Skip to content

סגן הרמטכ"ל לשעבר דן הראל: "מעולם, אבל מעולם, לא ראיתי את הביטחון הלאומי שלנו במצב גרוע יותר"

הראל: "איו"ש הבוערת בטרור תחת הסיפוח הזוחל, חיזבאללה המאתגר אותנו ללא חשש בצפון או אירן שהפכה למדינת סף גרעינית לכל דבר וענין. ממשלת הזדון הזו מביאה להתפוררותו של צה"ל ולסיכון קיומי אמיתי. הצעדים שבהם נקטה הממשלה להחלשת בג"ץ כבר הביאה לפגיעה רחבה במערך המילואים של היחידות החשובות ביותר בצה"ל ולאובדן כשירות ויכולת מבצעית משמעותית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: אמיר גולדשטין

כ- 69 אלף מפגינים כנגד ההפיכה המשטרית, הפגינו הערב (שבת) בקפלן בתל אביב   מזה השבוע ה-39 למחאה. סגן הרמטכ"ל לשעבר, דן הראל, נאם בהפגנה בקפלן. "אני לא מרבה לנאום בעצרות אבל בביטחון אני מבין" אמר הראל, "40 שנה אני בשרות מדינת ישראל, 36 מתוכן שרתי בצה"ל, רובן בשרות שדה חלקן בצמוד לדרג המדיני, ועוד שלוש שנים כמנכ"ל משרד הביטחון, ומעולם, אבל מעולם, לא ראיתי את הביטחון הלאומי שלנו במצב גרוע יותר. ואני לא מתכוון לאובדן ההרתעה מול אויבינו שמריחים את חולשת הממשלה הרעה הזו, בין אם זה בגבול עזה המתדרדר, איו"ש הבוערת בטרור תחת הסיפוח הזוחל, חיזבאללה המאתגר אותנו ללא חשש בצפון  או אירן שהפכה למדינת סף גרעינית לכל דבר וענין. "מעולם לא ראיתי את הביטחון הלאומי שלנו במצב גרוע יותר", אמר הראל.

צילום: ציפי מנשה
דן הראל סגן הרמטכל ומנכל משרד הביטחון לשעבר (צילום: דן בר דב)
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן


חסימת איליון והקמת סוכה (צילום: ברק דור)

"ממשלת הזדון הזו מביאה להתפוררותו של צה"ל ולסיכון קיומי אמיתי. הצעדים שבהם נקטה הממשלה להחלשת בג"ץ כבר הביאה לפגיעה רחבה במערך המילואים של היחידות החשובות ביותר בצה"ל ולאובדן כשירות ויכולת מבצעית משמעותית, ומחלחלת לאיטה גם למערך הקבע האיכותי שהוא השלד עליו בנוי צה"ל", המשיך. בנאומו התייחס לכוונה להעביר חוק שיקנה לתלמידי ישיבות פטור מלא מגיוס. "העברת החוק תגרום לירידת מוטיבציית המתגייסים ולהתפוררות מואצת במערך הסדיר של צה"ל, כשאת היכולת המבצעית הנגרעת יספקו 'תפילות החרדים ועזרת חסדי שמיים'. זה סופו של צבא העם, ושל הנס שייצרנו כאן". כמו בכל הפגנה ירדו בסיומה עשרות מפגינים וחסמו את איילון. שני מפגינים נעצרו ושוחררו לאחר מכן ולשבעה אחרים נרשמו דו"חות תנועה בסך 100 שקל לאדם. לקראת 20:46 הודיעה המשטרה כ "כביש איילון פתוח לתנועת כלי רכב לכל הכיוונים. הערב משטרת ישראל נערכה לאבטחה ושמירה על הסדר במחאה המתוכננת בקפלן. במהלך המחאה קומץ מפירי סדר ירדו לאיילון וביצעו חסימה של התנועה למשך מספר דקות. כוח משטרה שהגיע מיד למקום, פינה את פורעי החוק מהכביש והשיב את תנועת כלי הרכב לסדרה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן