Skip to content

ששון גבאי קוטף פרס מפעל חיים בפתיחת פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה וסוגר מעגל בעיר ילדותו

״כשהייתי סטודנט למשחק, רציתי להיות ששון גבאי,ולא רק אני - אלא כולם. כולנו רצינו להיות כמו ששון... - אמר ליאור אשכנזי כשהעניק פרס מפעל חיים לשחקן האגדי. וגבאי ריגש: ״כאן בעיר רקמתי את החלומות הכמוסים שלי להיות שחקן, צפיתי בהצגות הראשונות בחיי לא רחוק מכאן בתיאטרון חיפה, וראיתי סרטים מכל העולם בקולנוע הישן בעיר... "
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסטיבל חיפה הוא אחד מפסטיבלי הקולנוע האהובים עלי. אולי זה בזכות הסרטים המשובחים מכל העולם שמנהלי ואוצרי הפסטיבל מצליחים להביא לנו. אולי בגלל האווירה של הקולנוע הבינלאומי ששוטפת את רחובות חיפה בתקופת הפסטיבל. החיפאים מצליחים ליצור חוויית קרנבל צבעונית ותוססת עם המופעים, השטיח האדום, מסיבות הריקודים תחת כיפת השמים והכוכבים המנצנצים עם שמות השחקנים הזרועים על המרצפות ברחבת הסינמטק.  ואולי בזכות הדרמות והרגעים האנושיים המרגשים בפסטיבל. 

"כאן נוצרו הזרעים לחלום שלי – שזכה להתגשם…" – השחקן ששון גבאי בטקס קבלת פרס מפעל חיים בפתיחת הפסטיבל.

בתחילת טקס הפתיחה החגיגי של הפסטיבל, הוענק פרס מפעל חיים לשחקן ששון גבאי .  גבאי, אחד השחקנים הגדולים והמוערכים בישראל, קיבל את הפרס  על תרומתו העצומה לתרבות , לקולנוע והתיאטרון בישראל. גבאי גילם עשרות תפקידים בולטים בתיאטרון בקולנוע ובטלוויזיה,  זכה ב- 4 פרסי אופיר והיה חתן פרס האקדמיה האירופית. ששון גבאי האגדי, שאי אפשר לשכוח אותו מ"ביקור התזמורת"… שהיה בין השחקנים המובילים בתיאטרון החאן האגדי בירושלים… ועוד הפליא לעשות על במת ברודוויי במחזה ביקור התזמורת.

ששון גבאי מאושר עם קבלת פרס מפעל חיים בטקס הפתיחה החגיגי של פסטיבל הסרטים הבינלאומי, ונרגש לסגור מעגל בחיפה עיר ילדותו.
התזמורת הסימפונית חיפה, המנצחת סיוון אלבו משמאל, פנינה בלייר מימין ובתווך וחתן פרס מפעל חיים ששון גבאי, בטקס הפתיחה המרגש של הפסטיבל. צילום: ניסים טוויטו.
רגע מרגש בטקס הענקת פרס מפעל חיים לששון גבאי. צילום: ניסים טוויטו

כמה מרגש היה לראות על הבמה החגיגית של אודיטוריום חיפה את המפגש המיוחד של השחקנים ששון גבאי חתן הפרס וליאור אשכנזי מנחה הערב. שני החברים הבולטים בקולנוע הישראלי שכיכבו יחד בסרט עטור הפרסים "קריוקי", העניקו לטקס הפתיחה נופך יותר אישי ואינטימי, עם ניחוח אישי של מפגש בין חברים טובים. ליאור אשכנזי סיפר בוידוי אישי נוגע ללב: ״כשהייתי סטודנט למשחק, רציתי להיות ששון גבאי,ולא רק אני – אלא כולם.  כולנו רצינו להיות ששון גבאי, השחקן הישראלי האולטימטיבי שייצג עבורנו את הדור החדש של השחקנים בישראל"

"כאן נוצרו הזרעים לחלום שלי – שזכה להתגשם…  אני רוצה לאחל לכולנו שנה טובה, של יצירה חופשית בחברה חופשית, סובלנית, דמוקרטית ונאורה״ – אמר ששון גבאי בסיום דבריו בטקס קבלת הפרס היוקרתי בערב החגיגי של פתיחת פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה.

פנינה בלייר, נשיאת הכבוד של הפסטיבל וליאור אשכנזי , מנחה טקס הפתיחה , בקוקטייל החגיגי במדשאה של סינמטק חיפה. צילום: ניסים טוויטו.

רקדני בלט פאנוב בטקס הפתיחה החגיגי רוקדים לצלילי התזמורת הסימפונית חיפה שמנגנים קטעים מפסקול סרט פתיחת הפסטיבל "מאדאם דו בארי". צילום: ניסים טוויטו

בין הדוברים בטקס היו: פנינה בלייר, נשיאת הכבוד של הפסטיבל, ואוצרת "במבט אישי", ירון שמיר, המנהל האמנותי של הפסטיבל שדיבר בין היתר גם על הייחוד השנה בתוכנית האמנותית ששמה דגש על סרטים שנוצרו מתוך התנגדות למשטרים טוטליטריים, וחושפת קולנוע שחוגג חופש יצירה.  הטקס, שהונחה על ידי ליאור אשכנזי,לווה בנגינה על הבמה של התזמורת הסימפונית חיפה בניצוחה של סיון אלבו בן חור ובהשתתפות רקדני בלט פאנוב.

הדימוי המרגש עם הטקסט של בן גוריון ברוח חופש היצירה והדמוקרטיה, שפתח את פסטיבל הסרטים בחיפה 2023

לטקס הפתיחה החגיגי של פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה- 39 חיפה הגיעה מייוון הבמאית והשחקנית הראשית בסרט "ז'אן דו בארי" יחד עם השחקנית והמפיקה מארין בוקה.  הסרט שבו ג'וני דפ, כוכב הקולנוע המפורסם, מככב בו כלואי ה-15 מלך צרפת, פתח את פסטיבל קאן 2023.

מייוון, במאית הסרט מאדם דו בארי והשחקנית הראשית בו, הגיעה לפתיחה לאחר זכיית הסרט הצרפתי בפרסים של פסטיבל קאן. צילום: ניסים טוויטו.

אודות הסרט "ז'אן דו בארי" – הסרט שפתח את פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה

"ז'אן דו בארי" – הסרט שפתח את פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה, לאחר שפתח את פסטיבל קאן, החזיר אל המסך הגדול את ג'וני דפ האהוב בתפקיד המלך לואי ה- 15, לצידה של מייוון, הבמאית הצרפתייה, שגם מככבת בתפקיד הראשי. הסרט, הוא דרמה תקופתית, רומנטית ועשירה על אישה אחת, יפה, חכמה ואמיצה, שהצליחה לשנות את חוקי המשחק ולהירשם בדפי ההיסטוריה.

ג'וני דפ ומייוון מככבים בסרט הפתיחה הצרפתי שפתח את פסטיבל הסרטים בחיפה
טקס הפתיחה של פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה. מייוון הבמאית והכוכבת הראשית של הסרט שפתח את הפסטיבל, אורחת הפסטיבל מתענגת על הצלילים של התזמורת הסימפונית חיפה שניגנה קטעים מן הסרט מאדאם דו בארי.  צילום: שרי דווה

אורחת הפסטיבל מייוון, הבמאית והשחקנית הראשית בסרט מאדאם דו בארי, עם נספח התרבות הצרפתי בקוקטייל הפתיחה החגיגי.

ז'אן, צעירה שנולדה למשפחה ממעמד נמוך, נחושה בדעתה לטפס בסולם החברתי – והיא לא חוששת להשתמש בקסמה האישי וביופיה על מנת לעשות זאת. היא הופכת לפילגשו של הרוזן דו בארי ועוברת לגור עימו, והוא, בתורו, מחליט להציג אותה למלך לואי ה-15, בנסיון להתקרב לארמון המלוכה ולכסף ולכוח שמתלווים אליו. בשביל ז'אן והמלך – זו אהבה ממבט ראשון. דרכה, המלך הנרגן והעייף מגלה מחדש את טעם החיים, והיא במהרה הופכת להיות המועדפת עליו. וכאן פורץ הסקנדל – אף אחד לא רוצה נערה מהרחוב בארמון המלוכה…

מוונציה לחיפה: עוד סרטים שהגיעו מהפסטיבל היוקרתי לכרמל

היישר מפסטיבל ונציה היוקרתי הגיעו לפסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה כמה מן הסרטים הבולטים שזכו בפרסים.  ביניהם הסרטים:

"קפיטאנו" –  סרטו החדש של הבמאי האיטלקי מתאו גארונה ("ריאליטי", "דוגמן") שזיכה אותו בפרס הבימוי בפסטיבל.

"הרוע אינו קיים" –  סרטו החדש של הבמאי היפני ריוסוקה המגוצ'י ("גלגל המזלות", "הנהגת של מר יוסוקה"), שזיכה אותו בפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל.

"ימים מושלמים"  – הבמאי וים ונדרס אחד הבמאים הגדולים בשנות ה-70 וה-80 במאה הקודמת, שרשום על  "אליס בערים", "פריז, טקסס" ו"מלאכים בשמי ברלין", יציג בפסטיבל חיפה את  "ימים מושלמים", שמגיע מפסטיבל קאן. סיפור העלילה על גבר בגיל העמידה המתפרנס מניקיון חדרי שירותים בטוקיו. התובנה המפתיעה בסרט היא כי חיים  שגרתיים ואפרוריים יכולים להיות חיים מושלמים. קוז'י יאקושו זכה בפרס השחקן הראשי בפסטיבל קאן על גילום התפקיד הראשי בסרט.

"אזור העניין" – The zone of interest סרטו של ג'ונתן גלייזר , הזוכה בפרס הגראנד פרי בפסטיבל קאן ייחשף בהקרנת בכורה לקהל הישראלי בפסטיבל . הסרט שהיה שיחת היום בפסטיבל קאן , הוגדר על ידי מבקרים רבים כאחד הסרטים המיוחדים והחשובים שנעשו אי פעם על השואה ומלחמת העולם השנייה.

בכורה ישראלית הסרטים הבולטים, המדוברים וזוכי הפרסים בפסטיבלים החשובים בעולם.

בפסטיבל יוקרנו במסגרת התכנית הבינלאומית של הפסטיבל כוללת סרטים רבים העוסקים  במאבק לחופש, והתנגדות. דגש מיוחד יינתן על חשיפת קולנוע איראני חדש וזוכה פרסים. בין הסרטים שיוקרנו בפסטיבל, סרטיהם החדשים של ג'ונתן גלייזר , וים ונדרס, פדרו אלמודובר, הירוקאזו קורה-אדה, מרקו בלוקיו, לוק בסון, פרנסואה אוזון, ריוסוקה המגוצ'י, מישל גונדרי, רובין  קאמפילו ומתאו גארונה.

מחוות בפסטיבל עם רסטורציות חדשות לסרטי המופת של פיטר גרינאווי, ורנר הרצוג וולט דיסני וצ'רלי צ'פלין.

חגיגות ה- 100 לדיסני
חברת וולט דיסני מציינת 100 שנים להיווסדה באוקטובר  2023, ולאורך השנה חוגגת את הסיפורים והדמויות שיצרו את השמחה והקסם של דיסני ב-100 השנים האחרונות. פסטיבל הסרטים חיפה יקיים 4 אירועים שונים במהלך הפסטיבל. "פנטזיה"  של דיסני בקונצרט חי הקרנת  הסרט של דיסני בליווי התזמורת הסימפונית חיפה על הבמה! אולפני וולט דיסני ערכו שילוב קסום של הקטעים היפים ביותר משני הסרטים האייקונים ופורצי-הדרך – ”פנטזיה” (1940) ו”פנטזיה 2000 ”. היצירה תוקרן על מסך ענק באודיטוריום חיפה כאשר התזמורת הסימפונית חיפה בניצוח ירון גודפריד תבצע על הבמה את פס הקול המוסיקלי הקלאסי של הסרטים. זהו אירוע חד פעמי בפסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה.

בנוסף תיערך הקרנה של מקבץ נדיר של סרטים קצרים אהובים מראשית ימי האנימציה, דרך כניסת הסאונד לסרטים והופעתו של מיקי מאוס, ועד לסרטים הפופולריים והטכנולוגיה המודרנית של ימינו. מיקי, דונלד דאק, אוסוולד הארנב, הסנאים צ'יפ ודייל, עליסה בארץ הפלאות, סינדרלה ועוד. בין הסרטים:   סינדרלה (1922), עליסה בארץ הפלאות (1923) , אוסוולד הארנב – צרות עם עגלה (1927), ספינת הקיטור וילי (1928), מנקי השעון (1937), הטחנה הישנה (1937), צופר העגלה (1950), למברט, האריה שחשב שהוא כבשה (1952), איש הנייר (2012), הסעודה (2014),  לחזור הביתה (2021).  "סינדרלה" עותק משוחזר של אגדת האנימציה הקלאסית משנת 1950, יוקרן בדיבוב לעברית. כן יהיו עוד הקרנות של 5 סרטים אהובים  שיהיו פתוחות לקהל ויתקיימו מדי ערב בפיאצה במתחם הפסטיבל .

סרט דוקומנטרי חדש על ורנר הרצוג

פסטיבל חיפה חולק כבוד לאחד מיוצרי הקולנוע הייחודיים והמשפיעים ביותר בתולדות הקולנוע, ורנר הרצוג, לאור כניסתו של הבמאי אל העשור התשיעי לחייו.
סרט תיעודי חדש על ורנר הרצוג "ורנר הרצוג – חולם רדיקלי " בבימוי: תומס פון שטיינאקר משלב צילומים בלעדיים מחייו של ורנר הרצוג, קטעי ארכיון נדירים וראיונות עם הרצוג עצמו, אשתו לנה ושחקנים נודעים כמו כריסטיאן בייל וניקול קידמן, כדי לשרטט – לראשונה – דיוקן מקיף ומרתק של אחד האמנים האיקוניים של ימינו. כן יוקרנו עותקים חדשים משוחזרים של הסרטים : פיצקרלדו (1982), דיטר הקטן מוכרח לעוף (1977), נוספרטו הערפד (1979), המסתורין של קספר האוזר (1974) ועוד.

במחווה קולנועית לכבודו של פיטר גרינאווי, אחד מיוצרי הקולנוע הנועזים, המקוריים והמאתגרים בקולנוע העולמי, יוקרנו השנה בפסטיבל רסטורציות חדשות של מכון הקולנוע הבריטי לסרטים : חוזה השרטט (1982), כרס של ארכיטקט (1987), טובעים במספרים (1988), זד ושני אפסים (1985), ב' זה בית (1976), סרט קצר מוקדם של הרב אמן). את המחווה אצרה פנינה בלייר, נשיאת הכבוד של הפסטיבל

במסגרת "חיפה קלאסיקס" יוקרנו:

קליגולה: הגרסה האולטימטיבית Caligula: The Ultimate Cut בימוי: טינטו בראס, משחק: מלקולם מקדאואל, פיטר אוטול, ג'ון גילגוד, הלן מירן. זהו
אולי הסרט הכי השנוי במחלוקת במאה ה-20. הסרט מגיע לחיפה בגרסה אולטימטיבית מהקרנת הבכורה בפסטיבל קאן השנה. הסרט – יצירת פולחן שערורייתית, דקדנטית וארוטית אודות כוחו המשחית של השלטון – נערך כולו מחדש, כולל מספר שיא של סצנות שטרם נראו והוא מספק, ארבעים שנה אחרי שהופץ לראשונה, הזדמנות לראות את הסרט מזווית חדשה לגמרי. זוהי סאטירה בועטת על שכרון כוח ושלטון חסר מעצורים, והוא כולל סצנות רבות של אלימות ומין.

מכשף – Sorcerer בימוי: ויליאם פרידקין. ויליאם פרידקין, שנפטר לפני כחודש, זכור אולי בזכות "מגרש השדים" . אבל הסרט הפרוע הזה משנת 1977, מותחן קשוח מקורי ויומרני – שהיה הסרט החביב על פרידקין עצמו וכישלון קופתי שזכה להכרה במשך השנים – ראוי לא פחות לציין את זכרו. בעיירה קטנה בדרום אמריקה, על שפת הג'ונגל, נשכרים ארבעה אנשים נואשים בהנהגת רוי שיידר להוביל מטען מסוכן של חומר נפץ כדי לעצור שריפת דלק הרסנית. קלאסיקה.

אישה מפריז – A Woman of Paris בימוי: צ'רלי צ'פלין. במלאות מאה שנה לעשיית הסרט, מגיש פסטיבל חיפה את הדרמה הרומנטית הראשונה שביים צ'רלי צ'פלין ב 1923. הסרט האילם, שזכה לתשבחות, חושף לראשונה את הכישרון הדרמטי של מלך הקומדיה.

אישה מפריז, ררסטורציה חדשה לסרטו של צ'ארלי צ'אפלין

במבט אישי, קולנוע קולינרי, אירועים פתוחים לקהל וקולנוע לכל המשפחה

מסגרת שאצרה פנינה בלייר, נשיאת הכבוד של הפסטיבל. בלאגה לומדת לקח Blaga’s Lessons בימוי: סטפן קומנדרייב. בִּפְנִים Inside בימוי: ואסיליס קאצופיס
שלוש נשים – Glorious Ashes בימוי: בוי טאק צ'ויין. כוס קפה ונעליים חדשות A Cup of Coffee and New Shoes בימוי: גנטיאן קוצ'י

במסגרת הקולנוע הקולינרי, הרצועה העוסקת בתרבות המזון העולמית יוקרנו הסרטים הבאים:

הקדירה The Pot-au-Feu בימוי: טראן אן הונג. ז'ולייט בינוש הנהדרת היא טבחית מוכשרת שעבדה במשך 20 שנה בשביל דודין, מאסטר-שף מדופלם ומוערך. הסרט עוסק באהבה לבישול ולחומרי גלם, אהבה המשתקפת בכל תנועת יד, באור, בצבע, בצילום המרהיב ובאהבה שבלב.

אני לא ארעב – I will not starve בימוי: אומברטו ספינאצולה. שיר אהבה למטבח האיטלקי וקריאה רלוונטית נגד הבזבוז המחפיר של מזון בעולם המערבי.

חלומות מסוכר – Sugar and Stars בימוי: סבסטיאן טולאר, מבוסס על סיפורו האמיתי ויוצא הדופן של השף יזיד איחרמהן, שהצליח, כנגד כל הסיכויים, לברוח מעתיד שנראה שהיה קבוע מראש, ולזרוח. סיפור מתוק,

כוכבי מישלן – סיפורים מהמטבח – Michelin Stars – Tales from The Kitchen בימוי: ראסמוס דינסן. הסרט עוסק בעולם הבישול העילי, בשפים שהפכו למשפיענים ומובילי דעה. במאי הסרט ראסמוס דינסן עקב במשך שנתיים אחרי 15 שפים מובילים כדי להביא לצופה מסמך רלוונטי, הבוחן לעומק את הסצנה המרתקת של מסעדות מישלן.

קולנוע לכל המשפחה

"הקרקס" –  הקלאסיקה של צ'רלי צ'פלין מ 1928 עם ביצוע חי של האפקטים הקוליים – אנסמבל פולי אמור, בכורה עולמית למופע מולטי-דיסיפלינרי, המשלב קולנוע, סאונד, אביזרים, תנועה ומשחק. חברי אנסמבל פולי אמור יבצעו על הבמה בלייב את האפקטים הקוליים לסרטו הנודע של צ׳פלין. האפקטים יופקו על ידי הזזה, ניגון והקשה על גבי חפצים מכניים, אביזרים יום-יומיים, וכאלו שנבנו במיוחד למופע

אווירת קרנבל בגן מאניה בהקרנות ומופעים חינם לקהל. הצילום באדיבות עיריית חיפה

אירועי קולנוע מיוחדים ואורחים מרחבי העולם וקולנוע בינלאומי

במהלך הפסטיבל מתקיימים לצד הסרטים גם אירועי קולנוע וטלוויזיה מיוחדים. פורום השיווק הבינ"ל לקולנוע ישראלי, הכולל – כנס פיצי'נג בינ"ל לפיתוח דרמות וסרטי קולנוע, שוק הסרטים הישראלי, "סינמרקט חיפה", והמיזם לשיווק קולנוע ישראלי חיפה-ארה"ב. הפורום מארח נציגים חשובים של חברות הפקה ומשדרים בינ"ל המקיימים דיאלוג עם נציגי תעשיית הקולנוע הישראלית לצורך שיתוף וקופרודוקציות.

בפסטיבל נערכות הקרנות בכורה של סרטים עלילתיים ותיעודיים חדשים, זוכי פרסים, נציגי יותר מ-40 מדינות. בהקרנות אלה לוקחים חלק אורחי הפסטיבל המגיעים מחו"ל, ביניהם במאים, מפיקים ושחקנים, הנפגשים עם הקהל ועם אנשי תעשיית הקולנוע הישראלית. בין האורחים בעבר היו השחקנים ווילם דפו, הארווי קייטל, ברנדה בלת'ין, קלאוס מריה ברנדאואר, סופי מרסו, ,ג'וזף פיינס, פול ג'אמטי ואליוט גולד.

"צעירים לנצח" בין סרטי הפסטיבל
המתנחלים, בין סרטי הפסטיבל. הצילום באדיבות פסטיבל הקולנוע
המפקד, בין סרטי הפסטיבל. הצילום באדיבות פסטיבל הקולנוע

פרפראות: חברים וידידים מסקרים בהתלהבות את טקס הפתיחה בפייסבוק 

כל כך שמחתי לראות בדיווחי פתיחת הפסטיבל בפייסבוק חברים אהובים מסצנת הקולנוע, הצילום, האמנות והתרבות בחיפה.  את ניסים טוויטו הצלם המחונן שהוזמן לתעד בעדשת מצלמתו את הערב על ידי יחצנית הפסטיבל דורית חורדי ושותפתה לעשייה התקשורתית שמלווה את הפסטיבל אפרת גורמן.

כמה כיף היה לראות בצילומים את פרופסור איבון קוזלובסקי גולן, ראשת התוכנית הבינתחומית לתרבות הקולנוע לתואר שני באוניברסיטת חיפה, מתמנגלת יחד עם ד"ר נוגית אלטשולר , מנהלת התוכן המופלאה בסינמטק חיפה, חברת צוות וועדת הרפרטואר של הפסטיבל ומנהלת תחרות הסרטים הישראלית. עדשת המצלמה תפסה אותה גם עם סטפן תולט נספח התרבות בשגרירות צרפת בישראל,  שתרמה השנה לפסטיבל לא פחות מ-14 סרטים בניחוח צרפתי ובראשם סרט הפתיחה המדובר "מאדאם דו בארי".

חברות טובות נפגשות בערב פתיחת הפסטיבל. פרופ' איבון קוזלובסקי גולן , ראשת התוכנית הבינתחומית לתרבות הקולנוע, לתואר שני באוניברסיטת חיפה, ודר' נוגית אלטשולר, מנהלת התוכן בסינמטק חיפה וחברת ועדת הרפטואר של הפסטיבל. צילום: ניסים טוויטו.
שרי דווה – אוצרת אמנות, אמנית צילום, ואקטיביסטית חברתית חיפאית,  באווירה צרפתית מימי לואי ה-15. בערב הפתיחה החגיגי של פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה.

עוד נהניתי מן הצילומים הנפלאים והשיחה עם שרי דווה אוצרת האמנות, האקטיביסטית החברתית  והצלמת החיפאית הנהדרת, כמו רבים אחרים שששיתפו בהתלהבות רשמים ברשת הפייסבוק. כל הדיווחים והצילומים ברשת מעבירים את האווירה הקסומה באוויר של הפסטיבל מן הסרטים בערב הפתיחה בחיפה.

כך כתבה בקיר הפייסבוק שלה פרופ' איבון קוזלובסקי גולן, ראש התוכנית בינתחומית לתואר שני בתרבות ובקולנוע. "אתמול ערב פתיחת פסטיבל הקולנוע בחיפה. קוקטייל חברתי ומקצועי עם המארחת האחת והיחידה דר׳ נוגית אלטשולר האגדית, השנה בסימן הסרט ז׳אן דו בארי הגיע נספח התרבות הצרפתית בעיר סטפן תולט לכבד את האירוע. הארוע המרגש ביותר היה פרס מפעל חיים לשחקן ששון גבאי האיש נעים ההליכות והכשרוני. ולקינוח קבלנו את הסרט ׳ז׳אן דובארי׳ בכיכובה של מייבן (מיוון) עם ג׳וני דפ… מצפה לימים הבאים ולמבחר המפואר והאיכותי של הסרטים שהגיעו השנה. להתראות באולמות הקסם של הפסטיבל…"

מפגש בניחוח צרפתי בקוקטייל פתיחת הפסטיבל.   פרופ' איבון קוזלובסקי עם סטפן טולט, נספח תרבות צרפת. צילום: ניסים טוויטו

פרופסור איבון קוזלובסקי גולן ליד שחקן הפנטומימה שמבדר את הקהל ברחבת הפסטיבל במרכז הכרמל. צילום: ניסים טוויטו.

אושיות הקולנוע המיתולוגיות של פסטיבל הסרטים בחיפה:  דר' נוגית אלטשולר עם פנינה בלייר . צילום יח"צ.דר'  נוגית אלטשולר, מנהלת התוכן בסינימטק חיפה, חברת צוות ועדת הרפרטואר של פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה, ומרצה לקולנוע באוניבריסטת חיפה, פרסמה כמה פוסטים כפריביו תמציתי על ההיי לייטס של הפסטיבל:

פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה 2023 מציג >> חיפה קלאסיקס >> אמנים פורצי גבולות

חוזרים אל היצירות האייקוניות של הבמאים הגדולים שעיצבו ושינו את אומנות הקולנוע, עם רסטורציות מרהיבות וקליגולה אחד בגרסה מחודשת שאסור לפספס ~

★ מחווה לפיטר גרינאוויי ~ זד ושני אפסים | חוזה השרטט | טובעים במספרים | כרס של ארכיטקט | ב' זה בית

★ מחווה לוורנר הרצוג ~ דיטר הקטן מוכרח לעוף | המסתורין של קספר האוזר | נוספרטו הערפד | פיצקרלדו

★ אישה מפריז ~ צ׳רלי צ׳פלין ~ עותק חדש ומשוחזר במלאות שנה לעשיית הסרט

★ פרח הסוד שלי ~ פדרו אלמודובר ~ עותק חדש ומשוחזר

★ מכשף ~ לציון פטירתו של ויליאם פרידקין

★ קליגולה: הגרסה האולטימטיבית ~ חוויה שלא תשכח למיטיבי לכת!

***

פתחו יומנים >> חוה״מ סוכות || 28.9-7.10 || פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה יוצא לדרך!

מתרגשים, מצפים, חולמים על התוכניה בלילות וכוססים ציפורניים בימים ~ בקרוב נפגש על פסגת הכרמל לעשרה ימים גדושים בקולנוע משובח מהבוקר ועד חצות הליל

בתכנית >> סרטים זוכי פסטיבלים, קלאסיקות בלתי נשכחות, קולנוע נדיר מכל רחבי הגלובוס, יצירה מקומית והפתעות נוספות ~

אווירת הפסטיבל שנלכדה בעין המצלמה של  הצלם המדהים ניסים טוויטו

ניסים טוויטו, אמן רב תחומי, הצלם הרשמי של פתיחת פסטיבל הסרטים הבינלאומי של חיפה. הצילום באדיבות האמן.
השטיח האדום של הפסטיבל ברחבת האודיטוריום של סימנטק חיפה. צילום: ניסים טוויטו.
אווירה צרפתית בהשראת הסרט מאדאם דו בארי. צילום : ניסים טוויטו
אווירת קרנבל, פנטומימה, ליצנים וקומדיאנטים. תיאטרון רחוב ברחבת הפסטיבל במרכז הכרמל. צילום: ניסים טוויטו

אווירת הפסטיבל לפי שרי דווה

שרי דווה – צלמת. מיסדת, אוצרת יוצרת במיזם הקהילתי 'יפה נוף – אמנויות'. M.A. באמנות. אקטיביסטית ומורה, שהעלתה כמה צילומי אווירה מדהימים של הפסטיבל בקיר הפייסבוק שלה.

שרי דווה ביצירת AI. הצילום באדיבות שרי דווה.

דמויות בפתיחת פסטיבל חיפה ה–39. צילום: שרי דווה
דמויות באירוע הפתיחה בפסטיבל חיפה. צילום: שרי דווה

שרי סיפרה לי בשיחת טלפון נרגשת לאחר שהתפעמתי מן הצילומים הנפלאים שלה שתיעדו את הפתיחה: " ליאור אשכנזי המקסים היה המנחה של הערב, הוא סיפר שהוא מכיר אישית את ששון גבאי, ושמח מאוד שקיבל אתמול את פרס מפעל חיים בערב היוקרתי של פתיחת הפסטיבל.

היה ערב מאוד חגיגי עם התזמורת הפילהרמונית חיפה שניגנו על הבמה שלושה קטעי מוסיקה מן הסרט "מאדאם דו בארי". ובנוסף היו 3 רקדני בלט שרקדו על הבמה ליד התזמורת.

ששון גבאי  כל כך נכנס ללב, עם צניעות ורוחב לב אמיתי כשאמר: – " כל אדם הוא אמן בתוכו . אני לא מורם מעם…"

שרי דווה: "ששון גבאי ריגש כשאמר אני לא מורם מעם…" צילום: ניסים טוויטו
מייוון, הבמאית הצרפתייה והשחקנית הראשית בסרט "מאדאם דו בארי, אוחזת בפסלון הפרס שהוענק לה על ידי ירון שמיר האוצר הראשי של הפסטיבל ומנהלת סינמטק חיפה, בטקס הפתיחה של פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה.        צילום: ניסים טוויטו.
"מה זה?…"  – שואלת מייוון על פסלון ההוקרה של הפסטיבל שקיבלה, ומעלה חיוכים בקהל. צילום: ניסים טוויטו.

מייוון, הבמאית והשחקנית הראשית שקיבלה את פסלון ההוקרה מירון שמיר , שאלה "מה זה?" וירון שמיר אוצר הפסטיבל ומנהל סינמטק חיפה ענה לה: "תדמייני מה שזה יכול להיות".

***

התכנית המלאה של הפסטיבל באתר הפסטיבל www.haifaff.co.il

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן