוש חמור בשיקול הדעת ובקריאת המציאות שלו", אמר לפיד.

כוח קלפן הגיב להאשמות נתניהו והודיע כי "נתניהו מחבר את ישראל לפולין, הונגריה טורקיה ואיראן – משטרים דיקטטורים אפלים. נתניהו הרס את תדמית ישראל בעולם, הדבר היחיד שעוד מציל את תדמית ישראל בעולם הם המפגינים והמפגינות ששומרים על הערכים הדמוקרטיים של ישראל. כשראש הממשלה השתמש במילה "חוברים", הוא התכוון לעובדה שבזמן שראש ממשלת ישראל ייצג את מדינת ישראל בבימת האו"ם יפגינו במקביל לתומכי אש"ף וה-BDS – אזרחים ישראלים – דבר שלא קרה מעולם. יש לקוות שהמפגינים הישראלים ייקחו לפחות כמה דקות להפגין גם נגד אלה שמקום להתנצל על ההסתה החמורה, נתניהו מתפתל וממשיך לייצר הקבלה בין אוהבי המדינה לאויבייה. שום הבהרה כבר לא תסתיר את הבושה, נתניהו מגיע לארה"ב כרודן נמלט ומבודד שכופה על מדינתו דיקטטורה. נחושים למחות נגדו בכל מקום כדי להציל את ישראל מהאסון שממשלת החורבן שלו ממיטה ולשמור עליה דמוקרטיה ליברלית." שוללים את זכות קיומה של מדינת ישראל".

יו"ר העבודה מירב מיכאלי: את כל הקריירה הפוליטית שלו נתניהו בנה על הסתה והתרת דם – הוא עשה את זה לרבין והוא עושה את זה עכשיו למפגינים בקפלן. הגיע הזמן להפסיק להזדעזע מהשקרים והארס שהאיש הזה זורע ולהפגין בכל הכוח כדי לשלוח אותו הביתה. מהר ככל האפשר. אלו שמשמיצים את מדינת ישראל ומוציאים את דיבתה בעולם רק כי הם לא מסכימים עם רוב הציבור שבחר בממשלה – הם לא חלק מבני עמי.
יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר כי "המתקפה של נתניהו תוך האשמת המפגינים בארה"ב בחבירה לאויבינו, חמורה וראויה לכל גינוי. גם אם לא מסכימים על דרך הפעולה, מדובר בפטריוטים, אוהבי המדינה. את הנזק האדיר שנתניהו גורם לחברה הישראלית בהתנהלותו, גם אלף נאומים חוצבי להבות באו"ם לא יתקנו. הגיע הזמן לעצור את ההפיכה המשטרית ולעשות סדר בממשלה, במקום להאשים את המפגינים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן