Skip to content

מי זוכר מי זה ארתור פינקלשטיין?

ביבוש. אתה בן של היסטוריון ואני משער שחשובה לך מה המורשת שלך לעתיד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

*אני אקל עליכם. זה האיש שהיה יועץ הסתרים של ביבי בבחירות 1996.

*מדהים – כי הוא קרא באופן גאוני את המפה הישראלית ותירגם אותה למספרים בקלפי בלי להבין מילה אחת בעברית.

*הוא היה הומוסקסואל בארון, איש סתרים שעבד עבור הסנטורים הכי הומופוביים והכי גזענים בארצות הברית וגם עבור מנהיגי פולין והונגריה.

*הוא היה איש בזוי – כי הוא שיסה ישראלים זה בזה ונתן את האות לקמפיינים של שינאה, פילוג, קיטוב והסתה לעשרות השנים שיבואו אחר כך.

*כיהודי, הוא הבין שאנחנו עם של שבטים, עם של מהגרים, עם המון תסביכי נחיתות מכל הסוגים, תסמונת מצדה וגם תפישה קורבנית מתחסדת של עצמנו.

*האיש הזה קרא אותנו. והזרים רעל ומשטמה לנימים הכי דקות שמפלגות אותנו בתפישה של מה זה מדינה, האם התורה היא החוקה או מגילת העצמאות? האם ישראל היא מדינה ליברלית דמוקרטית יותר מאשר יהודית או הפוך?

*ואז הגיע האיש הזה ויחד עם הביבי הכניס את הפייק ניוז הראשון לפןליטיקה הישראלית. זוכרים את " פרס יחלק את ירושלים" עם תמונה של פרס ועראפאת מתחבקים וקול שבר גדול של זכוכית מתרסקת.

זוכרים? כי זה עשה את העבודה.

בבחירות 1996 עוד היינו כולנו אומה המחלימה בקושי מרצח רבין, וקמפיין הבחירות שעיצב פה פינקלשטיין , הפך את ישראל בתוך שבועות ספורים לאומה המתגוננת לכאורה מפני רוכל נלוז ומקשיש ( ככה הוצג שמעון פרס) המוכר את הערך הכי קדוש לאומה=ירושלים,   בנזיד עדשים לאויב, הטרוריסט השקרן ערפאת.

ואחרי זה באו עוד פניני לשון רק "ביבי חזק יעשה שלום" , וכמו " ביבי טוב ליהודים" ועוד.

פרס לא חילק את ירושלים כשהיה ראש ממשלה, ונתניהו כנראה כבר לא יביא שלום בטוח, ומי שמכיר את ביבי הטיפוס ההיפוכונדר והלחוץ הזה, יודע שמנהיג "חזק" הוא לא.

*ומה טוב ליהודים אף פעם לא באמת ידענו.

פינקלשטיין בטח צוחק עלינו מלמעלה, והיה קורן מגאווה על תלמידו המצטיין נתניהו, שלא פספס אף שיעור שלמד – וגם הוסיף כמה שטיקים חדשים וסיסמאות משלו לפנתאון.

* הערב, כשיצא לניו יורק כמובן האשים את אלה המפגינים שמצטרפים למסעו בארה"ב וימשיכו להוקיע אותו שם  כ-Crime Minister כאנשים שמייצגים את האינטרסים של אש"פ ואיראן.

*והאיש הקטן באוצר סמוטריץ' הוסיף הלילה : "המפגינים? הם ללא ספק פעילי BDS".( BDS (ראשי תיבות של: Boycott, Divestment and Sanctions – חרם, מניעת השקעות, ועיצומים; קרי: בי-די-אס).

* אתם מבינים את זה? אל תחשבו שזה סתם.  מילים הורגות.

*ועכשיו אני ממתין בדריכות להצעות חוק של ערסאלם, קרעי Oר הגימטריה, ביש גד"א ההסברתית, וגוטליב ההיסטרית שיעוררו מהומות בכנסת מייד עם חזרתה מפגרה, ויציעו הצעות חוק שמי שמפגין בחו"ל נגד מדינתו יוקע כבוגד. ומי שמפגין נגד ביבי יוקע כ"בוגד בשדה הקרב". (ותבינו לבד כבר מה העונש שהם רומזים לו כמו אז כשהלבישו את רבין בבגדי קצין נאצי…ומישהו הבין את האתגר והכניס מחסנית לאקדח).

*זה ביבי החדש. ללא כחל וסרק. בלי בושה. כבר לא משחק אותה דמוקרטי. בין הגמדים שהוא מינה, אין כבר מי שיעז לעמוד בדרכו ולהעיר לו על בזבוזי שווא מנקרי עיניים או על איך ראוי שמנהיג של מדינה קטנה יתנהג.

* אני לא יודע מה אתכם. אבל אני מודאג. גם אז בגזוזטרא של קולנוע ציון עמד אותו הביבי והלהיט את הרוחות ואח"כ כהרגלו אמר שהוא לא אשם ושהוא בכלל לא התכוון.

שלוט של פעילי המחאה (ללא – מתוך הרשתות החברתיות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

 

נתניהו מפרק את ישראל – שלט שקדם את פני נתניהו בשדה התעופה (צילום: ציפי מנשה)

ביבוש. אתה בן של היסטוריון ואני משער שחשובה לך מה המורשת שלך לעתיד

אז הנה מה שעניות דעתי ילדי ונכדי יזכרו ממך: אתה המנהיג שהיה האחראי להשמדת הערך של המדינה שהגיעה לשיא בהנהגתך בשנת 2023. בזכות ההשראה שלך, החלו האפסים שמינית לחברי כנסת או שרים במתקפות על השב"כ, הפרקליטות ובית המשפט, תוך הבעת אמפטיה ללא בושה לרוצחים כמו עמירם בן אוליאל ויגאל עמיר והכפשה של הציונות. אבל לנוכח ההטרללה הפנימית של ממשלת הימין,  אפשר להיות אופטימיים, כי מולה עומדים הישראלים שגילו מחדש את עוצמתם מחדש. משנתם של אביך בן ציון שחלקו המפוקפק בפרשת אלטלנה ושל הכהאניזם שמביא הימין הפשיסטי המשיחי לא יחזיקו מעמד. בעתיד, יזכרו אותך כטעות היסטורית, סוג מוטציה גנטית של מנהיגות יהודית מפוארת.
ואולי תיזכר כסוג של שבתאי צבי משיח השקר?

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן